تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 18:18
33 بازدید
کد خبر : 344335

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل ازبکستان لو رفت + جزئیات

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل ازبکستان لو رفت + جزئیات

آفتاب نو: تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته سوم رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ مقابل تیم ملی ازبکستان قرار می‌ گیرد. تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۲۶ باید در سومین دیدار خود امروز از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در تاشکند مقابل تیم ملی ازبکستان قرار می‌گیرد. جنگ صدرنشینی

آفتاب نو:

تیم ملی ؛ ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان مشخص شد

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته سوم رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ مقابل تیم ملی ازبکستان قرار می‌ گیرد.

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۲۶ باید در سومین دیدار خود امروز از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در تاشکند مقابل تیم ملی ازبکستان قرار می‌گیرد.

جنگ صدرنشینی در تاشکند

تیم‌های ملی ایران، ازبکستان، قطر، امارات، کره‌شمالی و قرقیزستان در گروه A این رقابت‌ها حضور دارند. در حال حاضر ۲ تیم با ۶ امتیاز به صورت مشترک در صدر جدول این گروه قرار دارند و برنده این دیدار می‌تواند گام بلندی برای صعود مستقیم به جام جهانی بردارد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی توانستند ابتدا با نتیجه یک بر صفر قرقیزستان را در ورزشگاه فولادشهر مغلوب کنند و در ادامه نیز تیم ملی امارات را نیز با همین نتیجه از پیش‌رو برداشتند. در مقابل شاگردان سرچکو کاتانچ نیز کارشان را در این مرحله از رقابت‌ها با برتری یک بر صفر خانگی مقابل کره‌شمالی آغاز کردند و در دیدار دومشان نیز توانستند به سختی قرقیزستان را با نتیجه ۳ بر ۲ از پیش رو بردارند.

رکورد ۱۲ ساله ایران مقابل ازبکستان

ایران و ازبکستان تاکنو ۱۴ بار در رقابت‌های مختلف مقابل یکدیگر قرار گرفتند که سهم ایران ۱۰ برد، ۳ مساوی و یک باخت است. آخرین دیدار ایران و ازبکستان به ۲۲ خرداد امسال برمی‌گردد که این مسابقه با تساوی صفر- صفر به پایان رسید. این دو تیم در مرحله قبلی این رقابت‌ها نیز در یک گروه حضور داشتند که در تاشکند به تساوی ۲-۲ و در تهران به تساوی بدون گل رسیدند.

آخرین برد ایران برابر ازبکستان به خرداد ۱۴۰۲ و در فینال تورنمنت کافا بر می‌گردد که تیم کشورمان با تک گل سردار آزمون، برنده شد و جام را به ایران آورد. آخرین و تنها برد ازبکستان مقابل ایران هم به آبان سال ۱۳۹۱ و انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل بر می‌گردد که ازبک‌ها با یک گل در ورزشگاه آزادی به پیروزی رسیدند.

پس از آن برتری این دو تیم ۹ بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که ازبک‌ها موفق به کسب برتری مقابل ایران نشدند. حالا ۱۲ سال از آخرین شکست ایران مقابل ازبکستان می‌گذرد و قلعه‌نویی به دنبال حفظ این رکورد در این دیدار است. ایران و ازبکستان در مجموع تا امروز ۱۴ بار با هم روبرو شده‌اند که سهم ایران ۱۰ برد، ۳ مساوی و یک باخت است. آخرین دیدار ایران و ازبکستان به ۲۲ خرداد امسال برمی‌گردد که این مسابقه با تساوی صفر- صفر به پایان رسید.

ترکیبی شبیه به بازی امارات به علاوه آزمون

به نظر می‌رسد قلعه‌نویی برای این دیدار ملی‌پوشان را با آرایش ۱-۳-۲-۴ روانه میدان می‌کند. علیرضا بیرانوند بعد از پشت‌سر گذاشتند حواشی چند روز گذشته، یک‌بار دیگر در چارچوب دروازه تیم ملی قرار می گیرد. با توجه به غیبت محمدحسین کنعانی‌زادگان در این دیدار شجاع خلیل‌زاده در کنار محمدامین حزباوی زوج خط دفاعی ایران را در قلب خط دفاعی تشکیل می‌دهند.

صالح حردانی از جناح راست و میلاد محمدی از جناح چپ خط دفاعی یوزها را تکمیل می‌کنند. سعید عزت‌الهی در کنار امید نورافکن زوج خط میانی ایران را تشکیل می‌دهند و جلوتر از آن‌ها علیرضا جهانبخش از جناح راست، مهدی قایدی از جناح چپ و مهدی طارمی پشت سر سردار آزمون یازده بازیکن منتخب ایران را مقابل ازبکستان تکمیل می‌کنند.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدامین حزباوی، صالح حردانی، میلاد محمدی، امیدنورافکن، سعید عزت‌الهی، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون.

منبع: پارس فوتبال

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn