تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 11:15
9 بازدید
کد خبر : 348314

تشخیص به موقع مشکلات تکاملی کودک اولین قدم برای مداخله زودرس

تشخیص به موقع مشکلات تکاملی کودک اولین قدم برای مداخله زودرس

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۸۴۰ تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ – ۰۷:۳۸ به گزارش بهداشت نیوز، دکتر الهام کبریایی افزود: دوره تکامل کودکی بر رشد شناختی، ذهنی، اجتماعی و هیجانی در تمام طول زندگی فرد موثر بوده و رشد و شکوفایی کودکان برای آینده ای پیشرفته تر را رقم خواهد زد.  وی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۸۴۰

تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ – ۰۷:۳۸

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر الهام کبریایی افزود: دوره تکامل کودکی بر رشد شناختی، ذهنی، اجتماعی و هیجانی در تمام طول زندگی فرد موثر بوده و رشد و شکوفایی کودکان برای آینده ای پیشرفته تر را رقم خواهد زد. 

وی با بیان اینکه تحرکات مناسب و تغذیه کافی در سال های اول زندگی برای تکامل مطلوب ضروری است، اضافه کرد: برنامه جامع خدمات تکاملی کودکان شامل پیشگیری، غربالگری، تشخیص، درمان، توانبخشی و پیگیری می باشد.

این متخصص کودکان گفت: بهترین زمان تشخیص به موقع مشکلات تکاملی در هنگام ارزیابی برنامه کودک سالم در مراقبت های بهداشتی اولیه توسط مراقبین سلامت، بهورزان، پزشکان خانواده و متخصصین اطفال می باشد.

دکتر کبریایی با بیان اینکه جهت ارزیابی تکامل از روش های غربالگری مثل تست ASQ و بیلی استفاده میگردد، افزود: شیرخواران پرخطر از نظر تکاملی شامل همه شیرخواران نارس و با وزن کم زمان تولد، سابقه مننژیت یا انسفالیت، تشنج یا هیپوگلیسمی علامت دار، تعویض خون، بیماری جدی و … می باشند.

 به گفته وی، تشخیص به موقع اختلالات تکاملی موجب کاهش هزینه های اجتماعی و اقتصادی جامعه و خانواده می شود و با روش های توانبخشی می توان به رشد و تکامل کودک کمک نمود تا بتواند به حداکثر توانایی های خود برسد و زندگی نرمال یا نزدیک به نرمال را تجربه کند.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn