تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 15:58
10 بازدید
کد خبر : 347512

تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی مشهد نیازمند اهتمام دستگاه‌های مرتبط است

تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی مشهد نیازمند اهتمام دستگاه‌های مرتبط است

سیدهادی شریعت یار در جریان بازدید از طرح بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) در شهرک شهید رجایی مشهد افزود: با توجه به موقعیت خاص این بیمارستان در منطقه محروم و در حاشیه کلانشهر مشهد و پیش‌بینی مراجعه از سایر شهرستان‌ها و استان‌ها، زائران و اتباع خارجی، افتتاح این بیمارستان می‌تواند سبب کاهش نسبی مراجعات

سیدهادی شریعت یار در جریان بازدید از طرح بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) در شهرک شهید رجایی مشهد افزود: با توجه به موقعیت خاص این بیمارستان در منطقه محروم و در حاشیه کلانشهر مشهد و پیش‌بینی مراجعه از سایر شهرستان‌ها و استان‌ها، زائران و اتباع خارجی، افتتاح این بیمارستان می‌تواند سبب کاهش نسبی مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی واقع در مرکز شهر و در نتیجه کاهش بار ترافیکی سطح شهر شود.

وی اضافه کرد:بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری برای ارائه جامع خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی سلامت، تحقق رویکرد سلامت همه‌جانبه، ارتقای شاخص‌های سلامت در مناطق محروم و توجه به مقوله سلامت به عنوان مساله درجه یک کشور، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تولیت آستان قدس رضوی در راستای رفع مشکلات و تامین امکانات رفاهی و ترافیکی این طرح اقدامات لازم را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، یکی از طرح‌های در دست اقدام در مشهد، ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) است که با هدف تقویت حوزه درمان در مناطق حاشیه شهر در حال اجراست و با تکمیل این طرح درمانی، تعداد مراکز درمانی فعال در مناطق حاشیه شهر مشهد به ۲ بیمارستان افزایش می‌یابد.
بهره‌برداری از این بیمارستان، جمعیت حاشیه شهر مشهد از جمله در شهرک شهید رجایی زیر پوشش کامل خدمات درمانی قرار خواهند گرفت و ساکنان این منطقه از مراجعه به مراکز درمانی دیگر نقاط شهر بی نیاز خواهند شد.
طرح ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) مشهد از اوایل سال ۱۴۰۱ آغاز شده و اکنون پیشرفت طرح به ۲۱ درصد رسیده است و بخش اورژانس نیز در مجموع ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.
طرح بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، پنج هکتار وسعت دارد که با ۸۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در قالب هفت بلوک یک، چهار و هفت طبقه ساخته می‌شود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn