تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 17:52
12 بازدید
کد خبر : 346431

چند نفر از جانبازان خودرو وارد کرده اند؟

چند نفر از جانبازان خودرو وارد کرده اند؟

امروز جانبازان به نوعی سرگرم امتیاز واردات خودرو شده اند و دولت هم تصمیمی به رفع… امروز جانبازان به نوعی سرگرم امتیاز واردات خودرو شده اند و دولت هم تصمیمی به رفع ابهامات این موضوع ندارد، فقط هر چند ماه یکبار اطلاعیه صادر می‌کند و در عمل خبری از واردات خودرو نیست. به گزارش تسنیم،

امروز جانبازان به نوعی سرگرم امتیاز واردات خودرو شده اند و دولت هم تصمیمی به رفع…

امروز جانبازان به نوعی سرگرم امتیاز واردات خودرو شده اند و دولت هم تصمیمی به رفع ابهامات این موضوع ندارد، فقط هر چند ماه یکبار اطلاعیه صادر می‌کند و در عمل خبری از واردات خودرو نیست.


به گزارش تسنیم، بهمن ماه سال ۱۴۰۲ موضوع واردات خودرو با شرایط ویژه به جانبازان مطرح شد و نخستین مرحله ثبت‌نام خودروهای وارداتی برای جانبازان، از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ آغاز شد و طی چند مرحله ثبت‌نام خودروهای وارداتی جانبازان در سه گروه مختلف شامل گروه ۵۰ تا ۶۹ درصد، گروه ۷۰ درصد معمولی و همچنین گروه ۷۰ درصد امکان‌پذیر شد.

در لیست خودروهای وارداتی، برای جانبازان ۵۰ درصد سقف قیمتی ۲۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد عادی سقف قیمتی ۳۰ هزار یورو و همچنین خودروهای وارداتی برای جانبازان ۷۰ درصد سقف قیمتی ۳۵هزار یورو در نظر گرفته شد.

 

در اطلاعیه‌ها اعلام شده است جانبازان می‌توانند گزینه واردات شخصی را انتخاب یا گزینه واردات شرکتی را فعال کنند، البته اگر جانبازان به‌صورت شخصی اقدام به واردات کنند برای انتخاب شرکت و ثبت‌نام در سامانه با مشکلات بسیاری مواجه هستند، البته روند شرکت‌ها در سامانه ثبت‌نام هم متفاوت است.

علاوه بر این گزینه‌ای هم در لیست ثبت‌نام وجود دارد که با پرداخت مبلغ توافقی به شرکت‌های واردکننده توسط متقاضی می‌توان واردات خودرو را انجام داد.

در مجموع  ۲۵ شهریورماه مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی به اتمام رسید و متقاضیان باید برای مرحله بعدی ثبت‌نام یا تحویل خودروها منتظر باشنداما سؤال مهم اینجاست؛ امتیاز واردات خودرو به جانبازان تا چه‌میزان به‌نفع آنهاست و آیا اصلاً عایدی برای جانبازان خواهد داشت یا نه؟!

بعد از چالش‌های ثبت نام جانبازان برای واردات خودرو امروز سامانه جامع تجارت اعلام کرده است”شرکت‌های منتخب این سازمان از روز شنبه (٢۱ مهرماه) به صورت تدریجی نسبت به انجام فراخوان جانبازان مشمول جهت عقد قرارداد اقدام خواهند کرد”.

“بر این اساس، با ارسال فراخوانِ عقد قرارداد از سوی شرکت‌ها برای جانبازان، این افراد مشمول نسبت به عقد قرارداد با شرکت و انجام امور مربوطه نظیر تکمیل اطلاعات و مشخصات، تسویه حساب، انجام امور مربوطه به فرآیند واردات صورت گرفته و… اقدام خواهند کرد و پس از آن، طبق آنچه که شرکت در قرارداد فی‌مابین قید می‌کند، در موعد مقرر موظف به تحویل خودرو جانبازان خواهد شد”.

یکی از مقامات مطلع در بخش واردات خودروهای جانبازان در این رابطه معتقد است ۲ سال دولت جانباز را درگیر واردات خودرو کرده است موضوعی که عملاً هنوز اجرایی نشده و هرچند ماه یک بار فقط موضوعات مختلفی در تسهیل واردات خودرو توسط جانبازان مطرح می شود.

وی با اعلام اینکه بعد از رایزنی‌های بسیار ۱۰-۱۱ شرکت واردکننده مورد تایید وزارت صنعت برای واردات خودروهای جانبازان معرفی شده اند، گفت: جالب اینجاست می گویند جانبازان از امروز می توانند با عقد قرارداد با این شرکتها روند واردات خودرو را انجام دهند اما هنوز بحثی در مورد تامین ارز خودروها مطرح نشده است.

این فرد با بیان اینکه ۲ سال است با همین موضوعات جانبازان را با مشکلات متعددی روبرو ساخته اند، افزود: هنوز یک ماشین توسط شرکتها یا جانبازان وارد کشور نشده است، فقط شعار می دهند معلوم نیست با کدام ارز می خواهند خودرو وارد کشور کنند گفته شده شرکت واردکننده ۱۵ درصد حق الزحمه دریافت می کند علاوه براین درصدهای دیگری نیز باید از این محل توسط واردکننده پرداخت شود.

وی با اعلام اینکه هنوز هیچ خودرویی نیامده بازار فروش حواله ها داغ است، گفت: به نظر می رسد در آینده سرگردانی جانبازان و خریداران حواله ها در دادگاه ها تشدید پیدا کند. چرا که خودرویی که نیامده توسط جانباز فروخته شده است.

در حال حاضر دلال ها سعی می‌کنند ۳۰ هزار جانباز مشمول این طرح را قانع کنند تا ماشینی را که هنوز وجود خارجی ندارد را با قیمت ناچیز به آن‌ها بفروشند. از آن طرف قیمت‌های ۲ یا ۳ میلیاردی هم برای خودروی جانبازان ۷۰ درصد یا ۷۰ درصد ویژه پیشنهاد می‌دهند و برای جانبازان کم‌تر از ۷۰ درصد هم قیمت پایین‌تری پیشنهاد می‌‌کنند و چند برابر مبلغ واریزی، از خریدار سفته می‌گیرند.

در سایت ثبت‌نام هم مدل‌های مختلفی برای انتخاب جانبازان اعلام شده اما هنوز خبری از تحویل خودرو به ثبت‌نامی‌های قبلی نیست و به‌نوعی هیچ مسئولی اعلام نکرده است چه‌تعداد خودرو برای جانبازان وارد شده است و اصلاً ارز لازم به واردات این خودروها تأمین شده است یا خیر!

به نظر می رسد تخصیص این امتیاز نه تنها دردی از جانبازان را دوا نکرده بلکه آنها را با چالشی روبه رو ساخته که هر روز مشکلات زیادی را برای آنها به وجود می آورد. امروز جانبازان به نوعی سرگرم این امتیاز شده اند و دولت هم تصمیمی به رفع ابهامات این موضوع ندارند فقط هر چند ماه یکبار اطلاعیه صادر می‌کند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn