تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 6:52
11 بازدید
کد خبر : 351527

قدردانی سفیر ایران در ترکیه از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

قدردانی سفیر ایران در ترکیه از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

کدخبر: ۱۲۴۴۴۶ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ۰۶:۴۰ گردشگری سفیر ایران در ترکیه گفت: میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از رالی بین‌المللی جاده ابریشم از نظر توسعه دیپلماسی عمومی و فرهنگی، اقدامی مؤثر و ماندگار است. محمدحسن حبیب الله زاده سفیر در دیدار با محمدحسین صوفی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: رالی

سفیر ایران در ترکیه گفت: میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از رالی بین‌المللی جاده ابریشم از نظر توسعه دیپلماسی عمومی و فرهنگی، اقدامی مؤثر و ماندگار است.

قدردانی سفیر ایران در ترکیه از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی


محمدحسن حبیب الله زاده سفیر در دیدار با محمدحسین صوفی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: رالی بین‌المللی جاده ابریشم ۲۰۲۴ که با پشتیبانی و میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران از مسیر شمالی کشورمان عبور کرد، آثار بسیار مثبت و ارزشمندی را در کشورهای مختلف برجای گذاشته است.

او افزود: این حرکت، از نظر توسعه دیپلماسی عمومی و فرهنگی اقدام بسیار موثر و ماندگاری بود. به طوری‌که اخبار آن در کشور ترکیه به مدت یک هفته در صدر اخبار فرهنگی و اجتماعی قرار داشت و بسیاری از رسانه‌ها به آن پرداختند.

احمد محمدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول نیز اقدامات و تلاش‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سال‌های اخیر را بسیار مفید و مؤثر ارزیابی کرد.

او همچنین تسهیل شرایط سفر گردشگران خارجی با استفاده از وسایل نقلیه شخصی به واسطه صدور مجوز عبور گمرکی از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی را راهی برای جذب بیشتر گردشگران، کاهش هزینه‌های جانبی و تشریفات گمرکی، افزایش سرعت تردد گردشگران و نیز اشتغالزایی دانست.

محمدحسین صوفی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در این نشست با تشریح آخرین اقدامات کانون در راستای اجرای طرح تسهیل و تسریع تردد وسایل نقلیه مسافران و گردشگران میان ایران و ۱۵ کشور همسایه، اظهارکرد: تحقق برنامه پنج ساله هفتم توسعه ‌کشور و سیاست‌های دولت وفاق ملی در خصوص توسعه روابط با کشورهای منطقه با تأکید بر رونق گردشگری ورودی از طریق تسهیل ورود مسافران و گردشگران خارجی، از اولویت‌ها و رویکردهای مهم کانون در این دوره است.

رالی تور گردشگری بین‌المللی جاده ابریشم پیرو هماهنگی وزارت امور خارجه کشورمان با شرکت ۲۸ نفر در قالب ۱۱ دستگاه خودرو با هدف افزایش تعامل و میان فرهنگ‌های مختلف و ایجاد پیوند‌های فرهنگی جدید از مبدأ استانبول در کشور ترکیه به مقصد مغولستان برگزار شد.

کاروان خودرویی مذکور همزمان با مرداد ماه ۱۴۰۳ از طریق مرز بازرگان وارد ایران شد و با عبور از شهرهای تبریز، زنجان، تهران، گرگان و بجنورد از طریق گذرگاه مرزی باجگیران کشورمان را ترک کرد. کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران میزبانی و هماهنگی عبور گروه مذکور از کشورمان را بر عهده داشت.

 

 

 





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn