تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 8:46
9 بازدید
کد خبر : 343831

جنگ صدرنشینی در تاشکند؛ انگیزه‌های ویژه طارمی، آزمون و بیرانوند!

جنگ صدرنشینی در تاشکند؛ انگیزه‌های ویژه طارمی، آزمون و بیرانوند!

جامعه ورزشی آفتاب نو: سپهر ستاری: تیم ملی ایران از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف تیم ملی ازبکستان خواهد رفت. هر ۲ تیم در ۲ بازی ابتدایی خود موفق به کسب پیروزی شده‌اند و با کسب ۶ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند. این موضوع حساسیت

جامعه ورزشی آفتاب نو:

سپهر ستاری: تیم ملی ایران از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف تیم ملی ازبکستان خواهد رفت. هر ۲ تیم در ۲ بازی ابتدایی خود موفق به کسب پیروزی شده‌اند و با کسب ۶ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند. این موضوع حساسیت بازی امروز را چند برابر می‌کند و تیم پیروز مسابقه می‌تواند در پایان هفته سوم صدرنشین گروه A مقدماتی جام جهانی در آسیا شود.

ازبکستان، حریفی سرسخت اما ناکام مقابل ایران!

تیم‌های ملی ایران و ازبکستان طی سال‌های اخیر بارها در تورنمنت‌های مختلف به مصاف هم رفته‌اند و تقابل ۲ تیم یک اتفاق تکراری محسوب می‌شود. ۲ تیم در مجموع ۱۴ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۱۰ برد سهم ایران و یک برد سهم ازبکستان بوده و ۳ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. ایران در این بازی‌ها ۱۸ گل به ازبکستان زده و تنها ۵ بار دروازه‌اش باز شده است. علی دایی، سردار آزمون و مهدی طارمی با زدن ۳ گل بهترین گلزنان ایران مقابل ازبکستان محسوب می‌شوند و طارمی و آزمون در بازی امروز هم امیدهای اصلی امیر قلعه‌نویی برای کسب پیروزی هستند. هرکدام از آن‌ها که در این بازی گل بزند می‌تواند به تنهایی بهترین گلزن تقابل ایران و ازبکستان شود.

تنها برد ازبکستان مقابل ایران به ۱۲ سال قبل و مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برمی‌گردد که این تیم در ورزشگاه آزادی ایران را شکست داد. مسابقه‌ای که آخرین بازی ملی سیدمهدی رحمتی بود و او پس از آن بازی از تیم ملی خداحافظی کرد. ازبک‌ها پس از آن بازی ۴۳۴۸ روز است که ایران را شکست نداده‌اند و به‌دنبال شکستن این طلسم هستند. موضوعی که سردار آزمون هم در نشست خبری به آن اشاره داشت و البته باعث ناراحتی رسانه‌های ازبکستانی شد. این ۲ تیم در مرحله قبلی هم باهم در یک گروه قرار داشتند و هر ۲ بازی رفت و برگشت با تساوی همراه شد.

جنگ صدرنشینی در تاشکند؛ انگیزه‌های ویژه طارمی، آزمون و بیرانوند!

آمار سرمربی ازبکستان مقابل ایران

یکی از نکات مهم بازی امروز غیبت سرچکو کاتانتس، سرمربی اسلوونیایی ازبکستان مقابل ایران است. او به‌دلیل بیماری در این بازی حضور ندارد و این برای ازبکستان اصلا اتفاق خوبی نیست. کاتانتس قبلا در ۷ بازی به همراه امارات، عراق و ازبکستان مقابل تیم ملی ایران قرار گرفته و یک برد، ۳ تساوی ۳ شکست به‌دست آورده است. تنها برد او به همراه تیم ملی عراق در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ رقم خورد که منجر به اخراج مارک ویلموتس بلژیکی شد. 

امیر قلعه‌نویی که دومین مقطع حضورش در تیم ملی را سپری می‌کند، تاکنون ۴ بار مقابل ازبکستان قرار گرفته و به ۲ برد و ۲ تساوی رسیده و آمار خوبی مقابل این تیم دارد.

چهره‌های آشنای ازبکستان برای ملی‌پوشان

طی سال‌های اخیر بازیکنان ازبکستانی زیادی وارد فوتبال ایران شده‌اند که اغلب آن‌ها عملکرد مثبتی هم داشته‌اند. اوتکیر یوسوپوف، جلال‌الدین ماشاریپوف و اوستون اورونوف ۳ ستاره فوتبال ازبکستان در لیگ برتر ایران هستند که برای فولاد، استقلال و پرسپولیس به میدان می‌روند و همگی در تیم‌های باشگاهی خود از نفرات کلیدی محسوب می‌شوند. تقابل این ۳ بازیکن با تیم ملی ایران یکی از جذابیت‌های ویژه دیدار امروز است و شناخت متقابل آن‌ها و بازیکنان ایران می‌ـواند تاثیر زیادی روی سرنوشت بازی امروز بگذارد. اورونوف در مرحله قبلی توانست دروازه ایران را باز کند و حضورش در بازی امروز با توجه به حواشی مربوط به مصدومیت و سفرش به ازبکستان کمی هم جنجالی شده است.

عزیزبک آمانوف، هافبک نفتچی ازبکستان هم یکی از نفراتی است که سابقه حضور در فوتبال ایران را دارد و به همراه استقلال قهرمان لیگ ۲۱ شده است. البته او برخلاف ۳ بازیکن دیگر بعید است در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

جنگ صدرنشینی در تاشکند؛ انگیزه‌های ویژه طارمی، آزمون و بیرانوند!

رنسانس بزرگ در فوتبال ازبکستان

تیم ملی ازبکستان به جز ۳ بازیکن حاضر در لیگ ایران، لژیونرهای دیگری هم دارد که در ایتالیا، ترکیه، روسیه، فرانسه، عربستان سعودی، امارات، قزاقستان و مالزی توپ می‌زنند. مهم‌ترین لژیونر ازبک‌ها الدور شومورودوف است که این فصل دوباره به رم برگشته و یک گل هم در سری‌آ ایتالیا به ثمر رسانده است. این مهاجم ۲۹ ساله برای کالیاری و اسپزیا هم بازی کرده و قبلا در لیگ برتر روسیه عضو روستوف بوده است. ستاره تیم ملی ازبکستان در ۷۵ بازی ملی موفق به زدن ۴۱ گل شده و امید اول این تیم مقابل ایران محسوب می‌شود.

عبدالقادر حسنوف، مدافع ۲۰ ساله ازبکستان هم یکی دیگر از ستارگان این تیم است که این فصل برای لانس در لیگ یک فرانسه ۷ بازی انجام داده و دومین نماینده ازبک‌ها در ۵ لیگ معتبر اروپایی محسوب می‌شود. ازبکستان در سال‌های اخیر لژیونرهای زیادی به کشورهای مختلف ترانسفر کرده و اکنون با ۲ بازیکن نمایندگان بیشتری نسبت به ایران در ۵ لیگ معتبر اروپایی دارد.

بازی ویژه برای علیرضا بیرانوند

یکی از نکات مهم بازی تیم ملی حضور احتمالی علیرضا بیرانوند درون دروازه است. دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در هفته‌های اخیر حواشی زیادی را پشت سر گذاشته و خیلی‌ها نگران هستند که این اتفاقات روی تمرکز این دروازه‌بان هم تاثیر منفی بگذارد. از طرفی بیرانوند هم پس از نمایش متزلزل مقابل فولاد، به‌دنبال درخشش مقابل ازبکستان است تا بار دیگر توانایی‌هایی خود را اثبات کند. در روزهای اخیر حتی خیلی‌ها از امیر قلعه‌نویی باید دعوت کردن بیرانوند هم انتقاد کرده بودند و این دروازه‌بان با درخشش در این بازی می‌تواند بار دیگر نشان دهد که اعتماد قلعه‌نویی به او بی‌دلیل نبوده است.

جنگ صدرنشینی در تاشکند؛ انگیزه‌های ویژه طارمی، آزمون و بیرانوند!

۲۵۸ ۲۵۸

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn