تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 2:31
12 بازدید
کد خبر : 347987

میلاد سرلک؛ از گور برخاسته!

میلاد سرلک؛ از گور برخاسته!

به گزارش آفتاب نو، با نام کامل «میلاد سرلک چیوا» متولد ۶ فروردین ۱۳۷۴ ‏در اصفهان است. این پسر بختیاری با قد ۱۸۱ سانتیمتری در پست هافبک دفاعی در بهترین شرایط خود از پرسپولیس رفت و حالا در بدترین شرایط برگشته، او شماره ۱۰ را داد در حالیکه فیکس پرسپولیس و ملی پوش بود و

به گزارش آفتاب نو، با نام کامل «میلاد سرلک چیوا» متولد ۶ فروردین ۱۳۷۴ ‏در اصفهان است. این پسر بختیاری با قد ۱۸۱ سانتیمتری در پست هافبک دفاعی در بهترین شرایط خود از پرسپولیس رفت و حالا در بدترین شرایط برگشته، او شماره ۱۰ را داد در حالیکه فیکس پرسپولیس و ملی پوش بود و حالا با شماره ۲۳ برگشته، در حالیکه چند رقیب آماده دارد و با بدنی که به وضوح باید شلاق بخورد….

میلاد سرلک اصالتا بختیاری از طایفه چهارلنگ است و در محله زینبیه اصفهان بزرگ شد و خانواده اش اکنون ساکن تهران هستند. وی خیلی روی لر بودن خودش تعصب دارد و بارها با استوری های خود در صفحه شخصی اینستاگرامش از لر و ایل بختیاری حمایت کرده است. عکس های او با لباس و سلاح مخصوص بختیاری هم زمانی حاشیه ساز هم شد!

او از دوران کودکی علاقه فراوانی به فوتبال داشت و برای نخستین بار در سال ۸۹ وقتی ۱۵ سال سن داشت به باشگاه نوجوانان سپاهان رفت و به مدت ۴ سال در رده های پایه این تیم بازی کرد و سپس از سال  ۱۳۹۳ به صورت حرفه ای وارد تیم بزرگسالان سپاهان در لیگ برتر شد.

میلاد در همان سال اول، یعنی لیگ چهاردهم حرفه ای، خوش شانس بود که مدال قهرمانی لیگ برتر را به خانه برد. او با این که سن کمی داشت خوش درخشید و توجه خیلی از مربیان بعدی سپاهان را هم بخود جلب و تا سال ۱۳۹۸ و پایان لیگ هجدهم، در بیش از ۷۰ بازی برای این تیم در لیگ برتر دو گل هم زد.

یکی از خاطرات تلخ میلاد سرلک در مستطیل سبز، مربوط به بازی سپاهان برابر باشگاه پرسپولیس در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۶ است؛ جایی که شوت محکم بازیکن پرسپولیس به سر میلاد سرلک برخورد و او بعد از این ضربه دچار فراموشی لحظه ای شد و برای مدتی متوجه محیط اطراف خویش نبود. یکی از بازیکن های سپاهان در این خصوص می گفت: «میلاد سرلک دچار فراموشی شد و درون زمین حتی نتیجه بازی را نمی دانست و از ما می پرسید!»

میلاد سرلک بعد از ۴ سال بازی در سپاهان، در سال ۱۳۹۸ با امضای قراردادی یک ساله به باشگاه نساجی مازندران ملحق شد. او برای این تیم در نیم فصل اول لیگ نوزدهم ۱۲ بار به میدان رفت و چون مورد اعتماد محمدرضا مهاجری، مربی وقت نساجی نبود، با دعوت یحیی گل محمدی در زمستان سال ۱۳۹۸ با قراردادی یک ساله به باشگاه شهر خودرو پیوست.

جالب اینکه بلافاصله بعد رفتن سرلک به مشهد، گل محمدی راهی پرسپولیس شد! و تنها بازی دور برگشت یحیی یعنی هفته ۱۶ آن فصل میلاد کارت بازی هنوز نداشت! از هفته هفدهم که میلاد رسید، مجتبی سرآسیایی سرمربی شهرخودرو بود و جالب تر اینکه خود رضا مهاجری هم در هفته بیستم از هدایت نساجی برکنار شد و رفت!

میلاد سرلک؛ از گور برخاسته!

میلاد دور برگشت لیگ نوزدهم  برای تیم شهر خودرو در مجموع ۱۳ بار به میدان رفت. در ۱۵ شهریور ۱۳۹۹، میلاد سرلک با قراردادی دو ساله به تیم پرسپولیس پیوست. یحیی نام او را درصدر فهرستش گذاشت و میلاد بلافاصله بعد از پیوستن به تیم جدید، سوار هواپیما شد و نخستین بازی او برای پرسپولیس در ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در ورزشگاه القطر برابر التعاون بود که با پیروزی ۱ بر ۰ پرسپولیس، همراه شد.

میلاد در پرسپولیس شمارهٔ ۱۰ تیم را گرفت. نخستین گل او برای تیمش، در ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در برابر شهر خودرو زده شد و در این بازی، برای نخستین‌بار در پرسپولیس، برترین بازیکن مسابقه نیز شد. او تا بهمن سال ۱۴۰۲ در پرسپولیس ماند. یعنی تا جاییکه می شد! او سرباز شده بود و حتی با دعوت امیر قلعه نویی و حضور در تیم ملی و جام کافا هم نهایتا ۶ ماه توانست اعزام خود را عقب بیندازد.

میلاد قبلا هم در تیم ملی بازی کرده بود اما این دعوت خیلی پرحاشیه بود و سرانجام سرلک برای گذراندن خدمت سربازی خود در نیم‌فصل ۰۳–۱۴۰۲ راهی تیم ملوان شد. او شماره ۶۶ را تحویل گرفت اما در ادامه بازیهای ضعیف در پرسپولیس، آنجا هم باری از دوش مهدی تارتار بر نداشت و با آمدن مازیار زارع در تابستان ۱۴۰۳ به ملوان، میلاد حتی دیگر در تمرینات قوی سپید هم شرکت نکرد تا بالاخره با دریافت برگه پایان خدمت دوباره برای شروع فصل جدید به پرسپولیس برگردد.

سرلک تا هفته ها با پرسپولیس تمرین می کرد اما چون نامش در سامانه پایان خدمت ثبت نشده بود، کارت بازی برایش صادر نشد و او فقط تمرین کرد تا اینکه بالاخره در هفته هفتم و بازی برابر چادرملو طلسم شکست و میلاد با شماره ۲۳ و ظاهری متفاوت دوباره توانست از دقیقه ۶۹ بازی با لباس پرسپولیس را تجربه کند.

او روزی که رفت، ملی پوش و فیکس پرسپولیس بود. انتخاب اول یحیی و اوسمار در هافبک دفاعی اما آن اواخر بخاطر مشکلات سربازی تمرکز کافی نداشت. در ملوان هم فقط ۶ بار به عنوان ذخیره به زمین رفت و آشکارا دلش با تیم نبود. حالا که برگشته گاریدو ریگی و خدابنده لو و سعید مهری را دارد و میلاد با عضلاتی تحلیل رفته باید برای بازی بجنگد.

میلاد زمانی که با احسان حاج صفی هم خانه بود، همراه او به تیم ملی جوانان دعوت و ۸ بار برای این به میدان رفت‌ و در مسابقات فوتبال زیر ۱۹ سال آسیا بازی کرد. سپس در سال ۲۰۱۷ عضو تیم ملی فوتبال امید ایران شد و ۲ بازی رسمی برای این تیم انجام داد. در ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ سرلک به جای کمال کامیابی‌نیا -پس از آسیب‌دیدگی‌اش- به تیم ملی در زمان دراگان اسکوچیچ دعوت و در ادامه فیکس تیم ملی شد اما دو ماه مانده به جام جهانی ناگهان کی روش برگشت و همه برنامه های میلاد بهم ریخت! البته او از طرف کارلوس کی روش نیز به تیم ملی دعوت شد اما برای جام جهانی در آخرین غربال خط خورد و همین موضوع تا ماه ها باعث آسیب روحی و افت میلاد شد.

پس از آن قلعه نویی دوباره میلاد را دعوت کرد اما او دیگر آن بازیکن سابق نشد. درگیری ذهنی بر سر گرفتن کفالت پدر و معافیت از سربازی که در نهایت هم درست نشد، باعث شد  میلاد از دایره ذهنی امیر هم خارج و پس از خرداد ۱۴۰۲ دیگر دعوت نشود. به این ترتیب کارنامه ملی او در ۱۳ بازی ملی و یک کارت زرد ماند.

میلاد سرلک؛ از گور برخاسته!

میلاد به عنوان بازیکن با سپاهان قهرمان لیگ برتر چهاردهم ۹۴–۱۳۹۳ و نایب قهرمان هجدهم ۹۸–۱۳۹۷ شد. با پرسپولیس دو قهرمانی لیگ بیستم ۱۴۰۰–۱۳۹۹ و بیست و دوم ۰۲–۱۴۰۱ و یک نایب قهرمانی لیگ بیست و یکم ۰۱–۱۴۰۰ آورد و البته مدال قهرمانی فصل ۲۳ را هم به او دادند چرا که تا نیم فصل عضو قرمزها بود. او  در بهار ۱۴۰۲ با قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران دبل کرد و دو قهرمانی سوپر جام هم در ۱۳۹۹ و ۱۴۰۲ دارد. اما نائب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا    ۲۰۲۰ شاید مهمترین بخش بین المللی کارنامه او باشد.

میلاد در ۹ دربی برای پرسپولیس به میدان رفته و ۲ اخطار هم دارد. او در دربی هرگز نباخته و حالا امکان بازی در دربی برگشت این فصل را هم دارد.

از خصوصیات فنی میلاد سرلک می توان به دقت بالای او و گردش خوب توپ او در زمین فوتبال اشاره کرد، وی همچنین از قدرت شوت زنی بالایی برخوردار است.

میلاد سرلک پس از پیوستن به پرسپولیس در پیج اینستاگرامش نوشت: «آن قدر لبریز از انگیزه ام که برای بازی در ترکیب باشگاه پرسپولیس لحظه شماری می کنم و بدون آنکه ذره ای افکار منفی در سر داشته باشم، خودم را آماده روزهای سخت پیش رو کرده ام.» او پس از پایان اولین قرارداد در حالی که پیشنهادات داخلی و خارجی خوبی داشت با کت شلوار و کراوات برای تمدید وارد باشگاه شد و به خبرنگاران در توضیح دلیل انتخاب این استایل گفت: «امضا با پرسپولیس بزرگترین روز زندگی من است و بهترین لباسم را برای این روز پوشیده ام»

در حالی در فضای مجازی موضوعات مختلفی در رابطه با همسر میلاد سرلک و تاهل این بازیکن مطرح می شود، این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و میلاد سرلک مجرد است.

او برای جدایی از شهر خودرو یک میلیارد و نیم از جیب خودش چک و سفته داد تا رضایت نامه بگیرد و بیشتر پولی که از باشگاه پرسپولیس گرفت را به شهرخودرو داد تا فصل اول بازی او برای پرسپولیس تقریبا مجانی تمام شود! او خودش در این باره گفت: «من فقط به عشق هواداران و پیراهن پرسپولیس اینکار رو انجام دادم» .

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn