تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 15:26
9 بازدید
کد خبر : 350830

اعتصاب کارگران بوئینگ در اعتراض به دستمزد و بازنشستگی ادامه دارد

اعتصاب کارگران بوئینگ در اعتراض به دستمزد و بازنشستگی ادامه دارد

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار برنا از رویترز، کارگران کارخانه بوئینگ در سیاتل تجمع بزرگی برگزار کردند و خواستار دستمزد بهتر و شرایط بازنشستگی مطلوب‌تر شدند. این اعتصاب فشار بر کلی اورتبرگ، مدیرعامل جدید بوئینگ، را برای پایان دادن به یک اعتصاب تلخ که شرکت را در بحران مالی عمیق‌تری فرو برده، افزایش

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار برنا از رویترز، کارگران کارخانه بوئینگ در سیاتل تجمع بزرگی برگزار کردند و خواستار دستمزد بهتر و شرایط بازنشستگی مطلوب‌تر شدند. این اعتصاب فشار بر کلی اورتبرگ، مدیرعامل جدید بوئینگ، را برای پایان دادن به یک اعتصاب تلخ که شرکت را در بحران مالی عمیق‌تری فرو برده، افزایش داده است.

صدها کارگر اعتصابی در سالن اصلی اتحادیه خود جمع شدند و با شعارهای “بازنشستگی! بازنشستگی! بازنشستگی!” و “یک روز بیشتر، یک روز قوی‌تر!” اعتراض خود را اعلام کردند. در خارج از این محل، کارگران کارخانه به خبرنگاران رویترز گفتند که اعلام اخیر کاهش ۱۷,۰۰۰ شغل توسط شرکت، مانعی برای ادامه مبارزه آنها برای دستمزدهای بالاتر و بهبود شرایط بازنشستگی نخواهد بود.

دموکرات‌های ارشد کنگره ایالت واشنگتن نیز به بوئینگ فشار آوردند تا با کارگران به توافقی سودمند برسد که “دستمزدها و مزایایی که نمایانگر کار ضروری و بی‌بدیل آنهاست” را تضمین کند. سناتور ماریا کانتول در شبکه اجتماعی ایکس نامه‌ای را به همراه سناتور پتی موری و نمایندگان آدم اسمیت و ریک لارسون به رهبران اتحادیه و شرکت منتشر کرد.

حدود ۳۳,۰۰۰ کارگر اتحادیه‌ای بوئینگ در سواحل غربی، که بیشتر آنها در ایالت واشنگتن هستند، از ۱۳ سپتامبر در اعتصاب به سر می‌برند و خواستار افزایش ۴۰ درصدی دستمزد طی چهار سال هستند. این اعتصاب تولید جت‌های پرفروش ۷۳۷ مکس و هواپیماهای پهن‌پیکر ۷۶۷ و ۷۷۷ شرکت را متوقف کرده است.

متیو رایت، یک برقکار ۵۲ ساله که در بخش هواپیمای ۷۶۷ مشغول به کار است، گفت: “ما می‌خواهیم مدیریت بوئینگ بداند که قوی و متحد هستیم و تاکتیک‌های ترساندن آنها بر ما تأثیری ندارد.”

این نمایش قدرت در حالی انجام می‌شود که بوئینگ برای کسب فضای مالی بیشتر در وال‌استریت تلاش می‌کند. این شرکت اعلام کرد که طی سه سال آینده امکان عرضه سهام و بدهی به ارزش ۲۵ میلیارد دلار دارد و همچنین یک قرارداد اعتباری ۱۰ میلیارد دلاری به دست آورده است. سهام بوئینگ در روز سه‌شنبه ۲.۳ درصد افزایش یافت.

اتحادیه بین‌المللی مکانیک‌ها و کارگران هوافضا و رهبری بوئینگ در یک بازی مقصر‌یابی فلج‌کننده بر سر این اعتصاب قرار دارند و هر دو طرف دیگری را به اعمال ناعادلانه کارگری در مذاکرات متهم کرده‌اند.

بوئینگ هفته گذشته پیشنهاد جدید خود را که شامل افزایش ۳۰ درصدی دستمزد طی چهار سال بود، پس از شکست مذاکرات با حضور واسطه‌های فدرال پس گرفت. جولی سو، وزیر موقت کار ایالات متحده، روز دوشنبه در تلاش برای پایان دادن به بن‌بست به صورت حضوری با بوئینگ و اتحادیه در سیاتل دیدار کرد.

پرامیلا جایاپال، نماینده کنگره که منطقه او شامل مرکز شهر سیاتل است، روز سه‌شنبه خطاب به جمعیت حاضر گفت و بوئینگ را به باد انتقاد گرفت و از اورتبرگ خواست تا به اعتصاب پایان دهد. او گفت: “او فرصتی برای تغییر اوضاع دارد و باید قراردادی به شما بدهد که سزاوار آن هستید تا بتوانیم دوباره به ساخت هواپیماهای با کیفیت بازگردیم و شما بتوانید به کار خود ادامه دهید و ایالات متحده همچنان شرکت بوئینگ با کیفیت‌ترین شرکت باشد.”

کارگران اعتصابی بوئینگ در سراسر سیاتل و دیگر مراکز این شرکت، پلاکاردهایی با شعارهای “بدون بازنشستگی، بدون کار!” و “کلی اورتبرگ، حساب خود را صاف کن!” حمل می‌کردند. جان هولدن، رهبر محلی اتحادیه که مذاکرات دستمزدی را هدایت می‌کند، از اورتبرگ خواست تا به مذاکرات بپیوندد و گفت: “با افزایش فشارها و رشد ضررها، وقت آن است که شخصاً پای میز مذاکرات بیاید.”

در اواسط نوامبر، بوئینگ به کارمندانی که اخراج خواهند شد، اخطارهای ۶۰ روزه ارسال خواهد کرد و مرحله دوم این تعدیل‌ها در ماه دسامبر صورت خواهد گرفت. بوئینگ برای کاهش هزینه‌های جبران خسارت و حفظ مهارت‌های مورد نیاز، درخواست خروج داوطلبانه را نخواهد کرد.

یک سخنگوی بوئینگ اعلام کرد که کاهش مشاغل هم شامل کارگران اتحادیه‌ای و هم غیر اتحادیه‌ای خواهد بود، اما کارکنان اعتصابی اتحادیه تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. برخی از کارکنان بخش دفاعی زیان‌ده بوئینگ نیز مشمول این کاهش‌ها خواهند بود.

سرمایه‌گذاران و نهادهای نظارتی از زمان جدا شدن یک پنل درِ جت ۷۳۷ مکس در ژانویه، توجه زیادی به بوئینگ داشته‌اند. از آن زمان، سهام این شرکت بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn