تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 20:32
8 بازدید
کد خبر : 344442

یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانه در بافت فرسوده ساخته شد

یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانه در بافت فرسوده ساخته شد

جامعه ورزشی آفتاب نو: وی با بیان اینکه در تمام ساخت و سازها باید جان انسان ها مهم باشد. اضافه کرد: اولویت هایی متعددی از جمله بافت تاریخی، توسعه قلمرو عمومی، پیاده کردن محورها و ایجاد پاتوق‌ها در دوره های مختلف بازآفرینی وجود داشته است، اما در هیچ دوره ای به جان انسان ها پرداخته

جامعه ورزشی آفتاب نو:

وی با بیان اینکه در تمام ساخت و سازها باید جان انسان ها مهم باشد. اضافه کرد: اولویت هایی متعددی از جمله بافت تاریخی، توسعه قلمرو عمومی، پیاده کردن محورها و ایجاد پاتوق‌ها در دوره های مختلف بازآفرینی وجود داشته است، اما در هیچ دوره ای به جان انسان ها پرداخته نشده که به نظرم زلزله مهم ترین موضوع در بافت فرسوده است.

آیینی تاکید کرد: راهبرد اصلی کشور شتاب بخشی به نوسازی ابنیه پایدار است که حاصل زحمات سال گذشته بوده و نشان از بالاترین میزان صدور پروانه دارد، تا جایی که رکورد صدور پروانه در تاریخ بافت فرسوده و بازآفرینی کشور شکسته شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در سیاست‌های کلی نظام تاکید شده که به احیای بافت فرسوده با روش های کارآمد (سرعت بالا، هزینه کمتر) شتاب ببخشیم، البته وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها مکلف به اجرای قانون جهش تولید مسکن هستند.

آیینی با بیان اینکه بهترین برنامه برای اجرای بازآفرینی شهری همین، برنامه هفتم توسعه است، یادآور شد: نواقصی این برنامه برطرف شده و فقط یک مورد مانده و آن هم پیش بینی نکردن مشارکت نکردن یک محله در توسعه بازآفرینی شهری است، با این حال در در این برنامه صدور پروانه نوسازی مسکن در باز آفرینی شهری باید خارج از نوبت حداکثر در سه ماه انجام شود و شهرداری و نظام مهندسی باید در این راستا همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری بیان کرد: تسهیلات مرمت و مقاوم سازی برای نخسین مرتبه با سرفصل بافت تاریخی مصوب شد و ۸۰ درصد تسهیلات ساخت به بافت تاریخی تعلق می گیرد، همچنین بسته تشویقی ۱۹ بندی در بسیاری از شهرها انجام شده است، به عبارت دیگر برای بیش از ۳۰۹ شهر بسته تشویقی خاص مصوب شده است.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn