تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 11:08
19 بازدید
کد خبر : 351701

اعلام زمان کلنگ زنی اولدترافورد جدید!

اعلام زمان کلنگ زنی اولدترافورد جدید!

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری تسنیم، سران باشگاه منچستریونایتد قصد دارند در آینده‌ای نزدیک ورزشگاه جدیدی را در شهر منچستر احداث کنند، ورزشگاهی ۱۰۰ هزار نفری که به لحاظ گنجایش تماشاگر از ورزشگاه ۹۰ هزار نفری ومبلی سبقت خواهد گرفت و تبدیل به بزرگترین ورزشگاه بریتانیا خواهد شد. پس از اینکه گروه بازسازی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سران باشگاه منچستریونایتد قصد دارند در آینده‌ای نزدیک ورزشگاه جدیدی را در شهر منچستر احداث کنند، ورزشگاهی ۱۰۰ هزار نفری که به لحاظ گنجایش تماشاگر از ورزشگاه ۹۰ هزار نفری ومبلی سبقت خواهد گرفت و تبدیل به بزرگترین ورزشگاه بریتانیا خواهد شد. پس از اینکه گروه بازسازی اولدترافورد به این نتیجه رسیدند که ساخت ورزشگاه جدید گزینه‌ای متحول‌کننده‌تر از بازسازی تئاتر رؤیاها (لقب اولدترافورد) خواهد بود، حالا ساخت ورزشگاهی جدید در برنامه قرار گرفته است.

نشریه «منچستر ایونیگ نیوز» حالا خبر می‌دهد که باشگاه منچستریونایتد قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی برنامه‌های خود را برای ساخت ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری جدید ارائه دهد. طبق این گزارش؛ کار ساخت اولدترافورد جدید می‌تواند در تابستان ۲۰۲۵ آغاز شود و برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که این پروژه حدود ۲ میلیارد پوند هزینه دربر خواهد داشت و برای تکمیل آن تقریباً سه سال زمان نیاز است.

سِر جیم رتکلیف رئیس گروه INEOS که مالکیت بخش فوتبال باشگاه منچستریونایتد را در اختیار دارد، از مدیران این باشگاه خواسته که هزینه‌های نقل‌وانتقالات را محدود کنند چون INEOS و گلیزر به زودی پرداخت هزینه‌های ساخت ورزشگاه را آغاز خواهند کرد که همین می‌تواند باشگاه را در خطر بدهی‌های بیشتری قرار دهد. در عوض، تمرکز بر جذب افراد بازیکنانی بین رده‌های سنی ۱۶ تا ۱۸ ساله با پتانسیل بالا برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد بود.

اخیراً گزارش‌هایی منتشرشده که سازمان سرمایه گذاری (KIA) آماده پرداخت مبلغ ۵.۳ میلیارد پوندی مدنظر گلیزرها برای فروش سهام باقیمانده منچستریونایتد (نزدیک به ۷۳ درصد سهام) هستند و کنارش حاضر به پرداخت بدهی ۶۹۱ میلیون پوندی این باشگاه و البته سرمایه‌گذاری جهت ساخت ورزشگاه جدید هستند.

تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس , تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس ,

اولدترافورد؛ تئاتر رؤیاهای شیاطین سرخ

باشگاه فوتبال منچستریونایتد در سال ۱۸۷۸ توسط کارگران راه‌آهن با نام باشگاه فوتبال نیوتن هیث تأسیس شد و تا سال ۱۹۰۲ هم با همین نام در مسابقات شرکت می‌کرد تا اینکه این باشگاه در آستانه ورشکستگی قرار گرفت و فردی به نام جان هنری دیویس سهام این باشگاه را خرید و نام آن را به منچستریونایتد تغییر داد و سپس زمینی در منطقه اولدترافورد خرید تا ورزشگاه کنونی در آن ساخته شود، ورزشگاهی که از سال ۱۹۱۰ خانه شیاطین سرخ شد.

ورزشگاه اولدترافورد توسط آریچیبالد لیش، معمار اسکاتلندی طراحی و ساخته شد. او که در سال ۱۹۳۹ در سن ۷۳ سالگی چشم از جهان فروبست، طراحی ورزشگاه‌هایی همچون استمفوردبریج متعلق به باشگاه چلسی، ورزشگاه آیبروکس متعلق به باشگاه گلاسکو رنجرز، ورزشگاه سلتیک پارک متعلق به باشگاه گلاسکو سلتیک و کریون کاتیج متعلق به باشگاه فولام را هم انجام داده بود.

این ورزشگاه که با گنجایش ۷۵ هزار و ۶۴۳ نفر پس از ورزشگاه ومبلی لندن، دومین ورزشگاه بزرگ بریتانیا به شمار می‌رود، یکی از خاطره‌انگیزترین ورزشگاه‌های جهان به شمار می‌رود، ورزشگاهی که در سال ۱۹۰۹ با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰ هزار پوند در منطقه اولدترافورد واقع در شهر منچستر ساخته شد.

منچستریونایتد اما بین سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۹ مجبور شد بازی‌هایش را در ورزشگاه خانگی منچسترسیتی، رقیب همشهری خود برگزار کند چون ورزشگاه اولدترافورد در جریان جنگ جهانی دوم بر اثر بمباران خسارت‌هایی دیده بود.

شاید برای هواداران فوتبال جالب باشد که بدانند لقب «تئاتر رویاها» از کجا آمده است؟ این سِربابی چارلتون بود که اولین بار لقب «تئاتر رویاها» را به ورزشگاه اولدترافورد داد، ورزشگاهی که موفقیت‌های پرشمار شیاطین سرخ در آن به ثبت رسیده است.

/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn