تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 12:46
8 بازدید
کد خبر : 348399

نوسانات قیمت ارز/ تأثیر سیاست‌های بازارساز و تحولات سیاسی

نوسانات قیمت ارز/ تأثیر سیاست‌های بازارساز و تحولات سیاسی

بازدید:۱۸۰ صد آنلاین | بازار ارز این روزها شاهد نوسانات قیمتی در محدوده‌های حمایتی است. به اعتقاد معامله‌گران، این نوسانات ناشی از «سیاست‌های بازارساز» و «تحولات سیاسی» بوده و این سؤال مطرح است که آیا این روند در روز جاری نیز ادامه خواهد داشت. به گزارش صد آنلاین، بازار ارز در حالی امروز فعالیت خود

نوسانات قیمت ارز/ تأثیر سیاست‌های بازارساز و تحولات سیاسی

بازدید:۱۸۰

صد آنلاین | بازار ارز این روزها شاهد نوسانات قیمتی در محدوده‌های حمایتی است. به اعتقاد معامله‌گران، این نوسانات ناشی از «سیاست‌های بازارساز» و «تحولات سیاسی» بوده و این سؤال مطرح است که آیا این روند در روز جاری نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش صد آنلاین، بازار ارز در حالی امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند که روز یکشنبه، قیمت دلار در تهران و هرات با نوسانات رفت و برگشتی مواجه بود. این وضعیت به‌دلیل «فشار فروش» و «کاهش تقاضا» در بازار باعث شد دلار به سمت نوسانات منفی حرکت کند.

 

 

در همین حال، بازار رسمی ارز در مسیر صعودی قرار گرفت و برای نخستین بار، قیمت دلار حواله (نیما) به کانال ۴۸ هزار تومان رسید. همچنین طبق اعلام مرکز مبادله ایران، قیمت اسکناس دلار در بازار رسمی به ۵۰ هزار و ۶۱ تومان، یورو به ۵۴ هزار و ۷۶۵ تومان و درهم امارات به ۱۳ هزار و ۶۳۱ تومان رسید.

 

 

 

دلار هرات نیز معاملات روز یکشنبه را با گپ مثبت آغاز کرد و در دامنه ۶۲ هزار و ۸۰۰ تا ۶۳ هزار و ۱۰۰ تومان نوسان داشت. اما در نیمه دوم معاملات، تحت فشار فروش قرار گرفته و به ۶۲ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. دلار تهران نیز با گپ مثبت ۳۰ تومانی آغاز شد و پس از مدتی به ۶۲ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

درهم امارات هم در پی نوسانات دلار در بازارهای تهران و هرات، معاملات را با نوسان مثبت در ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان آغاز کرده و به ۱۷ هزار و ۲۲۰ تومان رسید، اما در ادامه به ۱۷ هزار و ۱۸۰ تومان بازگشت. نکته جالب توجه در روز یکشنبه، پایان زودهنگام کانال نرخ‌دهی درهم امارات در دبی بود که حوالی ظهر بدون اعلام نرخ جدید به کار خود پایان داد.

 

 

 

بازار رمزارزها نیز امروز نوسانات قیمتی قابل توجهی را تجربه کرد؛ بیت کوین به قیمت ۶۴ هزار و ۴۳۴ دلار و تتر در محدوده ۶۲ هزار و ۸۸۷ تومان معامله شدند و با دلار هرات و تهران در یک کانال قیمتی قرار گرفتند.

 

 

 

فعالان بازار بر این باورند که سیاست‌های بازارساز در تزریق ارز و تثبیت قیمت دلار، به دنبال کنترل نرخ دلار در بازار آزاد است. این گروه انتظار دارند قیمت دلار تا اواسط آبان‌ماه و پیش از انتخابات آمریکا به نوسانات خود ادامه دهد.

 

 

 

تحلیل‌گران نیز معتقدند بازار ارز تحت تأثیر فشار فروش قرار دارد و عدم عبور از سطوح مقاومتی در دلار هرات و تهران می‌تواند منجر به تداوم روند نزولی در روزهای آینده شود. درهم امارات نیز در محدوده‌های حمایتی حساسی قرار دارد و در صورت شکستن این حمایت‌ها، احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها در این بازار وجود دارد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران فنی، محدوده حمایتی مهم دلار هرات در ۶۲ هزار و ۳۰۰ تومان و در دلار تهران در ۶۲ هزار و ۱۵۰ تومان قرار دارد. در صورت شکستن این سطوح، احتمال افت قیمت به ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش خواهد یافت.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn