تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 9:02
16 بازدید
کد خبر : 345928

برادران گرایی جذابیت کشتی فرنگی را بالا بردند/ همه شانس طلا دارند – آفتاب نو | اخبار ورزشی

برادران گرایی جذابیت کشتی فرنگی را بالا بردند/ همه شانس طلا دارند – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: رسول جزینی مربی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تیم انتخاب شده برای حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در آلبانی اظهار داشت: مسابقات با وجود تیم روسیه از سطح بالایی برخوردار خواهد بود، البته ما هم واقعاً کشتی‌گیر بزرگی و با سبقه درخشان به این مسابقات اعزام می‌کنیم.

جامعه ورزشی آفتاب نو:

رسول جزینی مربی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تیم انتخاب شده برای حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در آلبانی اظهار داشت: مسابقات با وجود تیم روسیه از سطح بالایی برخوردار خواهد بود، البته ما هم واقعاً کشتی‌گیر بزرگی و با سبقه درخشان به این مسابقات اعزام می‌کنیم. خدا را شکر همگی از وضعیت خیلی خوبی برخوردارند و امیدواریم بهترین نتایج رو بگیرند و برای ایران مدال آوری کنند.

وی بااشاره به ترکیب اعزامی تیم کشتی فرنگی به مسابقات جهانی اظهارداشت: پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم نشان داده یکی از کشتی‌گیران مدعی این وزن است و با توجه به فیزیکی که دارد به نظرم جز ایده‌آل‌ترین کشتی‌گیران این وزن است. امیدوارم او امسال به حقش برسد. در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی باید کمی از نظر فنی روی خاک کار کند و در حالت ایستاده از هر دو طرف حمله کند، با این شرایط او می‌تواند موفق عمل کند.

دستیار سابق محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا گرایی از کشتی‌گیران شگفتی‌ساز ایران است، با توجه به قابلیت‌هایی که او دارد من فکر می‌کنم مسابقات جهانی آلبانی برای محمدرضا رقابت‌های بزرگی نیست، ولی همه مسابقات شرایط خاص خودش را دارد. من امیدوارم محمدرضا با توجه به قابلیت‌های فنی و هوشیاری که دارد هر آن چه که لیاقت دارد را به دست بیاورد که البته من مدالی به غیر از طلا برای او متصور نیستم.

جزینی در ادامه خاطرنشان کرد: بردار او محمدعلی گرایی با یک تفکر جدید به وزن ۸۲ کیلوگرم آمده است؛ او در سال‌های گذشته لیاقت مدال طلا را داشت اما نتوانست به آن برسد؛ من فکر می‌کنم این مسابقات فرصت خوبی برای او خواهد بود تا به این موفقیت برسد.

وی در واکنش به اینکه برخی معتقدند با توجه به تغییر وزن برداران گرایی نباید توقع مدال طلا داشته باشیم؛ گفت: این موضوع دو مقوله جداست. یکی قابلیت‌های فنی این دو بردار که در دنیا زبانزد است و حتی اتحادیه جهانی کشتی هم به این موضوع اشاره کرده که قابلیت‌های فنی برداران گرایی باعث پربیننده‌تر شدن کشتی شده است. بنابراین اگرچه تغییر وزن دادند یا حتی محمد علی یکی دو سال از میادین دور بوده اما به نظرم این مسائل مانع از موفقیت این دو بردار نمی‌شود. هوش بالا و تکنیک فنی برادران گرایی به آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

مربی کشتی فرنگی تأکید کرد: ضمن اینکه کشتی فرنگی ایران سطح بسیار بالایی دارد؛ کشتی‌گیران ما در المپیک پاریس موفق به کسب دو طلا و یک نقره و برنز شدند این نتیجه نشان داد که سطح کشتی فرنگی ایران بسیار بالاست و هر کشتی‌گیری که صاحب دوبنده تیم ملی شود قابلیت کسب مدال جهانی را دارد. برادران گرایی هم که بارها نشان دادند از نظر قابلیت فنی و بدنی از همه حریفان خود جلوتر هستند و حتی صاحب مدال طلا شوند.

جزینی تأکید کرد: بنابراین تغییر وزن خیلی مانع آن‌ها نیست، محمدرضا در ۷۲ کیلوگرم هم کشتی گرفته و حتی به خاطر اینکه کاهش وزن نداشت خیلی هم موفق بود و خیلی هم فرق نمی‌کند که این دو برادر در چه وزنی کشتی بگیرند؛ آن‌ها قابلیت فنی و جسمانی دارند و می‌توانند خیلی خوب ظاهر شوند.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی‌اش از عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی چیست، گفت: من به همگی امید کسب مدال طلا دارم؛ چرا که هر چهار نفر جز بهترین‌ها هستند. آن‌ها قابلیت قرار گرفتن روی سکوی جهانی را دارند و امیدوارم شاهد آن هم باشیم.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn