تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 3:08
8 بازدید
کد خبر : 350241

ادعای سرپرست مقاومت: در لیگ های کشتی شائبه تبانی وجود دارد

ادعای سرپرست مقاومت: در لیگ های کشتی شائبه تبانی وجود دارد

جامعه ورزشی آفتاب نو: فرخ کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اتفاقاتی که برای تیم‌های کشتی باشگاه مقاومت رخ داده، اظهار داشت: در دو ماهی که به عنوان سرپرست و مدیر تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی در خدمت باشگاه مقاومت بودم تلاش کردم این دو تیم شرایطی حرفه‌ای داشته باشند

جامعه ورزشی آفتاب نو:

فرخ کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اتفاقاتی که برای تیم‌های کشتی باشگاه مقاومت رخ داده، اظهار داشت: در دو ماهی که به عنوان سرپرست و مدیر تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی در خدمت باشگاه مقاومت بودم تلاش کردم این دو تیم شرایطی حرفه‌ای داشته باشند و با رعایت اصول اخلاقی و مسائل جوانمردی در لیگ برتر حضور پیدا کنند. با توجه به اینکه باشگاه مقاومت از نظر مالی محدودیت های زیادی داشت سعی کردیم با  استفاده از سربازان و به خدمت گرفتن کشتی‌گیران جوان، آماده حضور در لیگ شویم اما قرعه سختی که در هر دو رشته نصیب ما شد عملا کارمان را سخت کرد. با این حال با داشتن سربازان و جوانان باانگیزه مقابل حریفان آماده و پرستاره عملکرد قابل قبولی داشتیم که این اتفاق برای باشگاه مقاومت یک موفقیت بزرگ است.

مدیر تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی باشگاه مقاومت با تاکید بر اینکه رعایت نظم و فرهنگ پهلوانی در همه مسابقات سرلوحه کشتی‌گیران ما بود، ادامه داد: با وجود اینکه از حیث کسب نتایج خیلی عملکرد درخشانی نداشتیم اما توانستیم فرهنگ کشتی پهلوانی و رعایت اصول جوانمردی را در لیگ برتر به نمایش بگذاریم. در کنار همه نکات مثبتی که باشگاه مقاومت دارد باید این نقد را هم وارد بدانیم که  باشگاه هم در برخی موارد دچار ضعف‌هایی در زیرساخت‌ها است. در کنار مشکلات مالی و محدودیت‌هایی که وجود دارد، نداشتن امکانات و زیرساخت‌ها هم مانع از اجرای حرفه‌ای برنامه‌ها می‌شود.

کیا که خود از قهرمانان سابق کشتی است درباره اتفاقاتی که برای این تیم در لیگ برتر رخ داد، گفت: چیزی که تصورش را نمی‌کردم رعایت نکردن فیرپلی و مرام پهلوانی در کشتی بود. متاسفانه برخی تیم‌ها و مربیان تمام توان و تمرکز خود را روی فضای مجازی و برخی صفحات اینستاگرامی گذاشته‌اند و آنها هم به دنبال منافع مالی و درآمدهای خاص خودشان هستند و به واقعیت‌ها توجه نمی‌کنند. 

وی با بیان اینکه با اتفاقات رخ داده و رعایت نکردن هیچ خط قرمزی در کشتی باید به حال این رشته ورزشی گریست، مدعی شد: تاکنون تصور می‌کردم در رشته‌هایی مثل فوتبال موضوع تبانی و اتفاقات پشت پرده وجود دارد اما بعد از این ماجراها اعلام می‌کنم که شائبه تبانی در لیگ‌های کشتی هم وجود دارد. آنهایی که ابهام دارند می‌توانند در این مورد از مربیان شاغل در لیگ سوال کنند که برخی افراد دنبال چه مسائلی هستند و پیروزی را به چه قیمتی به دست می‌آورند. 

کیا یادآور شد: در این سال‌ها مربی به یک کشتی‌گیر پیشنهاد مالی می‌دهد تا مسابقه‌اش را واگذار کند و خیلی موارد از این قبیل. شاید در مورد همه مربیان اینگونه نباشد اما برخی این اتفاقات را رقم می‌زنند و طبیعی است که برخی کشتی‌گیران هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند. ایمان دارم حق کشتی‌گیران و مربیان بیش از اینهاست ولی از راه درست آن. این موضوع البته در مورد همه صدق نمی‌کند و هستند مربیان و کشتی‌گیرانی که شرافت برایشان در اولویت است. کمیته انضباطی فدراسیون کشتی باید به این مسائل ورود کند و اگر مسجل شد به رئیس گزارش دهد تا برخورد جدی صورت بگیرد.

وی تاکید کرد که به دیدار علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی خواهد رفت تا این مسائل را به او منتقل کند و ادامه داد: دبیر مدیری نقدپذیر است و حتما صحبت های من را خواهد شنید تا در صورت وجود دست‌های پشت پرده که می‌خواهند به کشتی لطمه بزنند با آنها برخورد کند. ضمن اینکه پیشنهاداتی هم برای حل این مشکل به رئیس فدراسیون مطرح می‌کنم.

کیا با بیان اینکه چندین سال در قهرمانی کشور و لیگ برتر کشتی گرفتم گفت: به عنوان یک فرد آگاه به کشتی و آشنا به مسائل مدیریتی در ورزش با افتخار، راهکارها و پیشنهاداتم را به رئیس فدراسیون کشتی ارائه خواهم کرد. 

مدیر تیم‌های کشتی مقاومت در مورد اظهارنظرهایی که پس از وزن کشی نکردن کشتی‌گیران این باشگاه مطرح شد، گفت: برخلاف نظر بعضی از دوستان هیچ اختلاف داخلی در باشگاه و تیم نبوده و صبح روز وزن‌کشی به طور غیرقابل پیش‌بینی متوجه چنین تصمیم غیرحرفه‌ای از جانب مربی تیم شدم و با وجود اینکه اصرار کردم همه وزن‌کشی کنند فقط  ۴ نفر  از کشتی‌گیران سرباز وزن‌کشی کردند و بقیه با تصمیم مربی تیم و  بدون اجازه مدیریت باشگاه روی باسکول نرفتند و وزن‌کشی نکردند تا تیم ما به دلیل نداشتن حداقل کشتی‌گیر حذف شود و فقط دو تیم دیگر با هم رقابت کنند.

وی در مورد تاثیر مشکلات مالی بر این تصمیم اظهار داشت: قرار بود مبلغی را به کشتی گیران و مربیان پرداخت کنیم اما این تصمیم عجیب همه چیز را تحت تاثیر قرار داد و از رفتار مربی تیم تعجب کردم. زمانی که با برخی کشتی‌گیران صحبت کردم گفتند که مربی تیم از شب گذشته به آنها زنگ زده و تاکید کرده که وزن کشی نکنند.

کیا با تاکید بر اینکه احتمال تبانی در این موضوع محتمل است گفت: با اینکه جزو وظایف من نبود اما این موضوع را بررسی کردم و از کمیته انضباطی فدراسیون، سازمان لیگ و کمیته انضباطی باشگاه مقاومت می‌خواهم این موضوع را تا مشخص شدن زوایای پنهان آن به طور دقیق و کامل بررسی کنند. 

این مدیر ورزشی گفت: بار دیگر از رئیس فدراسیون کشتی می‌خواهم که به این موضوع ورود کند. بنده هم هر کمکی از دستم بربیاید در خدمت فدراسیون خواهم بود. امیدوارم شائبه‌هایی که در مورد تبانی و فساد در لیگ کشتی مطرح شده بی‌اساس باشد و شاهد چنین اتفاقاتی در این رشته نباشیم.

/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn