تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 21:22
16 بازدید
کد خبر : 348823

شیوع سویه جدید کرونا در انگلیس و افزایش بستری‌ها

شیوع سویه جدید کرونا در انگلیس و افزایش بستری‌ها

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۸۵۳ تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ – ۱۲:۱۲ به گزارش بهداشت نیوز، ارقام UKHSA نشان می‌دهد که نرخ پذیرش برای بیمارانی که آزمایش کووید XEC مثبت داشتند در هفته منتهی به ۶ اکتبر ۴.۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر بود که بالاتر از ۳.۷ یک هفته قبل است.

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۸۵۳

تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ – ۱۲:۱۲

به گزارش بهداشت نیوز، ارقام UKHSA نشان می‌دهد که نرخ پذیرش برای بیمارانی که آزمایش کووید XEC مثبت داشتند در هفته منتهی به ۶ اکتبر ۴.۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر بود که بالاتر از ۳.۷ یک هفته قبل است.

بر اساس گزارش رسمی این آژانس، همچنین شمال شرق انگلیس با ۸.۱۲ در هر ۱۰۰ هزار نفر، بالاترین نرخ پذیرش در بیمارستان را داشته است، در حالی که افراد ۸۵ ساله و بالاتر با افزایش هشداردهنده برای بستری شدن روبرو هستند که به ۵۲.۴۸ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

مواردی از ابتلا به سویه XEC که اولین بار در ماه ژوئن در آلمان شناسایی شد، در ایالات متحده، دانمارک و سایر کشورها نیز یافت شده است.

این سویه، ترکیبی از سویه های KS.۱.۱ و KP.۳.۳، علائمی مشابه علائم سایر سویه های کووید از جمله خستگی، سردرد، گلودرد و تب بالا دارد.

از آنجایی که این سویه هنوز هم فقط یک زیرشاخه فرعی از همان دودمان سویه امیکرون است، کارشناسان می‌گویند به‌روز نگه داشتن واکسن‌ها و واکسن‌های یادآور، محافظت کافی در برابر بیماری‌ شدید و بستری شدن در بیمارستان ارائه می‌کند.

در همین حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده همچنین به مردم توصیه می‌کند که بهداشت را رعایت کنند و برای تصفیه هوای محیط اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش ایندیپندنت، متخصصان وزارت بهداشت انگلیس خواستار نظارت دقیق‌تر بر سویه XEC برای درک بهتر علائم آن شده‌اند.

علائم سویه XEC چیست؟

سویه XEC علائم مشابه سرماخوردگی و آنفلوآنزا را ایجاد می‌کند که عبارتند از:

درجه حرارت بالای بدن

درد

خستگی

سرفه یا گلودرد

به طور کلی بیماران مبتلا به کووید۱۹ ظرف چند هفته بهبود می یابند با این حال ممکن این بیماری در برخی از افراد بیشتر طول بکشد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn