تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 22:42
8 بازدید
کد خبر : 347839

گسترش تجاوزات اسرائیل به لبنان خطری جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای است

گسترش تجاوزات اسرائیل به لبنان خطری جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای است

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش برنا، سید عباس عراقچی عصر یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ در ادامه رایزنی‌ها با مقام های ارشد دولت عراق در مورد تحولات منطقه، با عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق ملاقات و گفت وگو کرد. وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز انزجار و نگرانی شدید از استمرار نسل کشی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش برنا، سید عباس عراقچی عصر یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ در ادامه رایزنی‌ها با مقام های ارشد دولت عراق در مورد تحولات منطقه، با عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق ملاقات و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز انزجار و نگرانی شدید از استمرار نسل کشی رژیم صهیونیستی‌ در غزه و گسترش دامنه تجاوزات رژیم اشغالگر به لبنان، مسئولیت اخلاقی و انسانی – اسلامی کشورهای منطقه برای کمک به کاهش درد و رنج مردم غزه و لبنان را خاطرنشان کرد.

وی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم لبنان، از دولت عراق به خاطر ارائه حمایت های بشردوستانه و پذیرش تعدادی از آوارگان لبنانی تقدیر کرد.

عراقچی با اشاره به نقض های فاحش قواعد و هنجارهای حقوق بشردوستانه توسط رژیم صهیونیستی، از جمله حمله هوایی اخیر به مرکز امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مرز لبنان-سوریه، ممانعت از ارسال کمک های بشردوستانه به مردم لبنان را مصداق جنایت جنگی دانست و خواستار محکومیت این جنایات توسط دولت ها و نهادهای ذیربط بین المللی به ویژه کمیته بین المللی صلیب سرخ شد.

وزیر امور خارجه گسترش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و ادامه تهدیدهای این رژیم علیه سایر کشورها را خطری جدی برای صلح و امنیت منطقه ای عنوان و مسئولیت همه کشورهای منطقه برای جلوگیری از تحمیل یک درگیری تمام عیار بر ملت های منطقه را خاطرنشان کرد.

عراقچی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر فهم مشترکی بین کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای دیگر به وجود آمده است که به هر شکل ممکن باید ماشین نسل کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را متوقف کرد و بر همین اساس لازم است رایزنی ها بین کشورهای متطقه و دیگر کشورهای عضو سازمان ملل برای بسیج جامعه جهانی علیه تهدیدات و تعدیات رژیم اشغالگر در همه سطوح تقویت شود.

رئیس جمهور عراق نیز در این دایدر با تاکید بر ادامه موضع اصولی مردم و دولت عراق در حمایت از مردم فلسطین و لبنان در برابر اشغالگری و تجاوز، تصریح کرد: در شرایط کنونی کشورهای اسلامی باید هم افزایی بیشتری داشته باشند تا اشغالگران را از ادامه نسل کشی و جنگ افروزی بازدارند.

عبداللطیف رشید همچنین از تحرکات دیپلماتیک و مسئولانه جمهوری اسلامی ایران برای بسیج ظرفیت های کشورهای منطقه و سازمان های منطقه ای و بین المللی ذیصلاح جهت مقابله با تهدید رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه تشکر کرد.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn