تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 10:32
11 بازدید
کد خبر : 345016

تمامی نام های سائورون و معنی آن ها در فصل دوم «حلقه های قدرت»

تمامی نام های سائورون و معنی آن ها در فصل دوم «حلقه های قدرت»

«من نام‌های زیادی دارم». سائورون چند بار این جمله را در سریال حلقه‌های قدرت (The Rings of Power) به زبان آورده است؟ از آنجایی که سائورون ذاتاً فریبکار است، انتظار می‌رود که نام‌های مختلفی داشته باشد و همین موضوع باعث شده که این جمله به یک شوخی در فضای مجازی تبدیل شود. او در قسمت

«من نام‌های زیادی دارم». سائورون چند بار این جمله را در سریال حلقه‌های قدرت (The Rings of Power) به زبان آورده است؟ از آنجایی که سائورون ذاتاً فریبکار است، انتظار می‌رود که نام‌های مختلفی داشته باشد و همین موضوع باعث شده که این جمله به یک شوخی در فضای مجازی تبدیل شود. او در قسمت پایانی فصل دوم، پس از کشتن کلبریمبور، این جمله را به اُرک گلوگ می‌گوید. حالا این سؤال مطرح می‌شود: سائورون واقعاً چند نام دارد؟

سائورون نام اصلی او نیست

در حلقه‌های قدرت، شخصیت شرور داستان خود را سائورون می‌نامد، به ویژه پس از اینکه هویتش توسط گالادریل در پایان فصل اول کشف می‌شود. با این حال، این نام اصلی یا مورد علاقه او نیست. سائرون در واقع یک مایار است، موجودی فرشته‌مانند که در آغاز آفرینش زیر نظر آئوله، یکی از والارها، به عنوان آهنگر کار می‌کرد. در آن زمان او را «مایرون» می‌نامیدند و هنوز هم دوست دارد با این نام شناخته شود. مایرون در زبان کوئنیایی به معنای «شایسته ‌ستایش» یا «عالی» است.

اما او پس از مدتی، تحت تأثیر ملکور (که با نام مورگوت نیز شناخته می‌شود) به فساد کشیده شد. مایرون به دنبال ملکور به سرزمین میانه آمد و الف‌ها نام او را سائورون گذاشتند که به معنای «بی‌رحم» و «منفور» است. اگرچه سائورون به موجودی اهریمنی تبدیل شده بود، اما همیشه خود را قهرمانی برای برقراری نظم می‌دانست و به همین دلیل از این لقب خوشش نمی‌آمد.

سائورون در زمان خدمت به مورگوت دو نام دیگر داشت

سائورون مدت زیادی در خدمت مورگوت بود. در عصر اول، او با الف‌های سیندار درگیری‌های بسیاری داشت و آن‌ها او را «گورتائور» ‌نامیدند. این نام از دو بخش «گور» به معنای «وحشت» و «تائور» به معنای «نفرت‌انگیز» تشکیل شده است. همچنین، معنای این اسم می‌تواند «مه وحشت» یا «بیرحم» هم باشد.

نام دیگر او در عصر اول، «Thû» بود. این لقب کمتر شناخته‌شده سائورون است که در پیش‌نویس‌های اولیه جی. آر. آر. تالکین از سیلماریلیون، به ویژه در بخشی که به داستان برن و لوثین پرداخته، دیده می‌شود. معنای دقیق آن به وضوح دیگر نام‌های سائرون نیست، اما اغلب با موجودی شیطانی و سایه‌گون مرتبط است. با این حال، این نام در نسخه‌های بعدی با اسامی آشناتری مانند سائورون و گورتائور جایگزین شد.

در «حلقه‌های قدرت» با دو نام دیگر سائورون آشنا می‌شویم

در فصل اول حلقه‌های قدرت، سائورون با نام جدید «هالبرند» معرفی می‌شود. هرچند ریشه دقیق این نام مشخص نیست، به احتمال زیاد از واژه «هال» به معنای «بلند و بزرگ» و «برند» به معنای «والا و متعالی» تشکیل شده است. این نام با داستان این شخصیت که مدعی بود از نژاد پادشاهان کهن سرزمین‌های جنوبی است، همخوانی دارد و همچنین حس خودبرتر‌بینی سائورون را نشان می‌دهد.

با نام دیگر سائورون در فصل دوم این سریال آشنا می‌شویم. در قسمت دوم این فصل، سائرون خود را به عنوان سفیر والارها به نام «آناتار» معرفی می‌کند تا کلبریمبور را قانع کند که حلقه‌های قدرت را بسازد. آناتار در زبان کوئنیایی به معنای «ارباب هدایا» است. نام دیگری که احتمالاً در فصل سوم استفاده شود، «زیگور» است. این نام به زمانی بازمی‌گردد که آر فرازون، پادشاه نومه‌نور، سائرون را به عنوان زندانی به نومه‌نور می‌برد و او به‌سرعت به مشاور پادشاه تبدیل می‌شود. در این دوران، سائورون تأثیر زیادی بر سقوط نومه‌نور دارد.

القاب ترسناک سائورون

علاوه بر نام‌های مختلف، سائورون با القاب زیادی هم شناخته می‌شود. رایج‌ترین لقب سائورون «ارباب تاریکی» است، اما این تنها یکی از عناوین اوست. در عصر سوم، او در دژ متروکه دول گلدور مستقر شده و در این دوران با نام « نکرومنسر» به‌عنوان یک جادوگر تاریک شناخته می‌شود. چند دهه بعد، سائورون نماد معروف «چشم سائورون» را خلق می‌کند و بسیاری از مردم هنگام صحبت درباره سائورون، او را «چشم» می‌نامند.

بی شک حماسی‌ترین عنوان سائرون، «ارباب حلقه‌ها» است که به خاطر تسلطش بر حلقه‌های قدرت به او داده شده است. کلبریمبور در قسمت پایانی فصل دوم، پیش از مرگش، او را با این عنوان با ترحم و تمسخر خطاب می‌کند. این عنوان نشان‌دهنده وابستگی شدید سائرون به حلقه‌هاست و اینکه او دیگر قادر نیست خود را از آن‌ها جدا کند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn