تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 15:31
11 بازدید
کد خبر : 347485

آشوبی: در بازی با قطر نباید فرصتی به اکرم عفیف داد/ نوراللهی حلقه مفقوده است، اما باید عذرخواهی کند

آشوبی: در بازی با قطر نباید فرصتی به اکرم عفیف داد/ نوراللهی حلقه مفقوده است، اما باید عذرخواهی کند

در گفت و گو با آنا ملی‌پوش سابق گفت: فرصتی به بازیکن سرعتی، تکنیکی و خلاقی، چون اکرم عفیف نرسد تا بتوانیم برابر قطر به برتری برسیم. فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره دیدار تیم ملی ایران برابر ازبکستان و میزبانی از قطر در امارات در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد:

در گفت و گو با آنا

آشوبی: در بازی با قطر نباید فرصتی به اکرم عفیف داد  نوراللهی حلقه مفقوده است، اما باید عذرخواهی کند

ملی‌پوش سابق گفت: فرصتی به بازیکن سرعتی، تکنیکی و خلاقی، چون اکرم عفیف نرسد تا بتوانیم برابر قطر به برتری برسیم.

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره دیدار تیم ملی ایران برابر ازبکستان و میزبانی از قطر در امارات در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: تیم ملی مقابل ازبکستان یکی از بازی‌های خوب خود را انجام داد، اولویت اصلی ازبکستان واگذار نکردن نتیجه برابر تماشاگرانش بود. ایران اگر فشار بیشتری را می‌آورد برتری در خانه این حریف میسر می‌شد. در کل عملکرد تیم ملی قابل قبول بود و برتری خود را به حریف نشان داد. شخصیت تیمی بالای تیم کشورمان پس از ۱۰ نفره شدن بیشتر حس شد، چون بازی بهتری ارائه کردیم و این روند امیدوارکننده است.

بازی با دو مهاجم منطقی نیست

وی ادامه داد: برابر قطر هم اگر سرعت بازیکنان هجومی این تیم را مهار کنیم و فضا را از آنها بگیریم، شانس بیشتری برای برنده شدن خواهیم داشت. اینکه بازی روی زمین چمن با کیفیت برگزار می‌شود، اولین فاکتوری است که به تیم ملی کشورمان کمک خواهد کرد. متأسفانه شرایط آن را نداریم تا در داخل کشور میزبان باشیم اما به طور کل توان تیمی بهتری را داریم. قطر به لحاظ کیفی سطح پایین‌تری از ما دارد ولی نکته مثبت این تیم بازیکنان سرعتی و خطرناک آن در بخش تهاجمی هستند که حتماً باید کنترل شوند تا نتوانند کاری را از پیش ببرند. البته من معتقدم بازی ما با دو مهاجم روش خیلی منطقی نیست، چون هر دو مهاجم ما ویژگی‌های نزدیک به هم دارند و نمی‌توانند مکمل خوبی برای یکدیگر باشند. در خط هافبک هم سعید عزت‌اللهی که عملکرد خوبی برابر ازبکستان داشت به نوعی تنها است. بازیکنی که عزت‌اللهی را تکمیل کند در تیم ملی نداریم. این موضوع روند بازی‌سازی را برای تیم ملی دچار مشکل می‌کند.

فرصتی به اکرم عفیف نرسد  

ملی‌پوش سابق ایران درباره اینکه اکرم عفیف در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها و دیدار با استقلال در لیگ نخبگان، تیم‌های کشورمان را آزار داد، خاطرنشان کرد: مشخصاً او بهترین بازیکن تیم ملی قطر است. خیلی اهمیت دارد بازیکنی با این میزان خلاقیت و هوش لحظه‌ای فضا و فرصت پیدا نکند. خیلی مهم است در زمانی که در حمله قرار می‌گیریم انتقال منفی ما به شکلی باشد که فرصتی به بازیکن سرعتی، تکنیکی و خلاقی، چون اکرم عفیف نرسد. باید ایده و برنامه داشته باشیم تا این بازیکن و دیگر مهره‌های تأثیرگذار قطر بتوانند نمایشی ارائه کنند که شرایط به ضرر ایران شود. ما بهتر از قطر هستیم و می‌توانیم با تمرکز بالا و اجرای صحیح برنامه‌های خود به برتری برسیم تا در ادامه راه شرایط برای صعود بهتر از قبل باشد.

نوراللهی حلقه مفقوده خط میانی ماست

وی درباره اینکه برخی معتقدند رامین رضاییان و احمد نوراللهی تنها غایبان لیست تیم ملی هستند، عنوان کرد: سرمربی تیم ملی بر اساس ایده‌ها و تفکرات خود دعوت یا عدم دعوت از تمامی بازیکنان را در اختیار دارد. فکر می‌کنم صالح حردانی با وجود آنکه در منطقه راست دفاعی بازیکن خوب و پر تلاشی نشان داده، می‌توانیم از بازیکن دیگری هم استفاده کنیم. شاید آن نفر دیگر که بسیاری معتقدند می‌تواند در تیم ملی باشد بتواند نمایش بهتری داشته باشد. درباره نوراللهی هم اگر اصرار بر بازی روی سیستم ۲-۴-۴ باشد بسیار کمک می‌کند، حلقه مفقوده خط میانی ماست که مکمل بسیار خوبی برای عزت‌اللهی است، در برنامه‌های تدافعی و هجومی هم اثرگذاری بسیار بالایی دارد. اما در مورد اینکه نوراللهی باید بابت ترک اردو و خروج از ورزشگاه عذرخواهی کند موضوعی نیست که بتوان از آن عدول و عبور کرد، چون نظم و دیسپلین در تیم حرف اول و آخر را می‌زند.

تیم ملی بزرگسالان جای جوانگرایی نیست

آشوبی درباره انتظارات برای جوانگرایی در تیم ملی گفت: چیزی به اسم جوانگرایی را در فوتبال ایران نمی‌بینیم و طبیعتاً در تیم ملی بزرگسالان نباید جوانگرایی صورت گیرد. جوانگرایی باید از سطوح پایین‌تر ملی آغاز شود، رشد و توسعه یابد و در تیم ملی بزرگسالان به تبلور و بلوغ برسد. خروجی فوتبال ما به شکلی نبوده که با اطمینان خاطر به سمت جوانگرایی برویم ولی می‌شود در برخی بازی‌ها به جوانگرایی نزدیک شویم. بازی‌هایی که جوان‌ها بتوانند خودنمایی بیشتری کنند و خون تازه به رگ‌های آن جاری شود، اما در تیم ملی بزرگسالان جایی برای چنین کاری نیست مگر آنکه ساختار فوتبال ما به شکلی باشد که یکی دو تورنمنت را برای جوانگرایی فدا کند. البته با نگاه‌های مقطعی و نتیجه گرایانه اصلاً جایی برای چنین تصمیمات آینده نگرانه‌ای نخواهد بود.  

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn