تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 12:10
9 بازدید
کد خبر : 343992

۱۰۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح بازآفرینی شهری در محلات فرسوده قزوین در حال احداث است

۱۰۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح بازآفرینی شهری در محلات فرسوده قزوین در حال احداث است

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی صباغی در چهل و پنجمین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران، بر اهمیت بازآفرینی شهری تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بازآفرینی شهری طرحی برای کمک به محرومین، نوسازی بافت فرسوده و رفع معضلات تاریخی و فرهنگی در این مناطق است.  شهردار قزوین

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی صباغی در چهل و پنجمین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران، بر اهمیت بازآفرینی شهری تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بازآفرینی شهری طرحی برای کمک به محرومین، نوسازی بافت فرسوده و رفع معضلات تاریخی و فرهنگی در این مناطق است. 

شهردار قزوین ادامه داد: برخی آسیب های اجتماعی در بافت های فرسوده باعث اتفاقاتی از جمله عدم رشد مردم آن منطقه می شود که در این راستا مدیریت شهری قزوین برای اولین بار در ایران طرح “کلید به کلید” را با هدف بازآفرینی شهری در یکی از مناطق محروم و فرسوده را عملیاتی کرده است. 

وی با بیان اینکه ما در شهر قزوین حاشیه نشینی نداریم، اضافه کرد: در حال حاضر دو منطقه بافت فرسوده در قزوین داریم که در موقعیت جغرافیایی مطلوبی واقع شده اند، ولی به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز در اوایل انقلاب شاهد نابسامانی در این مناطق هستیم. 

شهردار قزوین گفت: تاکنون ۳۳۰ واحد مسکونی در این بافت ها نوسازی شده است و ۳۳۰ واحد دیگر در حال انجام است که در مجموع ۱۰۰۰ واحد مسکونی با مشارکت مردم در حال احداث است.

وی ادامه داد: اولین دفترچه بافت تاریخی و بافت فرسوده شهر قزوین تصویب و به ثبت رسید و قابلیت عملیاتی پیدا کرده است و در حال بهره برداری است.

صباغی با اشاره به ظرفیت های شهر قزوین و مکان های مذهبی و گردشگری گفت: شهر قزوین وضعیت اجتماعی و ترافیکی مطلوبی دارد.

شهردار قزوین تاکید کرد: امروز بزرگترین افتخار ما این است که از ظرفیت های شهر در راستای توسعه کهن شهر تاریخی قزوین استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: افتخار و سعادت ما این است که دارای مردمی متدین و با تاریخ تمدن دیرینه هستیم. 

شهردار قزوین افزود: امروز مفتخریم که علاوه بر سردار حاجی زاده فرمانده هوا فضا سپاه پاسداران که فرزند این منطقه است، محل پرورش شهیدان بابایی، لشکری، رجایی، ابوترابی، حسن پور شهید پرویز و فرماندهان دیگر بودیم و به این مساله می‌بالیم. 

شهردار قزوین در خاتمه گفت: امروز افتخار می کنیم که پشتیبان محور مقاومت و مردم مظلوم غزه، لبنان، یمن و عراق هستیم و ان شا الله به برکت خون شهدا شاهد پیروزی همه مسلمین جهان در دنیا باشیم.

انتهای پیام 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn