تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 15:43
8 بازدید
کد خبر : 349641

نقشه‌هایی که نقش بر آب شد

نقشه‌هایی که نقش بر آب شد

به گزارش جام جم آنلاین، سید نظام الدین موسوی، تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس رسانه درباره حضور سردار قاآنی در مراسم تشییع شهید نیلفروشان و دروغ پردازی‌های شبه رسانه‌های فارسی زبان عنوان کرد: باید توجه داشت که در حالت عادی حضور بزرگانی مانند سردار قاآنی و سایر فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح ما موضوعی طبیعی است

به گزارش جام جم آنلاین، سید نظام الدین موسوی، تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس رسانه درباره حضور سردار قاآنی در مراسم تشییع شهید نیلفروشان و دروغ پردازی‌های شبه رسانه‌های فارسی زبان عنوان کرد: باید توجه داشت که در حالت عادی حضور بزرگانی مانند سردار قاآنی و سایر فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح ما موضوعی طبیعی است و همیشه حتی در شرایط بسیار خطرناک جنگی نیز فرماندهان و مسئولان ارشد ما حضورشان در عرصه‌های مختلف امری طبیعی بوده است.

 

وی ادامه داد: این رویکرد نشان دهنده این مهم است که فرماندهان ما هیچ وقت از تهدید‌های دشمن هراسی به دل راه نمی‌دهند.

 

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: شاید بزرگترین مانور قدرتی که در این زمینه داده شده زمانی بود که رژیم صهیونیستی تهدیدات مکرری کرده بود. اما شاهد بودیم که مقام معظم رهبری در نماز جمعه حضور پیدا کردند و با صلابت و خیلی عادی و طبیعی نماز را برگزار کردند.

 

موسوی تاکید کرد: این اتفاق به جهان نشان داد که مسئولان ارشد ایران از تهدید هراسی ندارند و دشمن نیز جرات نمی‌کند که بخواهد تعدی کند، زیرا می‌داند حتما پاسخ دندان شکنی دریافت خواهد کرد.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: اما موضوع آقای سردار قاآنی از این جهت حائز اهمیت بود که دشمن می‌خواست عملیاتی روانی را برای فرماندهان ما ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: در حقیقت دشمن پازلی طراحی کرده بود تا به نوعی القا کند که حضور سردار قاآنی یا عدم حضور ایشان در شرایطی خواهد بود که آن‌ها تعریف می‌کنند.

 

موسوی یادآور شد: به عبارت دیگر در این شرایط اگر ایشان خودش را نشان نمی‌داد می‌گفتند سردار قاآنی شهید یا زخمی شده است و اگر ایشان خود را نشان می‌داد می‌گفتند که سردار قاآنی ناچار شده تا خود را نشان دهد.

 

این کارشناس رسانه تاکید کرد: اما سردار قاآنی بر خلاف عملیات روانی و طراحی پازلی که دشمن انجام داده بود در موقعیتی که آن‌ها تصورش را نمی‌کردند، ظاهر شد.

 

وی با اشاره به اینکه سردار قاآنی در یک جمع مردمی که از قبل قابل پیش‌بینی بود حضور پیدا کرد به جام جم آنلاین گفت: این اتفاق همان حرف همیشگی جمهوری اسلامی است مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی اقدامات خود را در زمان و مکانی که خودش تشخیص می‌دهد، اجرایی می‌کند. به عبارت دیگر به این شکل سردار قاآنی اسیر جو، پازل و عملیات روانی دشمن نشد.

 

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: دشمن برای اتفاقات گوناگون عملیاتی روانی طراحی می‌کند برای نمونه در خصوص موضوع سردار قاآنی آن‌ها تلاش کردند شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند تا ما ناچار شویم بیانیه رسمی صادرکنیم. اما شاهد بودیم که ما در این پازل گرفتار نشدیم و در موقعیت و شرایطی که خودمان تشخیص دادیم، سردار قاآنی در محلی مشخص شجاعانه حضور پیدا کردند.

 

موسوی یادآور شد: این رویکرد نشان می‌دهد که ما خودمان تشخص می‌دهیم که عملیات و اقدامات خود را در چه زمان و مکانی انجام دهیم و به این ترتیب در نقشه دشمنان گرفتار نخواهیم شد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn