تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 8:00
6 بازدید
کد خبر : 348154

ضرورت مدیریت مصرف برای جلوگیری از هدررفت منابع آب ارزشمند

ضرورت مدیریت مصرف برای جلوگیری از هدررفت منابع آب ارزشمند

جامعه ورزشی آفتاب نو: عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، با اشاره به اقدامات ناترازی در بخش آب گفت: ناترازی به معنای آن است که باید همزمان به دو بخش مهم توجه کنیم؛ بخشی از این اقدامات سازه‌ای هستند که شامل پروژه‌های انتقال آب می‌شود. وی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، با اشاره به اقدامات ناترازی در بخش آب گفت: ناترازی به معنای آن است که باید همزمان به دو بخش مهم توجه کنیم؛ بخشی از این اقدامات سازه‌ای هستند که شامل پروژه‌های انتقال آب می‌شود.

وی تاکید کرد: این پروژه‌ها باید هر چه سریع‌تر به اتمام برسند تا آبرسانی به مناطق مختلف انجام شود.

بزرگ‌زاده با اشاره به بخش دیگر که مربوط به مدیریت مصرف و تقاضاست، توضیح داد: مدیریت مصرف به معنای افزایش راندمان مصرف آب برای نیاز‌های موجود است تا از هدررفت آب جلوگیری شود. اما مدیریت تقاضا به معنای تعریف مشاغل به گونه‌ای است که نیاز به آب کاهش یابد؛ به این ترتیب به جای توسعه کشاورزی، باید به سمت صنعتی و خدماتی شدن حرکت کنیم.  

سخنگوی صنعت آب کشورهمچنین افزود: برای حل ناترازی در بخش‌های تامین و انتقال آب، باید مجموعه‌ای از اقدامات سازه‌ای و غیرسازه‌ای به کار گرفته شود.

بزرگ‌زاده با اشاره به هزینه بالای تامین آب شرب در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ۹ میلیارد مترمکعب آب شرب در سطح کشور مصرف می‌شود که این آب با زحمت فراوان از منابعی مانند چاه‌های دور و سد‌ها تامین می‌گردد.

وی تصریح کرد که این آب پس از تصفیه و انتقال از طریق شبکه‌های گسترده به خانه‌های مردم می‌رسد و هزینه‌های بالایی برای دولت و شهروندان دارد.

سخنگوی صنعت آب کشور در پایان تاکید کرد: با توجه به این هزینه‌های بالا، ضروری است که مدیریت مصرف به طور جدی دنبال شود تا از هدررفت این منابع ارزشمند جلوگیری شود.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn