تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 21:11
9 بازدید
کد خبر : 344478

کابوس توقف نفت

کابوس توقف نفت

تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه نگرانی‌ها را درباره امنیت تنگه هرمز افزایش داده‌ است. هرگونه اختلال در جریان نفت در این تنگه، با توجه … تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه نگرانی‌ها را درباره امنیت تنگه هرمز افزایش داده‌ است. هرگونه اختلال در جریان نفت در این تنگه، با توجه به نقش حیاتی‌‌‌‌‌اش در انتقال ۲۱‌ میلیون بشکه

تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه نگرانی‌ها را درباره امنیت تنگه هرمز افزایش داده‌ است. هرگونه اختلال در جریان نفت در این تنگه، با توجه …

کابوس توقف نفتکابوس توقف نفت

تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه نگرانی‌ها را درباره امنیت تنگه هرمز افزایش داده‌ است. هرگونه اختلال در جریان نفت در این تنگه، با توجه به نقش حیاتی‌‌‌‌‌اش در انتقال ۲۱‌ میلیون بشکه نفت روزانه به بازارهای جهانی، به‌شدت بر قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت. 

برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در صورت وقوع اختلالات، قیمت نفت ممکن است به ۳۵۰ دلار در هر بشکه برسد، همچنین هرگونه مشکل در تنگه هرمز می‌تواند تاثیرات جدی بر بازار گاز طبیعی مایع نیز داشته‌باشد.

اگر به هر دلیلی جریان نفت در این تنگه متوقف یا مختل شود، پیامدهای آن می‌تواند به‌سرعت خود را در قیمت‌های جهانی نفت نشان دهد. 

حتی یک اختلال موقت نیز می‌تواند هزینه‌های حمل‌ونقل را افزایش و تأخیرهای گسترده‌ای در عرضه نفت ایجاد کند و قیمت جهانی انرژی را به طرز چشمگیری بالا ببرد.

در حال‌حاضر، بسیاری از تحلیلگران نگران این هستند که زیرساخت‌های نفتی ایران توسط اسرائیل مورد حمله قرار گیرد. 

آلن گلدر، تحلیلگر انرژی شرکت وودمک‌‌‌‌‌کنزی، هشدار داده‌ که اگر ایران تصمیم بگیرد در جریان حرکت نفت از تنگه هرمز اختلال ایجاد کند، این اقدام می‌تواند قیمت نفت را به ۱۵۰دلار در هر بشکه برساند.

حدود ۳‌درصد از عرضه جهانی نفت از ایران تامین می‌شود و حتی اگر تحریم‌های سخت‌تر علیه این کشور اعمال شود، این کاهش عرضه می‌تواند تاثیر چشمگیری بر قیمت‌ها داشته‌باشد. 

«سول کاوانیک»، تحلیلگر ارشد در شرکت MST Financial، نیز هشدار داده‌ که در صورت اختلال در حرکت نفتکش‌ها در این تنگه، ممکن است قیمت نفت را به بیش از ۱۵۰دلار برساند.

برخی تحلیلگران باور دارند که اگر جریان نفت در تنگه هرمز برای مدت طولانی‌‌‌‌‌تری مختل شود، قیمت نفت می‌تواند به‌طور موقت به ۳۵۰ دلار در هر بشکه برسد، هرچند پیش‌بینی می‌شود که پس از باز‌شدن مجدد تنگه، این قیمت به زیر ۲۰۰ دلار کاهش یابد./ دنیای اقتصاد

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn