تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 18:33
9 بازدید
کد خبر : 344345

در طوبی نقش پر فراز و نشیبی داشتم

در طوبی نقش پر فراز و نشیبی داشتم

جامعه ورزشی آفتاب نو: سریال تاریخی «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی که این روزها راهی آنتن شبکه یک شده، قصه‌اش را طی سه دهه روایت می‌کند.  سریال تاریخی «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی، که این روزها راهی آنتن شبکه یک شده، قصه‌اش را طی سه دهه روایت می‌کند. این سریال ۵۰

جامعه ورزشی آفتاب نو:

سریال تاریخی «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی که این روزها راهی آنتن شبکه یک شده، قصه‌اش را طی سه دهه روایت می‌کند.

 سریال تاریخی «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی، که این روزها راهی آنتن شبکه یک شده، قصه‌اش را طی سه دهه روایت می‌کند. این سریال ۵۰ قسمتی داستان خانوادگی‌ای دارد که در روایتی تاریخی شخصیت دختری به نام طوبی که در دهه ۱۳۳۰ به عراق رفته و آنجا ازدواج می‌کند را به تصویر می‌کشد. حوادث متعدد میان ایران و عراق بر زندگی او تاثیر عمیقی می‌گذارد و در نهایت او راوی زندگی پرفراز و نشیبش در جریان راهپیمایی اربعین برای خانواده خود می‌شود. فیلمنامه «طوبی» براساس واقعیت در فضایی دراماتیزه ساخته و پرداخته شده، برداشتی آزاد از کتاب «اربعین طوبی» نوشته سیدمحسن امامیان است که سال‌ها پیش تألیف شده ‌است. نکته قابل توجه در این اثر علاوه بر داستان اقتباسی آن، تلاش برای نمایش هنرمندانه وحدت و همدلی میان دو ملت ایران و عراق در طول سه دهه است.در ادامه گفتگوی امین زندگانی درباره سریال طوبی را میخوانید:

امین زندگانی را با نقش‌هایی در آثار سینمایی و تلویزیونی همچون ملک ‌سلیمان، حبیب، طلسم‌ شدگان، آهوی پیشونی ‌سفید، خانه امن، ملکاوان، همسفر، معصومیت از دست ‌رفته، مختارنامه و… به خاطر داریم. در طوبی نقش همسرش، فخرالدین را بازی می‌کند که تابعیت ایرانی ــ عراقی دارد و همراه با طوبی وارد مسیری می‌شود که پر از اتفاقات غیرمنتظره است.

وی درباره دلیل حضورش در این سریال گفت: برای من شناسنامه و کار افراد مهم است. وقتی آقای حسینی که فیلمی مثل «سرو زیر آب » را کار کرده من را به این سریال دعوت کرد احساس کردم با سریالی سر و کار دارم که استانداردهای درستی دارد. همچنین حضور سعید سلطانی هم برایم اطمینان‌بخش بود. از طرفی حضور آقای زرین‌دست؛ یعنی مثلثی که خیال بازیگر را راحت می‌کند و در کنار یک متن خوب که از قضا اقتباسی هم هست همه اینها دست به دست هم می‌دهد تا پیش از این ‌که بدانم نقشم چیست، مطمئن باشم حتما در این سریال خواهم بود.

زندگانی درباره نقش فخرالدین گفت: فخرالدین شخصیت اصلی مرد سریال است که تابعیت ایرانی ـ عراقی دارد. این شخصیت در فیلمنامه اصلی بازه زمانی داشت و چون مدام در حال رفت ‌و برگشت‌ بود کار بازیگرسخت می‌شد و او را به چالش می‌کشید. گاهی ما با شخصیتی طرفیم که یک روند ثابت دارد و حتی وقتی در تولید رج می‌زنند و سکانس‌های مربوط به گذشته و حال را با هم می‌گیرند او مسیری یکسان بدون فراز و نشیب دارد و برای بازیگر قدری راحت‌تر است اما چون فیلمنامه رفت‌ و برگشت زمانی و فلاش‌بک و فلاش‌فوروارد زیادی داشت و فخرالدین در برهه‌های مختلف باید فضا را در می‌آورد، یک دست درآوردن و طراحی نقش، کار را خیلی سخت می‌کرد.

این بازیگر ادامه داد: فخرالدین از آن آدم‌های است که از توانمندی‌های زیستی‌اش در کار سیاسی استفاده می‌کند؛ اما یک تندرو سیاسی نیست و آدم معتدلی است و حتی برای زنده نگه داشتن تفکرش تقیه می‌کند. او ایدئولوژی دارد و نگاهش مبتنی بر صلح، دوستی و عشق است و اعتقاداتش، اعتقادات احترام به خانواده است.

بازیگر نقش فخرالدین افزود: آنچه در فضای بازیگری به من قوت قلب می‌داد حضور بازیگران برجسته‌ای بود که برایشان احترام خاصی قائل هستم. فرهاد آئیش در نقش حاج‌ملک، مرد بازاری و صاحب یک تیمچه بازار فرش، هومن برق‌نورد در نقش عماد پدر طوبی که صاحب سه دنگ از یک قنادی است، پرویز فلاحی‌پور در نقش شیث یک مرد عراقی و با ‌نفوذ و خانم فریبا متخصص در نقش سیمین خواهر حاج ملک همگی نوید این را می‌داد که این تیم بازیگرانی دارد که قدر هستند. خانم شبنم قربانی هم که نقش طوبی را بازی می‌کند سال گذشته سیمرغ بلورین نقش مکمل گرفته بود و با یک انرژی بسیار خوب و یک دید مثبت سر صحنه می‌آمد.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn