تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 20:42
7 بازدید
کد خبر : 344453

طرز تهیه استیک مرغ – آفتاب نو

طرز تهیه استیک مرغ – آفتاب نو

به گزارش آفتاب نو،استیک مرغ یک نوع غذای مجلسی است که معمولاً در طول وعده‌های غذایی خاص سرو می‌شود. ممکن است در طول یک مهمانی خانوادگی یا اعلام یک خبر خوش، به عنوان بهترین غذای ممکن سرو شده باشد و مزۀ آن تا مدت‌ها زیر زبانتان باقی بماند. آیا شما هم تجربۀ چنین غذایی را

به گزارش آفتاب نو،استیک مرغ یک نوع غذای مجلسی است که معمولاً در طول وعده‌های غذایی خاص سرو می‌شود. ممکن است در طول یک مهمانی خانوادگی یا اعلام یک خبر خوش، به عنوان بهترین غذای ممکن سرو شده باشد و مزۀ آن تا مدت‌ها زیر زبانتان باقی بماند. آیا شما هم تجربۀ چنین غذایی را دارید؟ پس احتمالاً به دنبال طرز تهیه استیک مرغ هستید.

این مقاله طرز تهیه چندین چندین استیک را به شما معرفی می‌کند، بیاید تا با یکدیگر آن‌ها را مطالعه کنیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع مرغ رژیمی برای لاغری

طرز تهیه استیک مرغ

طرز تهیه استیک مرغ رژیمی

مواد مورد نیاز

مقدار

سینه مرغ

۱۸۰ تا ۲۲۰ گرم

نمک

به مقدار لازم

پودر فلفل سیاه

به مقدار لازم

سس فلفل چیلی

۱ قاشق غذاخوری

سس سویا

۲ قاشق غذاخوری

کره

نصف فنجان

روغن زیتون

۱ قاشق غذاخوری

ابتدا پوست چرب مرغ را از آن جدا کنید. یعنی پوست هر دو انتهای سینه مرغ را که معمولاً دارای بیشترین بافت چربی است را بگیرید. سپس گوشت سینه مرغ را با یک گوشتکوب نرم، به آرامی بکوبید.

سپس سینه مرغ کوبیده شده را در یک کاسه قرار دهید و نمک، فلفل، سس فلفل چیلی، سس سویا و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و آنها را با دست و با چرخاندن مرغ در مخلوط چاشنی‌ها با هم مخلوط کنید.

کره را در تابه بریزید و بگذارید کمی آب شود، اما مراقب باشید که کره نسوزد. وقتی کره تا نیمه ذوب شد، سینه مرغ چاشنی زده شده را روی گریل قرار دهید و بگذارید حدود ۳ تا ۵ دقیقه از هر طرف بپزد. وقتی تمام شد از ماهیتابه خارج و نوش‌جان کنید.

طرز تهیه استیک مرغ

طرز تهیه استیک مرغ سوخاری

مواد مورد نیاز

مقدار

شیر

نصف فنجان شیر

تخم‌مرغ بزرگ

۲ عدد

آرد چند منظوره

۲ فنجان

نمک

به مقدار لازم

پودر فلفل سیاه

به مقدار لازم

فلفل پاپریکا

به مقدار لازم

سینه مرغ

۹۰۰ گرم

روغن نباتی

نصف فنجان

کره

۱ قاشق غذاخوری

در آغاز شیر را با تخم‌مرغ در یک ظرف و سپس آرد چند منظوره را با چاشنی‌ها و ادویه‌ها در ظرف دیگر با یکدیگر مخلوط کنید. پس از آن، گوشت مرغ را با ادویه مزه‌دار کنید و به شیر و تخم‌مرغ آغشته و بعد در ادویه‌ها بخوابانید. (به ترتیب ادویه‌ها، شیر و تخم‌مرغ و بعد دوباره ادویه‌ها)

روغن نباتی را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. کره را اضافه کنید. چند قطره آرد بریزید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی داغ است. وقتی کره فوراً جوشید، متوجه می‌شوید که آماده است. گوشت سینه مرغ را بپزید تا لبه‌ها قهوه‌ای-طلایی به نظر برسند، هر طرف حدود ۲ دقیقه باید پخته شود. گوشت را در یک بشقاب با یک دستمال کاغذی بگذارید و با پوشاندن با یک بشقاب دیگر یا یک ورق فویل، آن‌ها را گرم نگه دارید.

طرز تهیه استیک مرغ

طرز تهیه استیک مرغ سبزیجات

مرغ

۹۰۰ گرم

هویج متوسط

۴ الی ۵ عدد

کرفس

۳ عدد

سیب‌زمینی متوسط

۴ عدد

پیاز

یک عدد

آب

نصف فنجان

نمک

به مقدار لازم

فلفل سیاه

به مقدار لازم

مرغ را پس از خریداری حتماً پاک کنید و در سینی قرار دهید. سپس سیب‌زمینی‌ها را به به صورت نگینی برش دهید. هویج‌ها را بشویید و آن‌ها را هم به صورت نگینی خرد کنید. پیاز و کرفس را می‌توانید به صورت خلالی برش دهید.
سبزیجات را با یکدیگر مخلوط کنید. بعد نمک، ادویه و آب را اضافه کرده و روی مرغ بریزید. در قابله را بگذارید و اجازه دهید تا با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بپزد. سپس می‌توانید این خوراک لذیذ را نوش‌جان کنید.

طرز تهیه استیک مرغ

طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ

مواد مورد نیاز برای استیک مرغ

مقدار

کره

۱ قاش غذاخوری

روغن زیتون

۲ قاشق غذاخوری

گوشت مرغ بدون استخوان

۵۰۰ گرم

پودر سیر

۱ قاشق غذاخوری

آرد چند منظوره

نصف فنجان

نمک

به مقدار لازم

فلفل سیاه

به مقدار لازم

گوشت مرغ بدون استخوان را با پودر سیر، فلفل سیاه و نمک مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. سپس در یک تابه استیک داغ روغن زیتون بریزید و اجازه دهید کره هم همزمان با آن، آب شود.
سینه مرغ مزه‌دار شده را با مقداری آرد چند منظوره بزنید و استیک را روی حرارت متوسط حدود ۱۰ دقیقه از هر طرف سرخ کنید. سپس حرارت را زیاد کرده و به مدت ۳-۴ دقیقه از هر طرف یا تا زمانی که کمی زغال‌آلود شود، نگه دارید. سعی کنید ماهیتابه را شلوغ نکرده و هر بار چند تکه را سرخ کنید.

مواد مورد نیاز برای سس قارچ

مقدار

قارچ

۲۵۰ گرم

کره

یک و نیم قاشق غداخوری

سیر

۱ حبه

پیاز متوسط

نصف یک عدد

آرد چند منظوره

نضف قاشق غداخوری

خامه

نصف فنجان

شیر

یک چهارم فنجان

پودر فلفل

به مقدار لازم

سس سویا

۲ قاشق غذاخوری

نمک

به مقدار لازم

برای تهیه سس قارچ ابتدا یک ماهیتابه سرامیکی را روی شعله متوسط رو به پایین قرار دهید و کره را داخل آن بریزید و سیر خرد شده را تفت دهید تا معطر شود. سپس پیازها را اضافه کنید تا نرم و شفاف شوند. حالا نوبت قارچ‌ها است. آن‌ها را چند دقیقه تفت دهید تا خوب پخته شوند. سپس آرد چند منظوره را اضافه کنید و حدود ۳۰ ثانیه در سس کره قارچ مخلوط کنید.

بعد از آن دو قاشق غذاخوری خامه غلیظ و شیر را اضافه کنید و بدون مکث به هم زدن ادامه دهید وگرنه سس گلوله گلوله می‌شود. پس از یکنواخت شدن، وقتی سس شروع به جوشیدن کرد، پودر فلفل و سس سویا را به آن اضافه کنید. بگذارید یک دقیقه بجوشد و پس از آن، سس را می‌توانید روی استیک مرغ ریخته و میل بفرمایید.

بیشتر بخوانید: اگر رژیم دارید این رولت مرغ را درست کنید

طرز تهیه استیک مرغ

طرز تهیه استیک مرغ با فر

مواد مورد نیاز

مقدار

سینه مرغ

۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم

روغن زیتون

۲ قاشق

شکر قهوه‌ای

یک و نصف یک قاشق

پاپریکا

به مقدار لازم

پونه کوهی یا آویشن

به مقدار لازم

پودر سیر

یک چهارم قاشق غذاخوری

نمک

به مقدار لازم

فلفل

به مقدار لازم

ابتدا فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس مرغ را بکوبید (با استفاده از وردنه، پتک گوشت یا حتی مشت خودتان). بعد از آن چاشنی و ادویه‌ها را اضافه کنید. حالا سینی را با فویل و کاغذ پخت روغنی بپوشانید. اجازه دهید برای ۱۸ دقیقه خوب در فر پخت شود.
حالا زمان آن است که مرغ را از فر خارج کرده و بلافاصله به بشقاب‌های سرو منتقل کنید. قبل از سرو ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید و در صورت تمایل با جعفری تازه خرد شده تزیین کنید.

طرز تهیه استیک مرغ

ترفندهای تهیه استیک مرغ خوشمزه

  • آب نمک به مرغ کمک می‌کند تا رطوبت خود را حفظ کند. بنابراین می‌توانید قبل از پخت آن را در آب نمک نیز قرار دهید.
  • مرغ را در مخلوط معطری از گیاهان، ادویه‌ها و مواد اسیدی مانند ماست، دوغ یا آب مرکبات بخیسانید. ادویه‌ها نه تنها طعم و مزه را به غذا می‌بخشند بلکه می‌توانند به نرم شدن گوشت نیز کمک کنند.
  • با ترکیب پاپریکا، دارچین، زردچوبه، زیره، زنجبیل، سیر و روغن زیتون، مقداری طعم به سینه مرغ خود ببخشید تا خمیری ایجاد شود. سپس سینه مرغ را با خمیر درست شده، بپوشانید و به آرامی آن را به زمین بزنید تا محکم شود. این ادویه خاورمیانه‌ای وقتی روی گریل ذغالی شود، خوشمزه‌ترین است.

طرز تهیه استیک مرغ

استیک مرغ چند کالری دارد؟

‏ تقریباً در هر ۱۰۰ گرم گوشت سینه مرغ، ۱۶۵ کالری وجود دارد. یعنی برای ۲۵۰ گرم، حدود ۴۱۲.۵ کالری خواهد بود. مرغ در مقایسه با سایر منابع حیوانی مانند گوشت گاو و گوسفند، دارای پروتئین بالاتر و چربی کمتری است. وقتی به مرغ فکر می‌کنیم، اغلب به گوشت سفید اشاره می‌کنیم. گوشت سفید، در درجه اول یعنی سینه مرغ، یک مکمل فوق‌العاده برای افرادی است که می‌خواهند رژیم غذایی کم چرب و پر پروتئین داشته باشند.
سخن پایانی
در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با انواع طرز تهیه استیک مرغ آشنا کنیم. گوشت مرغ یکی از لذیذترین وعده‌های غذایی است که در سراسر دنیا، طرفداران خود را دارد. شما می‌توانید با ۲۵۰ گرم گوشت سینه مرغ و کمی ادویه و چاشنی، در آشپزخانه خود، معجزه بیافرینید.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn