تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 21:02
27 بازدید
کد خبر : 348804

دلیل تاخیر در انتخاب سرمربی استقلال چیست؟

دلیل تاخیر در انتخاب سرمربی استقلال چیست؟

داستان انتخاب سرمربی خارجیِ جدید استقلال طولانی و کسل کننده شده است. به گزارش سایت خبری پرسون، تقریبا دو هفته از قطع همکاری باشگاه استقلال با جواد نکونام گذشته است اما مدیران این باشگاه هنوز نتوانسته‌اند جانشین قطعی برای نکونام انتخاب کنند. فعلا سهراب بختیاری‌زاده به طور موقت هدایت این تیم را بر عهده دارد.

داستان انتخاب سرمربی خارجیِ جدید استقلال طولانی و کسل کننده شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، تقریبا دو هفته از قطع همکاری باشگاه استقلال با جواد نکونام گذشته است اما مدیران این باشگاه هنوز نتوانسته‌اند جانشین قطعی برای نکونام انتخاب کنند. فعلا سهراب بختیاری‌زاده به طور موقت هدایت این تیم را بر عهده دارد.

باشگاه استقلال با این فلسفه سهراب را به عنوان سرمربی موقت معرفی کرد که زمان کافی برای بررسی گزینه‌های مختلف و انتخاب بهترین نفر برای نشستن روی نیمکت استقلال داشته باشد اما بیش از دو هفته است که هیچ خبر امیدوار کننده‌ای به هواداران این تیم داده نشده است.

البته باشگاه مدعی است که با چند گزینه به صورت جدی مذاکره کرده است اما کسی نمی داند که چقدر این مذاکرات جدی بوده و به مراحل پایانی رسیده یا نه. آفری که به سرمربی فرانسوی داده شده بود هم نشان می دهد مذاکرات چندان جدی نبوده است. چون هر سرمربی با دیدن آفرها، فرار می کند و نه می گوید!

کلا وضعیت در باشگاه استقلال هر روز پیچیده تر می شود و البته مشخص است که چرا این اتفاق افتاده است. بسیاری از هواداران استقلال این سوال را می پرسند که چرا هیچ کدام از مذاکرات باشگاه استقلال با مربیان خارجی به نتیجه نرسیده است. منطق می‌گوید وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد مشکل از طرف باشگاه است. نمی‌شود که همه گزینه‌ها را مشکل‌دار دانست!

پاسخ این سوال هم ساده است. در میان مدیران فعلی باشگاه و البته بخش ورزشی هلدینگ، آنهایی که با مربیان خارجی مذاکره می‌کنند کسی که بتواند کار را تمام کند و به سرانجام برساند وجود ندارد! وگرنه امکان ندارد بعد از مذاکرات متعدد، حتی یک نفر هم با باشگاه به توافق نرسد.

اما این نقطه ضعف هم خودش دلیل دارد. به نظر می‌رسد تصمیم گیرنده نهایی در این ماجرا احمد شهریاری است. در واقع هر چقدر هم بقیه مدیران باشگاه بتوانند مذاکرات با گزینه‌های مختلف را پیش ببرند در نهایت این شهریاری است که باید گزینه‌ها را تایید یا رد کند.

نگاه شهریاری به این ماجرا هم که کاملا مشخص است. او در بحث نقل و انتقالات، کانال‌ها و افراد مورد وثوق خودش در زمان حضورش در باشگاه صباباتری یعنی معمر یوشوویچ را دارد. شهریاری از هیچ کانال دیگری مربی یا بازیکن خارجی جذب نمی‌کند و به همین دلیل هم تقریبا همه گزینه‌های سرمربیگری استقلال در نهایت رد شده‌اند.

شهریاری قبلا از علاقه و اعتقاد خودش به فوتبال بلوک شرق اروپا حرف زده بود. در همین مدت کوتاهی هم که به عنوان نفر اول باشگاه استقلال فعالیت کرده این علاقه را نشان داده است. ماجرای دو بازیکن بوسنیایی که در ابتدای فصل بدون تایید کادر فنی جذب شدند را فراموش نکنید. حتی ایوایلو پتف بلغاری هم از همین کانال به استقلال نزدیک شده بود اما اعتراض شدید هواداران استقلال مانع از حضور او در این تیم شد.

شاید جالب باشد که بدانید شهریاری با همین میزان علاقه به فوتبال بلوک شرق اروپا، در ابتدای فصل جاری و پیش از شروع فصل خواستار مذاکره با لوکا بوناچیچ سرمربی اسبق تیم‌های سپاهان، فولاد، ذوب آهن و گسترش فولاد که ظاهرا از سال ۲۰۲۰ بازنشسته شده است شده بود اما بوناچیچ در پاسخ به پیشنهاد استقلال گفته بود که دیگر حال و حوصله مربیگری ندارد تا فقط شهریاری از او مشاوره بگیرد و دوباره با معمر یوشویچ که در زمان حضور در صباباتری مترجم و آنالیزور لوکابوناچیچ بود، ارتباط بگیرد.

در این ماجرا یک فرد دیگر هم هست که سمت مهمی دارد اما کاری از دستش برنمی‌آید. فرشید سمیعی مدیر عامل باشگاه استقلال در این پروژه هیچ کاره است و در جریان خیلی از اتفاقات نیست. او تلاش کرد که فرهاد مجیدی را برگرداند که نتوانست، نام استراماچونی را سر زبان‌ها انداخت که در آمدن او هم ناکام بود و در نهایت با نام ساپینتو بازی کرد. ساپینتویی که با استقلال پرونده باز دارد و بازگشت او با وجود ۴ ماه محرومیتش امکان پذیر نبود. در ماجرای پل لو گن فرانسوی هم صحبت‌های سمیعی متناقض و پارادوکسیکال بود. در حالی که همچنان به نظر می‌رسد استقلال تنها یک گزینه خارجی دم دست داشته باشد، اگر نتواند با این گزینه به توافق برسد، مطمئنا یا سهراب بختیاری زاده ماندنی می‌شود و سرمربی می‌ماند و یا اینکه شهریاری به کمک دوستان بلوک شرقی‌اش، سرمربی از بلوک شرق به استقلال می‌آورد. حالا می‌خواهد از بلغارستان و رومانی و بوسنی و صربستان باشد یا از کرواسی و روسیه و مجارستان و آلبانی!


منبع: فوتبالی

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn