تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 20:27
7 بازدید
کد خبر : 345493

بررسی صحنه های داوری بازی ایران

بررسی صحنه های داوری بازی ایران

این دیدار شامل دو اتفاق داوری مهم بود،  اخراج صالح حردانی  و  رد شدن پنالتی ایران . سیدمهدی سیدعلی، داور و کارشناس داوری دو تصمیم VAR را بر اساس قوانین جدید داوری صحیح دانست. به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ داور بین‌المللی سابق ایران گفت: حردانی مرتکب خطای شدید شد و با کف استوک به

این دیدار شامل دو اتفاق داوری مهم بود،  اخراج صالح حردانی  و  رد شدن پنالتی ایران . سیدمهدی سیدعلی، داور و کارشناس داوری دو تصمیم VAR را بر اساس قوانین جدید داوری صحیح دانست.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ داور بین‌المللی سابق ایران گفت:

حردانی مرتکب خطای شدید شد و با کف استوک به بالاتر از مچ پای بازیکن ازبکستان ضربه زد، به بخشی از پا که توسط استوک حفاظت نمی‌شود، داور که صحنه را ندیده بود و اصلاً خطا نگرفته بود، پس از بازبینی صحنه به درستی از کارت قرمز خود استفاده کرد.  

او ادامه داد:

اصلاحیه‌ای فیفا در سال ۲۰۲۴ برای داوران ارسال کرده که بر اساس آن توپی که به صورت غیرمنتظره از زمین توسط بازیکن حریف یا خودی کمانه کند و حتی به دستی که باز است و فضا اشغال کرده برخورد کند دیگر هند نیست. داور ابتدا اشتباه کرد و بر مبنای قوانین قبلی اعلام پنالتی برای ایران کرد. پس از بازبینی صحنه و مشورت با داوران اتاق VAR به درستی تصمیم اشتباه خود را تغییر داد و پنالتی اعلام شده را برگرداند. در واقع داور دو اشتباه خود را با VAR اصلاح کرد اگرچه به ضرر تیم ملی کشورمان شد.  

سیدعلی افزود:

این داور دو اشتباه تأثیرگذار داشت که در نمره اول او تأثیر دارد ولی هر دو تصمیم وی با VAR درست بود که آن هم تأثیر خود را دارد.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn