تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 11:54
12 بازدید
کد خبر : 349434

ایران – قطر؛ شاگردان قلعه‌نویی به دنبال بردن عنابی‌ها در امارات

ایران – قطر؛ شاگردان قلعه‌نویی به دنبال بردن عنابی‌ها در امارات

  به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی امشب ساعت ۱۹:۳۰ در هفته چهارم مسابقات مرحله سوم و نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶  پذیرای تیم ملی قطر در ورزشگاه راشد دبی است، که در ابتدا قرار بود این بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شود، اما با تصمیم

 

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی امشب ساعت ۱۹:۳۰ در هفته چهارم مسابقات مرحله سوم و نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶  پذیرای تیم ملی قطر در ورزشگاه راشد دبی است، که در ابتدا قرار بود این بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شود، اما با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازی در کشور ثالث برگزار می‌شود.

ملی پوشان کشورمان هفته گذشته ۱۰ نفره توانستند یک امتیاز از بازی خارج از خانه برابر تیم ملی ازبکستان کسب کنند و با ۷ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان در رتبه دوم گروه A مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا قرار گرفتند.

شاگردان قلعه نویی بعد از اخراج حردانی و تعویض‌های امیر قلعه نویی و حضور بازیکنانی از جمله قلی زاده و قایدی توانستند ۱۰ نفره بهتر از ازبکستان بازی کنند، اما در زدن ضربات آخر موفق نبودند و در نهایت یک امتیاز در بازی خارج از خانه به دست آوردند.

در حالی که امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی معتقد است که  تیم ملی  با گل نخوردن در ۳ دیدار گذشته نشان داده که خط دفاع مستحکمی دارد و به بلوغ تاکنیکی رسیده است، اما به زعم برخی از کارشناسان هنوز تیمی نتوانسته خط دفاع تیم ملی را اذیت کند تا ضعف‌های خط دفاعی نمایان شود.

همچنین تیم ملی فوتبال با وجود اینکه مهاجمان خوبی از جمله مهدی طارمی و سردار آزمون را در خط حمله اش در اختیار دارد، اما در ۳ بازی گذشته فقط ۲ گل زده است و  دومین خط حمله ضعیف آسیا را در اختیار دارد.

با وجود اینکه آمار رویارویی این ۲ تیم به نفع تیم ملی فوتبال کشورمان است، اما ملی پوشان کشورمان  در آخرین تقابل خود با عنابی‌ها در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا شکست خوردند و از صعود به فینال این رقابت‌ها بازماندند.

شاگردان قلعه نویی می‌خواهند  با بردن تیم ملی قطر در امارات انتقام  باخت در جام ملت‌های آسیا  را بگیرند و علاوه بر این مسیر صعودشان به جام جهانی ۲۰۲۶ را هموار کنند. البته قلعه نویی در نشست خبری قبل از بازی اعلام کرد که به دنبال انتقام گیری از قطر در این بازی نیست.

صالح حردانی و سامان قدوس به علت محرومیت قادر به همراهی تیم ملی فوتبال در بازی امشب نیستند و قلعه نویی مجبور است که دست به ترکیب تیمش بزند و از بازیکنان جدید در این بازی استفاده کند.

در آن طرف، تیم ملی قطر مسابقات انتخابی جام جهانی را خوب شروع نکرد و در بازی اول خود مقابل تیم امارات شکست سنگینی متحمل شد و در بازی دو برابر تیم ملی کره شمالی به تساوی دست یافت و در بازی سوم توانست با ۳ گل برابر قرقیزستان به برتری برسد و با ۴ امتیاز در رتبه چهارم گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار بگیرد.

تیتین مارکز سرمربی اسپانیایی نتوانسته انتظارات قطری‌ها را برآورده کند و این مربی اسپانیایی امیدوار است در امارات بتواند همراه با تیمش برابر ایران پیروز شوند و شانس صعود مستقیم خود را برای حضور در جام جهانی بیشتر کنند، اما کار سختی مقابل یوز‌های ایرانی دارند.

اکرم عفیف، المعز علی، بوعلام خوخی، لوکاس مندز و ابراهیم الحسن بازیکنان شاخص تیم ملی قطر هستند و آنها تلاش خود را می‌کنند تا امید‌های صعودشان به جام جهانی را زنده کنند. همچنین اکرم عفیف سابقه گلزنی به تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان را دارد و یکی از مهره‌های کلیدی قطری‌ها در این بازی به شمار می‌آید.

به هر حال مدافعان تیم ملی باید حواسشان به اکرم عفیف باشد و او را به خوبی مهار کنند چرا که یک غفلت باعث می‌شود که او تیر خلاص را به ایرانی‌ها بزند و گل برتری تیم خود را به ثمر برساند.

با توجه به اینکه ایرانی‌های زیادی در دبی حضور دارند انتظار می‌رود که آنها برای تشویق تیم ملی به استادیوم بیایند تا ملی پوشان کشورمان را در این بازی تنها نگذارند و به خوبی حمایت کنند.

طبق اعلام AFC قرار است یوسوکه آراکی، داور ژاپنی به همراه یون میهارا و کوتو واتانه‌به، این بازی مهم و  حساس را قضاوت کنند.

منبع

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn