تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 9:38
10 بازدید
کد خبر : 349316

تولید ۱۶۵ کیلوگرم خاویار پرورشی در استان قزوین

تولید ۱۶۵ کیلوگرم خاویار پرورشی در استان قزوین

جامعه ورزشی آفتاب نو: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با تولید ۱۶۵ کیلوگرم خاویار پرورشی در مزارع پرورش ماهیان خاویاری این استان، رکورد جدیدی در زمینه تولید خاویار در سطح استان به ثبت رسید. به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمود قبادی با اعلام این خبر اظهار داشت: در

جامعه ورزشی آفتاب نو:

تولید ۱۶۵ کیلوگرم خاویار پرورشی در استان قزوین

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با تولید ۱۶۵ کیلوگرم خاویار پرورشی در مزارع پرورش ماهیان خاویاری این استان، رکورد جدیدی در زمینه تولید خاویار در سطح استان به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمود قبادی با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در سطح استان فعال می‌باشند که سالانه ظرفیت تولید ۵۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و حدود ۲۰۰ کیلوگرم خاویار را دارا هستند.

وی اضافه کرد: از ۱۶۵ کیلوگرم خاویار پرورشی تولید شده، حدود ۹۵ کیلوگرم از نوع گونه خاویار فیل ماهی (خاویار بلوگا) به عنوان ارزشمندترین و گرانبهاترین نوع خاویار و ۷۰ کلیوگرم نیز از نوع گونه خاویار سیبری (خاویار بری) بوده است. 

قبادی با بیان اینکه باید پرورش ماهیان خاویاری را از مزارع خرد و کوچک به سمت ایجاد مجموعه‌های بزرگ پرورش ماهیان خاویاری سوق داد، افزود: به همین منظور هدف‌گذاری مدیریت شیلات و امور آبزیان استان قزوین، جذب سرمایه گذاران توانمندتر است تا به این ترتیب با ایجاد مجموعه‌ها و مزارع بزرگ پرورش ماهیان خاویاری و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین آبزی‌پروری و سیستم مدیریت یکپارچه، ظرفیت تولید افزایش چندبرابری یابد و بتوانیم به اهداف تعیین شده در صنعت پرورش خاویار که با نام کشور عزیزمان ایران گره خورده است، دست یابیم.

انتهای پیام 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn