تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 20:14
9 بازدید
کد خبر : 345484

ماموریت تاریخی ناسا آغاز می‌شود/ سفر به مریخ در افق ۲۰۳۵

ماموریت تاریخی ناسا آغاز می‌شود/ سفر به مریخ در افق ۲۰۳۵

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ تا سال ۲۰۳۵، ناسا قصد دارد به کاوش مریخ بپردازد و تجربیات خود از مأموریت‌های ماهی تحت برنامه آرتمیس را به کار گیرد. این مأموریت به بررسی زمین‌شناسی، شرایط جوی و نشانه‌های بالقوه حیات در سیاره سرخ خواهد پرداخت و از بینش‌های به‌دست‌آمده

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ تا سال ۲۰۳۵، ناسا قصد دارد به کاوش مریخ بپردازد و تجربیات خود از مأموریت‌های ماهی تحت برنامه آرتمیس را به کار گیرد. این مأموریت به بررسی زمین‌شناسی، شرایط جوی و نشانه‌های بالقوه حیات در سیاره سرخ خواهد پرداخت و از بینش‌های به‌دست‌آمده از مأموریت‌های انسانی به ماه به عنوان یک گام آماده‌سازی استفاده خواهد کرد.

بررسی مأموریت مریخ

ناسا برنامه دارد تا انسان‌ها را به‌طور علمی به مریخ بفرستد و این مأموریت ممکن است به زودی در سال ۲۰۳۵ انجام شود. این سفر حدود شش تا هفت ماه طول خواهد کشید و مسافت حدود ۲۵۰ میلیون مایل (۴۰۲ میلیون کیلومتر) را در هر مسیر طی خواهد کرد. فضانوردان ممکن است تا ۵۰۰ روز را بر روی سطح سیاره بگذرانند قبل از اینکه به زمین بازگردند.

بررسی معما‌های مریخی

به گفته یک دانشمند جوی و پژوهشگر پیشین ناسا که در تعیین سوالات علمی مربوط به مأموریت مریخ نقش داشته است، معما‌های زیادی برای بررسی در سیاره سرخ وجود دارد. از جمله این سوالات این است که چرا مریخ به این شکل که امروز است درآمده و آیا هرگز حیات در آن وجود داشته است یا خیر.

ماموریت تاریخی ناسا آغاز می‌شود/ سفر به مریخ در افق ۲۰۳۵

بینش‌های زمین‌شناسی از مریخ

مریخ از نظر زمین‌شناسی و جوی سیاره‌ای جذاب است. این سیاره حدود ۴.۶ میلیارد سال پیش با سایر سیارات منظومه شمسی شکل گرفت. در گذشته، مریخ دارای آب مایع و جوی متراکم بود، اما اکنون سطح آن کاملاً فاقد آب مایع است. شواهدی از دریاچه‌ها و رودخانه‌های گذشته بر روی سطح آن دیده می‌شود.

سوالات پژوهشی درباره مریخ

ناسا یک گروه تخصصی به نام گروه تحلیل علمی اکتشاف انسانی مریخ تشکیل داده است تا برنامه‌ریزی برای مأموریت آینده را انجام دهد. این گروه به دنبال شناسایی سوالات علمی کلیدی است، از جمله اینکه آیا حیات در حال حاضر در این سیاره وجود دارد و چه تغییرات زیست‌محیطی منجر به از دست دادن آب مایع در سطح مریخ شده است.

ماموریت تاریخی ناسا آغاز می‌شود/ سفر به مریخ در افق ۲۰۳۵

مسیر فناوری به سمت مریخ

برای ارسال انسان‌ها به مریخ و بازگرداندن آنها به زمین به‌طور ایمن، ناسا یک وسیله پرتاب جدید و بسیار قدرتمند به نام سیستم پرتاب فضایی (SLS) و یک فضاپیمای حامل انسانی به نام اوریون را توسعه داده است.

مأموریت آرتمیس III، که اولین مأموریت برای بازگرداندن انسان‌ها به سطح ماه است، برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است. فضانوردان آرتمیس در قطب جنوبی ماه فرود خواهند آمد، جایی که دانشمندان بر این باورند که ممکن است ذخایر بزرگ آب زیرسطحی به شکل یخ وجود داشته باشد. فضانوردان در سطح ماه زندگی خواهند کرد و به بررسی‌های عمیق‌تری خواهند پرداخت.

با وجود اینکه مأموریت به مریخ هنوز سال‌ها فاصله دارد، برنامه آرتمیس به ناسا کمک می‌کند تا قابلیت‌های لازم برای کاوش سیاره سرخ را توسعه دهد.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn