تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 11:24
16 بازدید
کد خبر : 345061

«برمودا»، چهره های قهرکرده و کامران نجف زاده

«برمودا»، چهره های قهرکرده و کامران نجف زاده

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «برمودا» یک گفت‌وگوی کلاسیک بود که توانست به‌خوبی پیام‌های سازندگانش را به شکل زیرپوستی منتقل کند و در عین حال، مردم را سرگرم کند. یکی از اتفاقات قابل توجه، برنامه‌ای گفت‌وگومحور در شبکه نسیم که توانست در جایگاه متمایزتری نسبت به دیگر تاکشوهای امروز تلویزیون و حتی شبکه نمایش‌خانگی

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «برمودا» یک گفت‌وگوی کلاسیک بود که توانست به‌خوبی پیام‌های سازندگانش را به شکل زیرپوستی منتقل کند و در عین حال، مردم را سرگرم کند.

یکی از اتفاقات قابل توجه، برنامه‌ای گفت‌وگومحور در شبکه نسیم که توانست در جایگاه متمایزتری نسبت به دیگر تاکشوهای امروز تلویزیون و حتی شبکه نمایش‌خانگی قرار بگیرد. چرا که برخی از تاکشوها یا رئالیتی‌شوهای نمایش‌خانگی به زورِ حضور سلبریتی‌ها و برخی از چالش‌های عجیب و غریب توانسته‌اند قدری مخاطب برای خودشان دست و پا کنند. 

همچنان که در «برمودا» دیدیم؛ از ایرج خواننده گرفته تا دکتر شاهوردی رئیس رویان، و از دکتر مرندی پزشک رهبر انقلاب تا قاضی‌پور نماینده سابق مجلس، و از ابوالفضل پورعرب تا پسر دکتر حسابی، «برمودا» سبدی رنگین از میهمانان ارائه داد که هر لایه‌ای از مخاطبان می‌توانست با اشتیاق سهمی از آن را بچشد.

اتفاق جالب این برنامه حضور کامران نجف‌زاده بعد از مدت‌ها غیبت بود. او آخرین بار در لباسِ خبرنگاری و به عنوان خبرنگار اعزامی نیویورک دیده شد و با ۲۵ سال سابقه خبرنگاری، حالا تغییر میدان می‌دهد؛ از یک موقعیت پرریسک (تغییر زمین بازی و جدایی از خبر صداوسیما) وارد عرصه اجرا می‌شود.کامران نجف‌زاده در نخستین تاک‌شوی خود، تسلط و صمیمیتی دور از اغراق را به نمایش گذاشت. 

بسیاری از چهره‌هایی که با تلویزیون قهر کرده بودند، مانند حیاتی، گوینده نوستالژیک خبر، با «برمودا» به صداوسیما برگشتند. انسجام ذهنی و سؤالات خاص مجری برنامه موجب شد تا حتی گفت‌وگوهایی صریح و عجیب با شخصیت‌هایی چون علی‌اکبر صالحی و کدخدایی شکل گیرد که برخی از آن‌ها، مانند مصاحبه دکتر صالحی، بازتاب‌های جهانی داشت و از رسانه‌هایی همچون رویترز و بی‌بی‌سی وایرال شد.

به گفته کامران نجف‌زاده، او نمی‌خواهد که میهمانش مانند اسپند روی آتش باشد، اما سال‌ها سابقه ملاحظه بصری سؤالات چالشی و تند و تیز ژورنالیست‌های غربی، به‌همراه حضور میدانی‌اش در بحرانی‌ترین جنگ‌های منطقه، از لیبی و افغانستان گرفته تا لبنان و عراق و سوریه، همگی در تأثیرگذاری شخصیت مجری و جذابیت برنامه نقش داشتند.

جای خالی «برمودا» در شبکه نسیم این روزها بیش از همیشه احساس می‌شود. به‌تازگی سیدمحمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم، اعلام کرده که «برمودا۲» آبان‌ماه به آنتن خواهد رسید. حالا که قرار است این برنامه دوباره به آنتن شبکه نسیم برگردد؛ توجه به چند نکته ضرورت دارد. اتفاقات تازه‌ای که بایستی درنظر گرفته شود.

با میهمانان سیاسی و مسئولان، باید فضایی ایجاد شود که مطالبات مردم نیز در میان گذاشته شود. همچنین، با هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده دیگر، می‌توان به ضعف‌ها و خواسته‌های مخاطبان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد. در عین حال، «برمودا» در شبکه نسیم باید ویژگی منحصر به فرد سرگرم‌کنندگی خود را حفظ کند، اما همزمان به مطالبات مردم نیز توجه کند.

واقعاً «برمودا» باید در مقایسه با نسخه اول خود که در روزهای آغازین تولدش به سر می‌برد، پخته‌تر و بالغ‌تر شود. میدان ویژه‌تری برای کامران نجف‌زاده فراهم شود تا به عنوان یک ژورنالیست صریح و بدون پرده، بتواند مشکلات و مطالبات مردم را مطرح کند و در عین حال، برنامه همچنان از حالت سرگرم‌کنندگی خود خارج نشود. در قاب «برمودا» و گفت‌وگوهای کامران نجف‌زاده، چهره‌های مختلف و دغدغه‌های مردم باید به تصویر کشیده شود.

یکی از نقاط ضعف فصل اول این برنامه، تکراری بودن برخی سؤالات از مهمانان بود که قبلاً در موقعیت‌های دیگر شنیده شده بودند. این موضوع باید اصلاح شود و گفت‌وگوهای اورجینال‌تر و همراه با ناگفته‌های جدید از چهره‌های دعوت‌شده به برنامه ارائه شود.

همچنان باید منتظر میهمانانی باشیم که به نوعی با تلویزیون قهر کرده‌اند و در حال حاضر غیبت دارند. همچنین، می‌توان به سراغ بازماندگان برخی از چهره‌ها رفت که اکنون در قید حیات نیستند و درباره جنبه‌های مختلف زندگی آن‌ها، اطلاعات بیشتری در اختیار مردم قرار داد. این کار می‌تواند ابعاد جدیدی از زندگی و آثار آن‌ها را به نمایش بگذارد و باعث ایجاد ارتباط عمیق‌تری بین مخاطب و تاریخ فرهنگی کشور شود.

انتهای پیام/

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn