تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 12:12
17 بازدید
کد خبر : 345105

خداحافظی دو اسطوره/ از هدایت «بارسلونا» تا ریاست «رئال مادرید» – آفتاب نو | اخبار ورزشی

خداحافظی دو اسطوره/ از هدایت «بارسلونا» تا ریاست «رئال مادرید» – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار مهر، در هفته اخیر، دو اسطوره بی‌نظیر ورزش اسپانیا، «آندرس اینیستا» و «رافائل نادال»، به دوران پرافتخار حرفه‌ای خود پایان دادند و موجی از نوستالژی را در دل هواداران به‌وجود آوردند. در حالی که هر دو ورزشکار موفقیت‌های بی‌شماری کسب کرده‌اند، دستاوردهایشان فراتر از عناوین و افتخاراتی است

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته اخیر، دو اسطوره بی‌نظیر ورزش اسپانیا، «آندرس اینیستا» و «رافائل نادال»، به دوران پرافتخار حرفه‌ای خود پایان دادند و موجی از نوستالژی را در دل هواداران به‌وجود آوردند. در حالی که هر دو ورزشکار موفقیت‌های بی‌شماری کسب کرده‌اند، دستاوردهایشان فراتر از عناوین و افتخاراتی است که به آن‌ها رسیده‌اند. آن‌ها هم افتخارات بی شماری کسب کردند و هم خود را در دل هواداران جاودانه ساختند.

پایگاه خبری « theobjective» در گزارشی به آینده این دو ستاره دنیای ورزش پرداخته است و مدعی شده است اینیستا بهترین گزینه برای هدایت بارسلونا بعد از «هانسی فلیک» خواهد بود و نادال هم می‌تواند پس از «فلورنتینو پرز» ریاست رئال مادرید را برعهده بگیرد.

این پایگاه خبری نوشته است: اینیستا که با گل تاریخی خود در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ برای اسپانیا قهرمانی جهان را به ارمغان آورد و نادال که با پیروزی‌های پرشمار در «گرند اسلم‌ها» قلب میلیون‌ها هوادار را تسخیر کرد، هر دو از خود میراثی برجای گذاشته‌اند که تا سال‌ها در ذهن هواداران باقی خواهد ماند.

گل فراموش‌نشدنی اینیستا در استمفورد بریج که بارسلونا را به سوی موفقیت در دوران پپ گواردیولا هدایت کرد، یکی از لحظات به‌یادماندنی فوتبال است. از سوی دیگر، پیروزی‌های نفس‌گیر نادال در فینال‌های طولانی‌مدت و تلاش‌های فوق‌العاده‌اش در مسابقات تنیس، همواره به عنوان نمادی از استقامت و تعهد باقی خواهد ماند.

هر دو این اسطوره‌ها نمایانگر ارزش‌های واقعی ورزش هستند: فروتنی، صداقت، حرفه‌ای‌گری و تلاش بی‌وقفه. اینیستا و نادال نه‌تنها در زمین مسابقه، بلکه خارج از آن نیز الگوی رفتار و اخلاق بوده‌اند.

خداحافظی دو اسطوره/ از هدایت «بارسلونا» تا ریاست «رئال مادرید»

دو ورزشکاری که رقابت را در عمل معنا کردند

در دنیای فوتبال، آندرس اینیستا و رافا نادال بهترین نمایندگان از مفهوم درست رقابت هستند. یکی آبی‌اناری کاتالان و دیگری سفیدپوش مادریدی. اکنون با پایان دوران حرفه‌ای‌شان، باشگاه‌های بارسلونا و رئال مادرید می‌توانند از دانش و تجربه آن‌ها در جهت هدایت و پیشرفت استفاده کنند. اینیستا که علاقه‌مند به مربی‌گری است، احتمالاً روزی روی نیمکت بارسلونا خواهد نشست، و نادال نیز با توجه به شخصیت و تجربه‌اش، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای ریاست رئال مادرید در آینده باشد.

اینیستا گفته است که می‌خواهد در آینده مربی شود. شاید اینگونه به‌نظر برسد که به‌خاطر آرامش و لحن آرام صدایش، فاقد شخصیتی قوی باشد اما این تصور با واقعیت درتضاد است. کسانی که او را به‌خوبی می‌شناسند، می‌گویند که او سرشار از اراده، شجاعت و سخت‌گیری است و زمانی که اوضاع مطابق میلش پیش نمی‌رود، این موضوع را با قاطعیت نشان می‌دهد. او از آن دسته افرادی است که ترجیح می‌دهد دیگران را قانع کند تا اینکه بخواهد چیزی را بر آن‌ها تحمیل کند. او ابتدا دلیل می‌آورد و سپس فریاد می‌زند. او هواداران را به یاد زین‌الدین زیدان می‌اندازد که با ویژگی‌هایی مشابه، نشان داده است که مربی بزرگی است.

خداحافظی دو اسطوره/ از هدایت «بارسلونا» تا ریاست «رئال مادرید»

آینده‌ای روشن در بارسلونا و رئال مادرید

به نظر می‌رسد در سال‌های آینده، حضور اینیستا در بارسلونا و روی نیمکت این تیم اجتناب ناپذیر باشد و از الان باید او را یکی از سرمربیان آتی آبی و اناری‌ها تصور کنیم.

در مورد رافا نادال، او هنوز فاش نکرده است که قصد دارد به چه کاری بپردازد یا برنامه‌های آینده‌اش چیست، اما کاملاً قابل‌فهم است که هواداران مادریدی او را به‌عنوان رئیس آینده باشگاه و جانشین «فلورنتینو پرز»، تصور کنند. او تصویر، دانش، روابط و تجربه کافی را در دنیای ورزش دارد و زمان کافی هم برای یادگیری و کسب مهارت‌های مدیریت و استراتژی برایش باقی مانده است. البته این تضمین وجود ندارد که چون ورزشکاری بی نظیر بوده اند در مدیریت هم موفق باشند و خطر این وجود دارد که تصویری بی‌نقص و خاطره‌ای بدون‌عیب از آن‌ها تحت‌تأثیر نتیجه‌های ورزشی که ممکن است ناموفق باشند، قرار گیرد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn