تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 5:16
64 بازدید
کد خبر : 348068

سعید مهری؛ سلطان فسخ، سی و هفتمین یاغی…

سعید مهری؛ سلطان فسخ، سی و هفتمین یاغی…

به گزارش آفتاب نو، سعید مهری متولد ۲۵ شهریور ۱۳۷۴ در روستای آچاچی از توابع شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی بدنیا آمد. میانه زادگاه داریوش اقبالی خواننده مشهور پاپ بود و حالا سعید مهری مشهورترین چهره این شهرستان است. سعید مهری فارغ التحصیل لیسانس مهندسی نقشه برداری از دانشگاه غیرانتفاعی رشدیه و فوق لیسانس

به گزارش آفتاب نو، سعید مهری متولد ۲۵ شهریور ۱۳۷۴ در روستای آچاچی از توابع شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی بدنیا آمد. میانه زادگاه داریوش اقبالی خواننده مشهور پاپ بود و حالا سعید مهری مشهورترین چهره این شهرستان است.

سعید مهری فارغ التحصیل لیسانس مهندسی نقشه برداری از دانشگاه غیرانتفاعی رشدیه و فوق لیسانس فیزیولوژی است و با ۱۸۳ سانتیمتر در پست هافبک میانی یا به اصطلاح فوتبالی ها شماره ۸ بازی می کند.

مهری در سال ۱۳۹۵ با قرارداد ۳۰ میلیون تومانی به تیم تازه لیگ برتری شده ماشین سازی تبریز با سرمربی گری رسول خطیبی پیوست و تا سال ۱۳۹۷ به مدت ۳ فصل در این تیم حضور داشت. او در ۴۶ بازی ۱ گل به ثمر رساند.

سعید مهری سال ۱۳۹۸ در ۲۴ سالگی با معرفی ساکت الهامی به تراکتورسازی پیوست و تا نیم فصل اول سال ۱۳۹۹ در ۳۵ بازی طی یک و نیم فصل (لیگ نوزدهم و نیمه اول لیگ بیستم) دو گل نیز به ثمر رساند.

این هافبک تیم فوتبال تراکتور در آبان ماه ۱۳۹۹ قرارداد خود را به مدت ۵ سال تمدید کرد اما با روی کار آمدن رسول خطیبی در تمرینات حاضر نشد و از این تیم کنار رفت. او بعد از جدایی از این تیم اعلام کرد فرق بین خوب و بد رو زمان مشخص خواهد کرد سپس دوبیتی زیر را منتشر کرد: «از دست عزیزان چه بگویم ، گله ای نیست !گرهم گله ای هست دگر حوصله ای نیست …»

برای ۴ ماه سعید بلاتکلیف بود و سرانجام با نظر مستقیم فرهاد مجیدی در اسفند سال ۱۳۹۹ به استقلال پیوست. او تا پایان لیگ بیستم و سپس کل لیگ ۲۱ در استقلال بود و اگرچه مجیدی قبولش داشت اما خیلی بازی نمی کرد و می خواست پس از قهرمانی لیگ از این تیم برود که ریکاردو ساپینتو آمد و با او قهرمان سوپرجام فوتبال ایران ۱۴۰۱ شد.

وی اولین گل خود را برای تیم استقلال مقابل تیم هوادار در هفته ۲۶ لیگ بیست و دوم ۰۲-۱۴۰۱ به ثمر رساند. او مهره غیرقابل جایگزینی مرد پرتغالی بود و ژنرال اصلی خط میانی او. مربیان خارجی از بازیکنانی مثل سعید که تکضرب و با فکر بازی می کنند، خوششان می آید و ساپینتو او را با خود به قبرس هم برد!

سعید مهری بعد از درخشش با پیراهن استقلال ، توسط امیر قلعه نویی به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و از دقیقه ۵۶ بازی مقابل تیم ملی فوتبال افغانستان، به جای مهدی طارمی به میدان آمد و تنها بازی ملی خود را تجربه کرد وی همراه با ایران عنوان قهرمانی جام کافا ۲۰۲۳ را کسب کرد.

سعید مهری؛ سلطان فسخ، سی و هفتمین یاغی...

اما پس از آن سعید در استقلال به مشکل خورد و طبعا به تیم ملی هم دعوت نشد. در شروع فصل ۲۳ جواد نکونام او را نمی خواست و مهری مجبور شد با ۱۶۰ میلیون تومان (!) قرارداد ببندد و تا نیم فصل بازهم نکونام به او اعتماد نکرد و سرانجام با پیشنهاد ساپینتو راهی آپوئل قبرس شد تا با این تیم قهرمان شود.

سعید تابستان ۱۴۰۳ به ایران برگشت و این بار به عنوان یاغی و بمب نقل و انتقالات راهی اردوگاه رقیب شد تا لباس سرخ پرسپولیس را به تن کند. او در اولین بازی با لباس پرسپولیس دقایق آخر دربی به زمین آمد و تنها پنالتی بازی را گرفت تا تیم جدیدش برنده و نکونام برکنار شود!

مهری که قبلا در ۳ دربی با لباس آبی به میدان آمده بود، تبدیل به سی و هفتمین بازیکن تاریخ شد که دربی را با لباس هر دو تیم تجربه می کند.  او که در فوتبال همیشه دوست داشت خودش باشد و برخلاف پست بازیش عاشق بازی علی کریمی در قدیم و الان هم بازی احسان حاج صفی را دوست دارد، در بین بازیکنان خارجی فوتبال کریستیانو رونالدو را می پسندد تا همه جوره ترکیبی غریب باشد!

مهری که ازدواج نکرده در شمال تهران یک آپارتمان لاکچری دارد و عاشق بازی مافیا و بیلیارد است. او در منزل خود یک میز بیلیارد گران دارد و با دوستان و مهمانانش بازی می کند.

مهری ابتدا با تراکتور قهرمان جام حذفی شد. سپس با استقلال قهرمان لیگ ۲۱ آن هم بدون باخت شد. قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران ۱۴۰۱ و دو شکست در فینال جام حذفی کارنامه او در فوتبال ایران است و در قبرس هم با آپوئل قهرمان شد، اگرچه به دلیل مصدومیت در تنها یک نیم فصل فقط ۱۰ بازی کرد.

سعید مهری با حضور در شوی تلویزیونی زودیاک در کنار ستاره های سینما مافیا بازی کرد و قدرت بیان و استدلال و هوش خود را به رخ کشید. او چنان با این ستاره ها رفیق شد که در مراسم عروسی شیدا خلیق و کیوان ساکت اف (دختر ناهید مسلمی بازیگر قدیمی تیاتر و پسر کارگردان قدیمی سینما) در کنار نوید محمدزاده، علیرضا بیرانوند، علی صالحی، محمد شعبانپور (صداپیشه نوک خراب) و همه اعضای زودیاک یکی از مهمانان مخصوص بود.

سعید مهری؛ سلطان فسخ، سی و هفتمین یاغی...

مهری آرزو دارد روزی در اسپانیا برای یکی از تیمها در لالیگا بازی کند. بدترین اتفاق زندگی او سال ۸۰ مرگ پدربزرگ و مادربزرگش در یکسال بود. او همیشه خودش را مدیون دو مربی می داند، رسول خطیبی که او را خواست و رضا مهاجری که در لیگ ۱۸ به او بازی داد.

سعید مهری اولین بازی خود برای استقلال را در برابر الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد. او که بعد قهرمانی قرارداد خود را با استقلال فسخ کرده بود، بعد از صحبت با ساپینتو تصمیم گرفت قرارداد خود را با آبی ها دو فصل دیگر تمدید کند.

تابستان ۱۴۰۲ اول فصل دوباره قرارداد خود را با استقلال فسخ کرده بود اما بار دیگر جلسه ای با مربی تازه وارد استقلال یعنی نکونام برگزار و با قراردادی به مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان در استقلال ماندنی شد! او که در پنج هفته پایانی نیم فصل نخست یار ذخیره بود و در دربی بازی نکرد، رؤیای بازی در جام ملت‌ها را از دست داد و قراردادش را با استقلال فسخ و در تاریخ ۹ بهمن ۱۴۰۲ با قراردادی دوساله به باشگاه فوتبال آپوئل پیوست تا دوباره شاگرد سرمربی فصل قبل خود در استقلال یعنی ریکاردو ساپینتو شود.

وی در اولین بازی خود با پیراهن آپوئل در برابر کارمیوتیسا از دقیقه ۶۶ وارد زمین شد و توانست بعد از تنها ۷ دقیقه حضور در زمین مسابقه پاس گل بدهد. در اولین فصل خود با آپوئل توانست عنوان قهرمانی را نیز در لیگ قبرس بدست آورد اما ساپینتو رفت تا مهری هم برای ماندن دودل و تصمیم به بازگشت بگیرد و فسخ کرد و در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ با قراردادی دوساله به تیم پرسپولیس پیوست.

او که زیاد تنها زندگی کرده و والدینش کماکان ساکن میانه هستند، آشپزی را از مادرش آموخته و درست کردن بعضی از غذاها مثل ماکارونی ، برنج ، مرغ و املت را خوب بلد است اما دستپختش در طبخ مرغ بهتر از همه است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn