تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 22:08
8 بازدید
کد خبر : 345566

قدرت نمایی با کشتار مردم بی دفاع

قدرت نمایی با کشتار مردم بی دفاع

نویسنده مصطفی مصلح زاده سفیر پیشین ایران در اردن یکی از آثار طبیعی هر جنگی این است که هر ارتشی وقتی یکسال بجنگد دچار فرسودگی، خستگی و سستی شود و این ممکن است برای هر دو طرف نبرد پیش بیاید و در چنین مواقعی طبعا توان دفاعی و نظامی هم کاهش پیدا می‌کند. سستی و

نویسنده مصطفی مصلح زاده سفیر پیشین ایران در اردن

یکی از آثار طبیعی هر جنگی این است که هر ارتشی وقتی یکسال بجنگد دچار فرسودگی، خستگی و سستی شود و این ممکن است برای هر دو طرف نبرد پیش بیاید و در چنین مواقعی طبعا توان دفاعی و نظامی هم کاهش پیدا می‌کند.

سستی و فتور نظامی رژیم صهیونیستی، اما به خاطر کمبود تجهیزات نیست، چون به صورت روزانه هواپیما‌ها و ناو‌های آمریکایی برای اسرائیل تجهیزات می‌فرستند و در خبر‌ها آمده بود که چند روز پیش مقامات ایالات متحده اعلام کردند تاکنون پانصد محموله هوایی برای اسرائیل فرستادند که با یک محاسبه گذرا می‌توان دریافت که روانه یک یا دو هواپیما برای اسرائیل تجهیزات ارسال می‌کند و این البته سوای ۱۸۰ محموله دریایی ارسالی از سوی آمریکا برای رژیم صهیونیستی است.

در طرف مقابل حماس و حزب الله قرار دارند که به لحاظ تجهیزات وضعیتشان مثل اسرائیل نیست، چون اساسا امکان انتقال اسلحه به این دو نقطه وجود ندارد و حتی هواپیما‌های رژیم صهیونیستی هم به بهانه اینکه باید جلوی ارسال تجهیزات به غزه و لبنان را گرفت بار‌ها فرودگاه دمشق را بمباران کردند.

موضوع دیگر فرسودگی نیروی انسانی است که این موضوع درباره ارتش رژیم صهیونیستی بشدت به چشم می‌خورد و یکی از تیپ‌های ویژه نظامی اسرائیل موسوم به گولانی بواسطه همین مساله بود که از غزه بیرون کشیدند و در یک جابجایی در حال انتقال به لبنان هستند. در همین زمینه خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه وقتی به تیپ گولانی گفتند که مدت حضورتان در غزه به اتمام رسیده جشن گرفتند و این موضوع حاکی از نگرانی و ترس آن‌ها از ادامه حضور در منطقه غزه و نشاندهنده فضای روانی ارتش اسرائیل است. در نقطه مقابل، اما فرسودگی برای حزب الله و حماس بسیار کم است، چون قدرت روحی و به لحاظ روانی توان فوق العاده‌ای دارند و رویارویی آن‌ها با ارتش اسرائیل هم مبتنی بر ایمان و اعتقادی است که دارند و به همین خاطر است که دچار فرسودگی نمی‌شوند. 

در کنار این دو موضوع این نکته هم حائز اهمیت است که اسرائیلی‌ها دچار بن بست استراتژیک شدند، چون در کلان استراتژی خود رویای نابودی حماس و متعاقبا حزب الله لنبان را در سر می‌پروراندند و این موضع، به صورت رسمی از سوی دولت رژیم صهیونیستی اعلام شد، اما یکسال از جنگ غزه گذشته و مقامات اسرائیلی نتوانستند اعلام پیروزی کنند، چون همچنان حماس و دیگر رزمندگان مقاومت به حیات خود ادامه می‌دهند.

استراتژی دوم رژیم صهیونیستی این بود که اگر نتوانست حماس و حزب الله را از بین ببرد حداقل امنیت شهروندان و شهر‌های مرزی را برقرار کند و این نکته هم از سوی بنیامین نتانیاهو اعلام شده بود، اما واقعیت نشان می‌دهد که در هیج منطقه مرزی نه شهروندان و نه پایگاه‌های ارتش و نه مراکز اقتصادی و بنادر آن‌ها امنیت ندارند و حتی برخی از مناطق اقتصادی هم تعطیل شده است.

با توجه به این ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در اهدافش به نظر می‌رسد که مقامات این رژیم موضوع استراتژی جایگزین دنبال می‌کنند و آن هم استراتژی قدرت نمایی از طریق نابودگری مناطق مسکونی و زیرساخت شهری و بالابردن تلفات مردمی است. این رویکرد اسرائیلی‌ها از این جهت صورت می‌گیرد که در اذهان عمومی نمی‌خواهد از خود ضعف نشان دهد و به همین خاطر موضوع ترور مردم بی دفاع یا برخی از شخصیت‌ها را در دستور کار قرار داد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn