تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 8:23
8 بازدید
کد خبر : 349253

هوش‌مصنوعی؛ کلید بهبود تاب‌آوری محیط‌زیست و کشاورزی پایدار

هوش‌مصنوعی؛ کلید بهبود تاب‌آوری محیط‌زیست و کشاورزی پایدار

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ هوش‌مصنوعی به عنوان یک ابزار قدرتمند در مقابله با تغییرات اقلیمی شناخته می‌شود که با تحلیل داده‌های بزرگ، پیش‌بینی الگو‌های آب و هوایی و بهینه‌سازی مصرف انرژی، می‌تواند به کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و مدیریت منابع طبیعی کمک کند. همچنین، این فناوری می‌تواند

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ هوش‌مصنوعی به عنوان یک ابزار قدرتمند در مقابله با تغییرات اقلیمی شناخته می‌شود که با تحلیل داده‌های بزرگ، پیش‌بینی الگو‌های آب و هوایی و بهینه‌سازی مصرف انرژی، می‌تواند به کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و مدیریت منابع طبیعی کمک کند. همچنین، این فناوری می‌تواند در شناسایی و ارزیابی خطرات ناشی از بلایای طبیعی و بهبود تاب‌آوری جوامع در برابر تغییرات اقلیمی موثر باشد. به طور کلی، هوش‌مصنوعی می‌تواند به عنوان یک راهکار نوآورانه در راستای حفظ محیط زیست و مقابله با چالش‌های ناشی از تغییرات اقلیمی عمل کند و در اختیار محیط زیست و کشاورزی باشد.

هوش‌مصنوعی در خدمت محیط زیست و کشاورزی

براساس مقاله‌های موجود و اطلاعات در این زمینه با استفاده از هوش‌مصنوعی، می‌توان به بهینه‌سازی مصرف آب، انرژی و دیگر منابع طبیعی پرداخت. این فناوری می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا با استفاده از داده‌های دقیق، آبیاری و کوددهی را بهینه‌سازی کنند.

همچنین این فناوری قادر به پیش‌بینی حوادث طبیعی مانند طوفان‌ها، سیلاب‌ها و زلزله‌ها است که این پیش‌بینی‌ها به کاهش خسارات و بهبود آمادگی در برابر این حوادث کمک شایانی می‌کند.

باید دانست که مدل‌های هوش‌مصنوعی می‌توانند به شبیه‌سازی و پیش‌بینی تأثیرات تغییرات اقلیمی بر اکوسیستم‌ها و جوامع انسانی کمک کنند و به‌کارگیری آن به شناسایی و کاهش منابع انتشار کربن در صنایع مختلف تاثیر زیادی دارد. این فناوری می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا فرآیند‌های خود را بهینه‌سازی کرده و اثرات زیست‌محیطی خود را کاهش دهند.

در این میان یکی از اقدامات موثر در حوزه هوش‌مصنوعی برای تغییرات آب و هوایی و کشاورزی ایجاد پلتفرم‌های آموزشی و آگاهی‌رسانی درباره تغییرات اقلیمی و راه‌های مقابله با آن است. این پلتفرم‌ها می‌توانند به عموم مردم اطلاعات مفیدی ارائه دهند.

هوش‌مصنوعی؛ کلید بهبود تاب‌آوری محیط‌زیست و کشاورزی پایدار
نقش هوش‌مصنوعی در کاهش ضایعات غذایی

همان طور که واضح است در حال حاضر هوش‌مصنوعی محبوب‌ترین فناوری جهان است که در خدمت محیط زیست است و می‌تواند در این زمینه بسیار مفید واقع شود بنابراین می‌توان به راحتی تاثیرات آن در مقابله با زباله‌های غذایی برای حفظ محیط زیست مشاهده کرد.

در این راستا دنیل خاچاب، مدیرعامل شرکت چوکو، مصمم است از هوش‌مصنوعی برای مبارزه با ضایعات غذایی استفاده کند. وی در این باره گفت: هوش‌مصنوعی فرصتی برای تغییر صنعت غذایی کم دیجیتالی شده با بهبود تصمیم‌گیری مبتنی بر داده در سراسر زنجیره تامین ارائه می‌دهد. کشاورزان و تولیدکنندگان، ستون فقرات تولید مواد غذایی، می‌توانند از هوش‌مصنوعی برای بهینه‌سازی فرآیند‌های خود، کاهش ناکارآمدی و پایدارتر کردن تولید موادغذایی استفاده کنند.

شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت در حال حاضر پیشگام استفاده از هوش‌مصنوعی در این فضا هستند. به عنوان مثال، گوگل از هوش‌مصنوعی برای شفافیت زنجیره تامین استفاده می‌کند، با استفاده از سیستم عامل‌هایی مانند Tracemark، که یونیلیور برای ردیابی مواد خام و جلوگیری از جنگل‌زدایی اتخاذ می‌کند. ابزار‌های هوش‌مصنوعی گوگل همچنین به خرده‌فروشان کمک می‌کند تا پیش‌بینی تقاضا و مدیریت موجودی را بهبود بخشند و ضایعات غذایی را کاهش دهند.

در این میان مایکروسافت تمام تمرکز خود را برای کمک به مصرف‌کنندگان برای انتخاب‌های پایدارتر صرف کرده است. هوش‌مصنوعی آن کمک‌های شخصی به مواد غذایی را با توجه به اندازه خانوار، ترجیحات غذایی و بودجه ارائه می‌دهد. حتی راهنمایی‌های خرید سازگار با محیط زیست را ارائه می‌دهد و ایده‌های دستورالعمل را بر اساس آن چه در دسترس است، ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn