تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 13:20
14 بازدید
کد خبر : 346161

پیش بینی مهم از قیمت طلا و سکه در هفته جاری

پیش بینی مهم از قیمت طلا و سکه در هفته جاری

محمد کشتی آرای عضو هیات رئیسه کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با نبض بازار در مورد روند بازار طلا و سکه در هفته جاری اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد بودیم که قیمت طلا در بازار‌های جهانی به دلیل بهتر شدن شاخص‌های اقتصادی و همچنین بالا رفتن نرخ بهره در

محمد کشتی آرای عضو هیات رئیسه کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با نبض بازار در مورد روند بازار طلا و سکه در هفته جاری اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد بودیم که قیمت طلا در بازار‌های جهانی به دلیل بهتر شدن شاخص‌های اقتصادی و همچنین بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا با حدود ۴۷ دلار کاهش همراه بود، این اتفاق در حالی رخ می‌داد که شاهد نوسانات افزایشی در بازار داخلی قیمت ارز به دلیل شرایط موجود در خاورمیانه بودیم و به همین دلیل برخلاف کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در ایران تحت تاثیر افزایش ارز قرار داشت و روز جمعه مجدداً قیمت جهانی طلا با ۴۳ دلار افزایش همراه شد.

کشتی آرای ادامه داد: مدیریت بانک مرکزی در خصوص قیمت ارز باعث شد که نوسانات افزایشی قیمت ارز که یک نوع التهاب و هیجان بود مجدداً سیر نزولی پیدا کند و قیمت ارز با کاهش همراه باشد و همین موضوع باعث شد که با توجه به افزایش ۴۳ دلاری قیمت طلا در بازار‌های جهانی که از روز پنجشنبه تا امروز اتفاق افتاده تاثیری روی افزایش قیمت طلا نداشته باشد و برخلاف افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی ما از امروز صبح شاهد کاهش قیمت در بازار باشیم که این کاهش قیمت ناشی از کاهش قیمت ارز است.

شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه از صبح امروز در بازار هستیم

وی همچنین در خصوص پیش‌بینی بازار طلا و سکه در هفته جاری گفت: از آنجایی که تا روز دوشنبه بازار‌های جهانی تعطیل هستند و قیمت جهانی طلا تغییری نمی‌کند، قیمت ارز از حالت هیجانی خود خارج شده و شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه از صبح امروز در بازار هستیم، اما با توجه به شرایط موجود و متغیر‌های زیادی که پیش رو داریم می‌توان گفت که بازر طلا و سکه در چند روز آینده در همین شرایطی به سر خواهد برد که در حال حاضر بر آن حاکم است و پیش‌بینی می‌شود که قیمت ارز با تعدیل همراه باشد و همین تعدیل قیمت ارز می‌تواند در روند کاهش قیمت طلا و سکه تاثیر داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران همچنین با اشاره به حباب قیمت سکه عنوان کرد: حباب سکه در حال حاضر، ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که می‌توان گفت رقم زیادی برای سکه به شمار می‌رود و این در حالی است که بانک مرکزی همچنان به حراج‌های سکه خود ادامه می‌دهد و همین حراج‌ها باعث شده که از افزایش حباب جلوگیری شود یعنی اگر بانک مرکزی این حراج‌ها را برگزار نمی‌کرد طبیعتاً حباب سکه با افزایش بیشتری همراه می‌شد.

به گزارش نبض بازار و در زمان نگارش این مطلب، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (شنبه بیست و یکم مهرماه ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران به ۴۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی طرح قدیم به ۴۹ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه ۲۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسید. قیمت سکه گرمی به نرخ ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴ میلیون و ۵۹ هزار  تومان فروخته شد.

بهای هر اونس طلا در بازار‌های جهانی امروز به ۲ هزار و ۶۵۷ دلار رسید.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn