تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 16:39
19 بازدید
کد خبر : 347545

۱۵ سال حبس و تنبیه انضباطی برای تتلو

۱۵ سال حبس و تنبیه انضباطی برای تتلو

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده امیر تتلو گفت: در خصوص نامبرده (تتلو) باید گفت دو پرونده مطرح است. او یک پرونده به اتهام توهین به مقدسات داشت که به تحمل ۵ سال حبس تعزیری به عنوان مجازات اصلی محکوم شد که با اعلام فرجام خواهی پرونده در تیرماه به دیوان عالی

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده امیر تتلو گفت: در خصوص نامبرده (تتلو) باید گفت دو پرونده مطرح است. او یک پرونده به اتهام توهین به مقدسات داشت که به تحمل ۵ سال حبس تعزیری به عنوان مجازات اصلی محکوم شد که با اعلام فرجام خواهی پرونده در تیرماه به دیوان عالی کشور ارسال شده و هم اکنون در دیوان مفتوح رسیدگی است.

وی افزود: پرونده دیگر به اتهام تشویق به فساد و فحشا بود که به تحمل ۱۰ سال محکوم شد. که در دادگاه تجدیدنظر رای تایید شد و پرونده برای اجرای حکم به اجرای احکام ارسال شده است. نام برده در حال حاضر حاضر در زندان حضور دارد و شایعاتی که مطرح شده که به او تسهیلاتی در زندان داده شده یا داده می‌شود این شایعات درست نیست. زندان نه تنها تسهیلاتی را خلاف قانون به نام برده نداده و نام برده از آن بهره‌‌مند نشده بلکه به دلیل برخی رفتارهای خلاف قانون و مقررات که در زندان داشته مشمول تنبیهات انضباطی هم شده است.


سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده دو خبرنگار (الهه محمدی و نیلوفر حامدی خبرنگاران بازداشتی در ناآرامی‌های پس از مرگ مهسا امینی)  گفت: دو خبرنگار نامبرده که به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس و به دلیل «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس محکوم شده بودند، در دادگاه تجدیدنظر از اتهام “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” تبرئه شدند.

 وی افزود: با توجه به حکم صادره، مجازات اشد (پنج سال حبس) برای این افراد اعمال خواهد شد. پرونده آن‌ها جهت اجرای احکام به مراجع مربوطه ارسال شده است تا حکم نهایی اجرا شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص برخورد قوه قضاییه با اینفلوئنسرها و کانال‌های خبری مستقل که اخبار کذب را منتشر می کنند؟ گفت:  قوه قضاییه نسبت به انتشار شایعات و اخبار کذب که باعث برهم زدن امنیت روانی جامعه و ایجاد بی‌نظمی می‌شود، حساسیت ویژه‌ای دارد و همچنان که تا کنون نشان داده، با قاطعیت قضایی با این موارد برخورد می‌کند. در مواردی که انتشار مطالب مربوط به اشخاص باشد، رسیدگی و تعقیب قضایی منوط به شکایت شاکی است. اما در مواردی که محتوای منتشر شده، عموم جامعه را تحت تأثیر قرار دهد مدعی‌العموم ورود می‌کند.

وی افزود: در صورت انتشار محتوای خلاف واقع یا مخل امنیت روانی، ابتدا به مدیر تارنمای مربوطه تذکر داده می‌شود تا فوراً اقدام به رفع اثر از محتوای مجرمانه کند. بر اساس آمارهای واصله، تاکنون بیش از ۹۵ درصد از افرادی که به دلیل انتشار محتوای خلاف واقع و مخل امنیت روانی جامعه مورد تذکر قرار گرفته‌اند، بلافاصله نسبت به رفع اثر از اقدام مجرمانه خود اقدام کرده‌اند و این موارد منجر به تشکیل پرونده قضایی نشده است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn