تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 18:57
7 بازدید
کد خبر : 345423

توافق‌های مهم با کشورهای همسایه در حال نهایی شدن است

توافق‌های مهم با کشورهای همسایه در حال نهایی شدن است

جامعه ورزشی آفتاب نو: رئیس جمهور پس از سفر یک روزه به ترکمنستان گفت: توافق‌های مهم در زمینه گاز، راه و برق با کشورهای همسایه در حال نهایی شدن است. به گزارش پارسینه به نقل از مهر، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور پس از سفر یک روزه به ترکمنستان در بدو ورود به تهران درباره دستاوردهای

جامعه ورزشی آفتاب نو:




رئیس جمهور: توافق‌های مهم با کشورهای همسایه در حال نهایی شدن است

رئیس جمهور پس از سفر یک روزه به ترکمنستان گفت: توافق‌های مهم در زمینه گاز، راه و برق با کشورهای همسایه در حال نهایی شدن است.

به گزارش پارسینه به نقل از مهر، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور پس از سفر یک روزه به ترکمنستان در بدو ورود به تهران درباره دستاوردهای این سفر، گفت: این سفر از نظر فرهنگی و اقتصادی اهمیت ویژه‌ای داشت و با حضور رؤسای جمهور کشورهای مختلف، گفتگوهای مهمی صورت گرفت.

وی بیان کرد: با چهار رئیس جمهور از کشورهای حاضر، از جمله روسیه، ترکمنستان و ازبکستان، گفتگوهای مفصلی داشتیم. در این مذاکرات درباره گاز، راه، برق و بازارچه‌های مرزی تفاهم‌هایی حاصل شد و قرار است در کارگروه مشترک اقتصادی که طی یک ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، این تفاهم‌ها نهایی و امضا شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: گفتگوی یک‌ساعته با رئیس جمهور روسیه به بررسی توافق‌های موجود و تسریع در اجرای پروژه‌های مرتبط با انرژی، قطار، آب‌شیرین‌کن‌ها و پتروشیمی اختصاص داشت. همچنین درباره نقش روسیه در تحولات منطقه و لزوم واکنش جدی‌تر به جنایات اسرائیل در غزه و لبنان صحبت شد.

پزشکیان گفت: توافق شد که کشورهای همسایه کارگروه‌های خود را با مسئولان ایرانی تشکیل دهند تا ارتباطات منطقه‌ای افزایش یابد. این توسعه همکاری‌ها می‌تواند فشار تحریم‌ها را به ویژه با توجه به همسایگی ایران با ۱۵ تا ۱۶ کشور کاهش دهد.

 

 


+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn