تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 21:09
26 بازدید
کد خبر : 348810

پیش بینی بورس فردا ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳

پیش بینی بورس فردا ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳

بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری افت بیش از ۲۴ هزار واحدی را به خود دید. این در حالی بود که بازار در سومین روز کاری خود در دامنه نوسان مثبت و منفی ۳ درصدی و پس از گذشت حدود سه هفته کاری که در محدوده یک درصدی معامله می‌شد این افت

بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری افت بیش از ۲۴ هزار واحدی را به خود دید. این در حالی بود که بازار در سومین روز کاری خود در دامنه نوسان مثبت و منفی ۳ درصدی و پس از گذشت حدود سه هفته کاری که در محدوده یک درصدی معامله می‌شد این افت را به خود دید.

ارزش معاملات به واسطه ایجاد صف‌های فروش در بازار بازهم ارقام کمی را به خود دید و سهم معاملات خرد در بازار بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری بسیار کم بود. اما در این بازار بد همچنان برای گروه بانکی خریدار وجود داشت و در صف‌های فروش ارزش معاملاتی این گروه بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان بود. و نماد وپارس به واسطه اخبار که در هفته گذشته برای این نماد منتشر شده بود همچنان مورد استقبال خریداران قرار گرفته است و بیش از ۱۱۳ میلیون برگ سهم در تقاضای خرید این نماد در انتهای بازار وجود داشت.  همچنین این نماد با خالص ورود بیش از ۱۳ میلیارد تومانی برترین نماد بازار از نظر ورود پول‌های حقیقی بود.

 گروه فلزات اساسی نیز با ۲۳۴ میلیارد تومان ارزش معاملات در جایگاه دوم ایستاد و گروه شیمیایی بازار نیز با ۱۵۰ میلیارد تومان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

 بازار برای وضعیت ایجاد شده امروز به دنبال یک دلیل خاص می‌گردد. از گزارش بد احتمالی که در روزهای آینده روی سامانه کدال به واسطه وضعیت تولید و فروش شرکت‌ها در تابستان که پیش‌تر در مورد آن صحبت کردیم تا اخبار مختلف جنگ، انتشار اوراق، سیو سود افراد با رانت‌های اطلاعاتی، هیجان کاذب در فروش، نرخ بهره بالا که همگی منتج به این شده است که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۲۴ هزار واحد افت را تجربه کند.

 در مقابل با بازگشایی نمادهای صندوق‌های طلا در بازار این گروه از دارایی با استقبال خوبی همراه شده است و با صف‌های خرید نیز مواجه شدند. سکه بورسی نیز رخ مثبتی را به خود گرفت.

 از سویی هم بازار با توجهی به افزایش نرخ دلار نیما و ورود آن به کانال ۴۸ هزار تومانی همچنان مصمم‌تر از قبل برای فروش در تابلوی معاملاتی ظاهر می‌شود. تا تضاد عوامل مختلف را نشان دهد.

 این در حالی است که خبرگزاری فارس پس از نزدیک به یک سال از اقدام تیم اقتصادی دولت سیزدهم بابت ایجاد سپرده‌های جذاب بانکی با نرخ ۳۰ درصدی دست به قلم شد و این گونه نوشت که با افزایش نرخ سود بانکی افزایش محسوسی در سپرده‌های بانکی رخ نداده است. این موضوعی بود که کارشناسان بازار از همان روزهای ابتدایی مطرح شدن این طرح بیان کردند و در این مدت نیز با تلاش‌های خود این موضوع را به تیم اقتصادی دولت سیزدهم گوش زد کردند. اما پس از یک سال شاهد بی‌نتیجه بدون آن هستیم.

 اهالی بازار سرمایه همچنان نگاهی به تحولات سیاسی منطقه‌ای دارند هرچند که وزارت امور خارجه با سفرهای خود به منطقه در حال رایزنی‌های است اما از داخل اخبار متفاوتی شنیده می‌شود.

 اما برخی کارشناسان در بازار سرمایه معتقد هستند با انتشار گزارش شش‌ماهه شرکت‌ها وضعیت بهتری در بازار ایجاد شود. سنا به نقل از نوید خاندوزی نوشت که در طول چند سال اخیر، قیمت حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ شرکت کاهش چشمگیری داشته که به نظر می‌رسد با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماه نخست امسال، مسیر جدیدی پیشروی این شرکت‌ها قرار بگیرد و شاهد رونق بورس و رشد و توسعه این شرکت‌ها باشیم.

 بررسی تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران،  در این چند هفته اخیر به اندازه کافی در مورد اهمیت ارزش معاملات در تحلیل تکنیکال صحبت کرده‌ایم که نبود این عامل می‌تواند تمامی تحلیل‌ها را از بین ببرد. این اتفاق با باز شدن دامنه نوسان خود را به خوبی نشان داد و بازار به محض دیدن فرصت، شاهد نبرد میان خریداران و فروشندگان بود که تا اینجای کار فروشندگان بازار برنده این بازار هستند.

 کندل نزولی قوی در بازار امروز احتمال اجازه رشد بیشتر برای بازار را ندهد مگر اینکه از نظر اخبار و حواشی بازار اطلاعاتی به بازار برسد تا رخ بازار را مثبت کند و افت امروز فراموش شود.

اکوایران

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn