تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 10:55
9 بازدید
کد خبر : 346021

نظری: پیروزی ارزشمند فرجی واقعیت تنیس روی میز را نمی پوشاند

نظری: پیروزی ارزشمند فرجی واقعیت تنیس روی میز را نمی پوشاند

  به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛  محمود نظری دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز  و کارشناس این رشته ورزشی  درباره عملکرد بنیامین فرجی و تیم ملی تنیس روی میز  در مسابقات قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان اظهار کرد: پیروزی ارزشمند بنیامین، واقعیت‌های تنیس روی میز را نمی‌پوشاند. مردان و زنان هند باز هم در بین چهار

 

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛  محمود نظری دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز  و کارشناس این رشته ورزشی  درباره عملکرد بنیامین فرجی و تیم ملی تنیس روی میز  در مسابقات قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان اظهار کرد: پیروزی ارزشمند بنیامین، واقعیت‌های تنیس روی میز را نمی‌پوشاند. مردان و زنان هند باز هم در بین چهار تیم برتر آسیا قرار گرفتند. در همین قهرمانی تنیس روی میز بزرگسالان آسیا ببینید چه اتفاقاتی افتاده است. تیم ملی هند به طور مستمر  می‌تواند به موفقیت دست یابد، اما  ما نمی‌توانیم. این همه نوسان جایگاه و عدم ارتقای پایدار، محصول چه عواملی است؟ آیا وقت آن نرسیده سرمربیان را بعد از ۹ سال جابجا کنیم؟

او افزود:  آیا وقت آن نرسیده فدراسیونی انتخابی با هیئت رئیسه‌ای متفاوت بر سر کار بیاید؟ آیا وقت آن نرسیده منابع به شکل بهتری هزینه شود؟  آیا وقت آن نرسیده اولویت از بیزینس به سمت نخبه پروری شیفت کند؟

نظری گفت:  تیم مردان به جایگاه ۷ یا ۸ آسیا (با توجه به سابقه مدال برنز بازی‌های آسیایی و چندین مقام‌پنجمی در سال‌های اخیر) تنزل پیدا کرد. همچنین  تیم بانوان به جایگاه ۱۳ آسیا (با توجه به سابقه کسب مقام نهم، دهم و یازدهم در گذشته) تنزل یافت.  بپذیریم که این‌همه نوسان و عدم ارتقای واقعی، فقط نشان از عدم مدیریت صحیح، بی برنامگی، غیر سیستماتیک بودن نخبه پروری و تکیه بر تک‌ستاره‌ها و جرقه‌های گاه و بیگاه ورزشکاران خود ساخته و عدم‌توجه به جوانان با انگیزه دارد؟!

دبیر اسبق تنیس روی میز گفت:  نمونه‌های ملموس شامل این موارد می‌شوند. سه دوره یعنی ۱۲ سال است در المپیک‌ها هیچ کار مثبتی نکرده ایم که هیچ، بلکه در بعضی ادوار تنزل تعداد سهمیه انفرادی داشته ایم و کسب سهمیه تیمی هم برایمان شده آرزو و با تنزل تعداد برد انفرادی نسبت به المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز مواجه بوده ایم؟! چرا مدال برنز تیمی جوانان آسیا دیگر تکرار نشد؟ چرا مدال برنز انفرادی نوشاد در بازی‌های آسیایی دیگر تکرار نشد؟  واقعیت این است که معلوم‌نیست بعد از رفتن بنیامین به رده جوانان، مدال تیمی نوجوانان قابل تکرار باشد؟!

او در پایان گفت: گول درخشش بنیامین و نوشاد را در این سال‌ها نخورید، آن‌ها اصلا و ابدا محصول برنامه‌های فنی و حمایتی میز فروشان و توپ فروشان نیستند، این را همه اهالی فهیم تنیس روی میز می‌دانند؟!  اول اینکه هر ۲ محصول پدرانشان و یکی محصول حضور چند ساله در فرانسه و آن یکی محصول جیب مبارک پدر، حمایت باشگاه فراسنج و هیئت  تهران با امکان حضور مستمر در میادین بین المللی است.

منبع

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn