تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 16:37
36 بازدید
کد خبر : 350899

یادی از نخستین دربی ۱۰۰ هزار نفری

یادی از نخستین دربی ۱۰۰ هزار نفری

جامعه ورزشی آفتاب نو: مدت‌ها است برگزاری دربی در ورزشگاه آزادی در حالی که در آن، جای سوزن انداختن نباشد به یک خاطره دور بدل شده است و امروز (چهارشنبه) سالگرد نخستین بازی باشگاهی در ورزشگاه آزادی است که در آن، ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه آمدند. به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، دیر زمانی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

مدت‌ها است برگزاری دربی در ورزشگاه آزادی در حالی که در آن، جای سوزن انداختن نباشد به یک خاطره دور بدل شده است و امروز (چهارشنبه) سالگرد نخستین بازی باشگاهی در ورزشگاه آزادی است که در آن، ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه آمدند.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، دیر زمانی است که همه اهالی فوتبال نه فقط در ایران بلکه در آسیا حسرت دیدن آن روزهایی را دارند که ورزشگاه آزادی نه تنها جای خالی نداشت بلکه از فرط حضور، جمعیت به هم فشرده می‌شد. روزهایی که دیگ جوشان ورزشگاه آزادی همه را حتی خارج از ایران شیفته و دلباخته خود می‌ساخت.
بعد از پاندمی کرونا هر بار شرایطی مانع از این امر بوده است و حالا هم خدا می‌داند دیگر بار این ورزشگاه خاطره‌انگیز چه زمانی با صد در صد ظرفیت خود، آماده میزبانی از سینه چاکان فوتبال خواهد بود.
و اما امروز ۲۵ مهر، سالگرد دربی شماره ۱۸ است که در چارچوب رقابت‌های نیم فصل دوم از سومین دوره لیگ تخت جمشید در سال ۱۳۵۴ برگزار شد.
دربی دور رفت مسابقات هم با استقبال چشمگیر تماشاگران همراه بود ولی آن روز، ورزشگاه آزادی برای نخستین بار برای رقابتی باشگاهی لبریز از جمعیت و تماشاگران شد.
این نخستین دربی پرسپولیس بود که در جریان آن زنده‌یاد همایون بهزادی در آن به عنوان بازیکن یا مربی حضور نداشت و آقا بیوک وطنخواه تیم را هدایت کرد. از سوی دیگر دروازه‌بان شماره یک تیم مصدوم بود و جای او را قره‌خانلو گرفت. مقابل آن همه تماشاگر، زنده‌یاد ابراهیم آشتیانی به عنوان کاپیتان در زمین حضور داشت.
پرسپولیس در همان ۳۵ دقیقه ابتدایی توسط جهانگیر فتاحی و حاجی رحیمی‌پور به دو گل دست پیدا کرد و این پیکار در نهایت با نتیجه دو بر صفر پایان یافت تا پرسپولیس در عمل، قهرمانی خود در این دوره از رقابت‌ها را نیز مسجل کرده باشد.

منبع: +

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn