تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 11:47
14 بازدید
کد خبر : 351731

انتقاد قلعه نویی از کارشناسان و تحلیلگران فوتبال / اگر با بنده مشکل دارید ملی پوشان را زیر سوال نبرید!

انتقاد قلعه نویی از کارشناسان و تحلیلگران فوتبال / اگر با بنده مشکل دارید ملی پوشان را زیر سوال نبرید!

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران در گفتگویی تلفنی با برنامه صبحگاهی شبکه سه به انتقاد از کارشناسان و تحلیلگران فوتبال پرداخت. به گزارش سایت خبری پرسون، امیر قلعه‌نویی درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: مسئولیت تیم ملی را قبول کردیم که چند مشکل دارد. در گذشته


امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران در گفتگویی تلفنی با برنامه صبحگاهی شبکه سه به انتقاد از کارشناسان و تحلیلگران فوتبال پرداخت.

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر قلعه‌نویی درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: مسئولیت تیم ملی را قبول کردیم که چند مشکل دارد. در گذشته کلی لژیونر داشتیم ولی الان در اروپا فقط یک لژیونر داریم که هنوز جایگاه خود را در اینترمیلان به دست نیاورده که دلیل آن هم شاید تازه آمدنش به این تیم باشد. وی افزود: در حال حاضر بازیکنی مثل سردار آزمون که بسیار استعداد بزرگی حتی در فوتبال دنیا است، وقتی از رم به لیگ امارات می‌آید مقداری برایش شرایط سخت می‌شود زیرا از یک تیم بزرگ و لیگ معتبر به چنین کشوری آمده است. باید خیلی با دقت این مسائل را رصد کنیم. جدا از اینکه مانند گذشته لژیونر اروپایی نداریم، سن نفرات لژیونر ما هم بالا آمده است. سرمربی تیم ملی اضافه کرد: از آن طرف هم تولید بازیکن نداریم. کاری که باید در باشگاه‌ها و تیم‌های پایه انجام شده تا تیم‌ ملی از آنها استفاده کند. تیم ملی نمی‌تواند چنین کاری انجام بدهد. قلعه‌نویی با اشاره به شرایط زمین‌های کشور اضافه کرد: با وجود همه تلاش‌ها و همکاری‌ها در اصفهان، زمین فولادشهر حتی شرایط راه رفتن هم نداشت چه برسد بخواهد بازی تیم ملی در آن برگزار شود. با همه این‌ها تیم ملی پس از ۱۸ سال رنکینگ نوزدهم دنیا را به دست آورده است. کسب این جایگاه الکی نبوده است.

وی تاکید کرد: به کارلوس کی‌روش خیلی احترام می‌گذارم و خیلی هم دوستش دارم. برخی مواقع نیز با هم در ارتباط هستیم. من که ۱۰ سال مسئولیت تیم را برعهده نداشتم بلکه در یک سال این رنکینگ را با کمک خدا به دست آوردیم. در این یک سال ۲ جام کسب کردیم. می‌گفتند کافا و تورنمنت اردن معتبر نیست اما دیدید چند تیم از این ۲ رقابت به جمع چهار تیم برتر آسیا رسیدند. ژاپن را پس از سال‌ها شکست دادیم و در روزی که بدشانس بودیم، نتیجه را به قطر واگذار کردیم که قطعا ایرادهای فنی هم داشتیم. سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: این ایرادها به من بازمی‌گردد. بدشانسی هم داشتیم. توپ به پاشنه سعید عزت‌اللهی برخورد و تبدیل به گل اول قطر شد یا روی گل سوم بازیکن حریف شوت زد اما پاس گل شد. هنوز هم اعتقاد دارم شاید روزی مشخص شود که آن گل معز علی آفساید بود. با همه این‌ها الان در مرحله سوم انتخابی جام جهانی با این دغدغه‌ها در این جایگاه هستیم. قلعه‌نویی افزود: مشکلات مالی بماند که فوتبال ایران بدلیل تحریم نمی‌تواند پولش را بگیرد. واقعا باید از مهدی تاج، هیات رئیسه و شخص رضا حدادیان تشکر ویژه کنیم که در این شرایط فدراسیون را می‌چرخانند. با همه این مشکلات صدرنشین گروه‌مان هستیم. سه تیم در کل گروه‌ها یعنی ایران، ژاپن و ازبکستان ۱۰ امتیازی دارند. با یک گل خورده و ۶ گل زده. میزبانی را نداشتیم اما دغدغه داشتیم. یک نکته خیلی مهم را بگویم.

وی خاطرنشان کرد: مثلا ژاپن وقتی در توکیو بازی دارد، بازیکنانش با اولین پرواز از هر جای دنیا به کشورشان می‌رسند اما مثلا بازیکنان ما در لیگ روسیه باید ۳۰ ساعت در راه باشند. این مشکلات و دغدغه‌ها کار را سخت می‌کند و چنین زمانی را قبل از یک مسابقه از دست می‌دهیم. حساب کنید بازیکن شب قبلش بازی داشته و این مدت را در راه باشد. با همه این مشکلات توانستیم جایگاه خوب به دست آورده و فوتبال قابل قبولی بازی کنیم. بازی با قرقیزستان در اصفهان را کنار بگذارید. مقابل امارات در کشور حریف امید گل ما نزدیک به ۲ بوده و ۰/۲۱ به حریف موقعیت دادیم. در شرایطی که در دیدار قبلی‌ ۳ گل به امارات زده بود. سرمربی تیم ملی عنوان کرد: در دیدار با ازبکستان هم ۴۰ دقیقه ۱۰ نفره بودیم اما در مجموع این ۲ بازی زیر ۰/۵۰ موقعیت به ۲ تیم دادیم. با همه این مشکلات تیم ملی و بازیکنانش زحمت می‌کشند. اگر می‌خواهید با امیر قلعه‌نویی تسویه حساب کرده و غرض ورزی دارید، چرا زحمت بچه‌ها را زیر سوال می‌برید؟ در گذشته پاداش‌های دلاری آماده و بهترین کمپ‌ها در اختیار تیم ملی بود اما الان بچه‌ها با این شرایط زحمت می‌کشند درحالیکه پاداش آنچنانی هم نمی‌گیرند. البته وظیفه‌مان است برای مردم تلاش کنیم.

قلعه‌نویی عنوان کرد: جایی که باید به ما کمک می‌کردند نکردند و به جایش تبر برداشتند. البته کار از تبر گذشته و اره برقی برداشتند. صحبت من با حمید جبلی است. ۲ حالت وجود دارد. یا براساس قابلیت‌هایش به صدا و سیما آمده یا موارد دیگر. می‌گویم اگر قرار است یک نفر صحبت کند، با رزومه‌ و تخصص‌اش حرف بزند. به هرکسی نمی‌توان تریبون داد. به جبلی و علی فروغی می‌گویم هرکس با امیر قلعه‌نویی مشکل داشته باشد، در برخی شبکه‌های شما تریبون دارد. کاری ندارد که خودتان رزومه آنها را بررسی کنید. وی اضافه کرد: ایرادی ندارد که من برخی رزومه‌های خود را به مردم بگویم. با این وجود که چند سال است در لیگ برتر نیستم، بالای هزار امتیاز آورده‌ام. آن هم با یک تیم نبوده. تیم‌هایی را هم گرفته‌ام که از لحاظ جدول و مالی، شرایط خوبی نداشته‌اند. شاید یکی از افتخارات من این باشد ذوب‌آهن را با رتبه جدول رها کردیم که می‌توانست با تقویت شدن، قهرمان شود و سپاهانی را گرفتم که ۴_۳ سال قبلش شرایط خوبی نداشت. وقتی من آمدم، چهاردهم جدول بود. خوشحالم این تیم بار دیگر قطب فوتبال ایران و آسیا شده اما با کمترین هزینه و ۳۲ میلیارد، دوم جدول شدیم. نهالی که کاشتیم الان ثمره داده است.

سرمربی پیشین تراکتور تاکید کرد: این تیم با من بیشترین امتیاز خود را در لیگ برتر گرفت و برای اولین بار به آسیا آمد. برای اولین بار هم از مرحله گروهی صعود کرد. دوره‌ اولی که به این تیم رفتیم، کمترین امکانات را داشت. می‌دانید در چه زمینی تمرین می‌کردیم و ۶_۵ دریافتی نداشتیم. خدا پدر محمدرضا زنوزی، مسعود عبدی و رضا حدادیان را به عنوان مالکان باشگاه‌های خصوصی بیامرزد که در این شرایط سخت اقتصادی کار می‌کنند. استقلال را یک بار یازدهم جدول تحویل گرفتم که برخلاف الان هلدینگ پشتش نبود. البته باید هلدینگ پشت تیم باشد. با این وجود تیم را بارها قهرمان کردیم. خود این‌ها رزومه است. قلعه‌نویی گفت: از جبلی و فروغی می‌خواهم تریبون را به کسی بدهید که تسویه حساب شخصی نکند. امیر قلعه‌نویی و تیم ملی کلی ایراد دارند اما بدون حب و بغض، این ایرادها را بگویید. وقتی به فردی که در سال‌های اخیر از من دلخور بوده تریبون بدهید، زحمات بچه‌ها زیر سوال می‌رود. حرف من درباره خودم نیست و یک روز جواب همه این آدم‌ها را می‌دهم اما الان به خاطر جایگاه حقوقی خود، نمی‌توانم جواب خیلی‌ها را بدهم. مهدی تاج از من خواسته حرف نزنم اما یک روزبه تلویزیون می‌آیم و درباره گذشته و کارهای این افراد حرف می‌زنم. در حال حاضر فقط سکوت می‌کنم.

وی افزود: همه تیم‌ها مشکل فنی دارند اما مصاحبه بهتاش فریبا را هم دیدید که انتقاد و راهنمایی کرد اما متاسفانه الان به افراد تریبون داده می‌شود که رزومه‌شان ضدیت با امیر قلعه‌نویی است. می‌گویم مرا بزنید. من که ۱۰ سال است عادت کرده‌ام و برای من مهم نیست. تیم گل‌گهر را گرفتم که در کدال هزینه‌کرد محدودش مشخص شد. همان موقع آن تیم را با پاری سن ژدمن مقایسه کردند. گذشته و آینده این افراد را دقیق می‌دانم. سرمربی اسبق استقلال ادامه داد: هاشم بیگ‌زاده می‌داند سال اولی که به استقلال آمدم، کلی جوان از امیدها تحویل فوتبال مملکت دادم. تیمی که شرایط جدولی خوبی نداشت اما خیلی شهامت می‌خواست یک مربی در استقلال پیروز قربانی، امیرحسین صادقی، هاشم بیگ‌زاده، داود سیدعباسی، مجتبی انصافی، وحید طالب‌لو، فراز فاطمی و… و. را بیاورد و در آن شرایط بی‌پولی با یک مشت جوان گمنام در اولین سال دوم شود. پس در این کار استاد و بلد هستیم. قلعه‌نویی ادامه داد: الان بارسلونا ژاوی را مثال می‌زنم که هم خوب فوتبال بازی کرده و هم جوانگرایی کرد. با این وجود به این دلیل که مسیر خوبی نداشت، هم تیم ضربه خورد و هم مربی. اگر جوان‌گرایی کرده و تیم به جام جهانی نرود، چه بلایی سر من می‌آورند؟ تیم به این خوبی نتیجه می‌گیرد چنین کارهایی می‌کنند و فردا می‌گویند چه کسی گفت جوان‌گرایی کنید. برای ما صعود به جام جهانی مهم است که جزو ۳۲ یا ۴۸ تیم باشیم. بحث جوان‌گرایی یک پروسه لازم برای تیم ملی است.

وی اشاره کرد: روز گذشته با تاج، ممبینی و نبی که خدا را شکر شرایطش بهتر شده در همان فرودگاه در این مورد با هم حرف زدیم. باید از حدادیان که در سفرها یار و یاور تیم ملی است تشکر کنم. او به عنوان یک ایرانی اصیل به تیم ملی خدمت می‌کند. سخت است پرواز را از ازبکستان به مشهد تغییر داده و بلافاصله از تاشکند به تهران آمده و سپس به دوبی بروید. در این جلسه از تاج خواستیم پس از قطعی شدن صعود به جام جهانی در خرداد ۱۴۰۴، سراغ فیفادی‌ها برویم. ۸ تا ۱۰ بازی دوستانه می‌توانیم در این فیفادی‌ها داشته باشیم. حتما از جوانان در آن بازی‌ها استفاده می‌کنیم. در این اردو هم چند جوان با انگیزه کار و ما را به آینده امیدوار کردند. باید برنامه‌ای به کار بگیریم که جوان و تیم ملی ضرر نکنند.


منبع: تسنیم

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn