تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 22:09
9 بازدید
کد خبر : 352249

بهترین سریال های رزمی جدید

بهترین سریال های رزمی جدید

سال‌هاست که هنرهای رزمی در فیلم‌های اکشن سینمایی و بزرگ رواج پیدا کرده‌ است، اما سبک‌های مبارزه مشابهی در سریال های تلویزیونی نیز مورد استقبال قرار گرفته‌ است. دهه ۱۹۷۰ پس از “موج کونگ فو” در سینمای هنگ کنگ، علاقه بیشتری به داستان های رزمی را به همراه داشت. رزمی کاران و بازیگرانی مانند بروس

سال‌هاست که هنرهای رزمی در فیلم‌های اکشن سینمایی و بزرگ رواج پیدا کرده‌ است، اما سبک‌های مبارزه مشابهی در سریال های تلویزیونی نیز مورد استقبال قرار گرفته‌ است. دهه ۱۹۷۰ پس از “موج کونگ فو” در سینمای هنگ کنگ، علاقه بیشتری به داستان های رزمی را به همراه داشت. رزمی کاران و بازیگرانی مانند بروس لی و جکی چان تاثیر بزرگی در این حوزه داشته و هنرهای رزمی چینی را به مخاطبان غربی معرفی کردند. در ادامه این مطلب شما را با ۱۰ سریال رزمی برتر یک دهه اخیر آشنا خواهیم کرد.

بهترین سریال های رزمی یک دهه اخیر

  • ۱۰- Iron Fist (۲۰۱۷ تا۲۰۱۸)
  • ۹- Avatar: The Last Airbender (۲۰۲۴-تاکنون)
  • ۸- Kung Fu (۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳)
  • ۷- House Of Ninjas (۲۰۲۴)
  • ۶- The Brothers Sun (۲۰۲۴)
  • ۵- Wu Assassins (۲۰۱۹)
  • ۴- Daredevil (۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸)
  • ۳- Into The Badlands (۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹)
  • ۲- Warrior (۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳)
  • ۱- Cobra Kai (۲۰۱۸-تاکنون)
بهترین سریال های رزمی جدید

۱۰- Iron Fist (۲۰۱۷-۲۰۱۸)

با بازی فین جونز در نقش قهرمان اصلی داستان، مشت آهنین یا آیرون فیست روایت گرفتار شدن این شخصیت بین دو هویت متفاوت است. دنی رند با نام مستعار آیرون فیست یک رزمی کار بسیار ماهر است که در سبک کونگ فو مهارت دارد. اگرچه مشت آهنین بدترین سریال نتفلیکس در دنیای حماسی The Defenders در نظر گرفته می شود، اما همچنان یکی از بهترین سریال های رزمی در دهه اخیر است. Iron Fist در طول دو فصلش اغلب نتوانست تعداد مخاطبان خود را افزایش دهد یا قهرمانش را به فردی تبدیل کند که مخاطب بتواند روی آن سرمایه گذاری کند.

با این حال، این سریال تلویزیونی با سکانس های اکشن عالی، نقص های خود را جبران کرد. مسلماً، بسیاری از سریال‌های مارول که تقریباً در همان دوران به نمایش درآمدند، سکانس‌های مبارزه به یاد ماندنی‌تری داشتند، اما هنرهای رزمی به‌عنوان یک عامل کلیدی در داستان Iron Fist باعث شده این سریال در میان دیگر سریال های رزمی اخیر جایگاه مناسبی داشته باشد. طراحی سکانس های مبارزه در فصل اول از نگاه منتقدان به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، اما بهبود این سکانس ها در فصل دوم باعث شد که واکنش های مثبتی از جانب منتقدان و بینندگان دریافت شود.

بهترین سریال های رزمی جدید

۹- Avatar: The Last Airbender (۲۰۲۴ – تاکنون)

احتمال اینکه طرفداران انیمیشن محبوب آواتار: آخرین بادافزار به طور کامل با اقتباس لایو اکشن نتفلیکس همراهی کنند، همیشه اندک بود. پس از یک فیلم لایو اکشن فاجعه بار در سال ۲۰۱۰، طرفداران به حق این بار نگران نتیجه بودند. خوشبختانه، نسخه نتفلیکس از آواتار: آخرین بادافزار فصل اول امیدوارکننده ای داشت. با این وجود، هنوز جای زیادی برای بهبود در فصل ۲ آواتار وجود دارد، به ویژه افزودن طنز بیشتر به سریال.

با این حال، فصل اول Avatar: The Last Airbender در حال حاضر تعداد قابل توجهی سکانس‌های اکشن ارائه کرده است. سکانس های رزمی آواتار به طور بی نقصی با جلوه های بصری کارآمد ترکیب می شود و صحنه های به یاد ماندنی را ایجاد می کند که انواع مختلف خم سازی را در طول سریال نشان می دهد. به همان اندازه که سکانس های رزمی در فصل ۱ رضایت بخش بود، تمدید ساخت فصل دوم و سوم به این معنی است که امکان نمایش اکشن های بیشتر در آینده وجود دارد.

بهترین سریال های رزمی جدید

۸- Kung Fu (۲۰۲۱-۲۰۲۳)

طرفداران سریالی با همین نام به رهبری دیوید کارادین نباید انتظار داشته باشند که همان داستان در کونگ فوی شبکه The CW روایت شود. سری جدید بازسازی نسخه دهه ۷۰ است و بازیگران عمدتاً آسیایی-آمریکایی در آن ایفای نقش می کنند که بازیگران تازه وارد و باتجربه ای در آن حضور دارند، مانند اولیویا لیانگ و تزی ما در آن حضور دارند. این سریال حول محور نیکی شن (لیانگ)، دختر جوانی می‌چرخد که از مهارت‌های رزمی پیشرفته‌ خود برای محافظت از جامعه‌اش استفاده می‌کند، در شرایطی که جنایت و فساد بر جامعه مستولی شده است.

همانند The Brothers Sun، سریال کونگ فو ترکیبی دلپذیر از اکشن و درام دارد. حتی زمانی که کونگ فو تسلیم داستان سرایی فرمولی می شود و نیکی را تا حدی به عنوان یک ابرقهرمان ترسیم می کند، روابط شخصیت ها همچنان قلب سریال باقی می مانند. شخصیت های خوش ساخت به طرز شگفت انگیزی صحنه های مبارزه ماهرانه طراحی شده را تکمیل می کنند، چیزی که طرفداران اکشن مطمئنا از آن لذت خواهند برد.

بهترین سریال های رزمی جدید

۷- House Of Ninjas (۲۰۲۴)

در چند هفته اول انتشار، سریال ژاپنی House of Ninjas به جمع ۱۰ برنامه تلویزیونی پربیننده نتفلیکس راه یافت و با اکشن خشونت آمیز و پویایی روابط خانوادگی اش مخاطبان را مجذوب خود کرد. سریال رزمی خاندان نینجاها سرگذشت خانواده تاوارا را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند یک زندگی عادی داشته باشند، اما وقتی مشکلی پیش می‌آید به سبک زندگی نینجایی خود بازمی‌گردند. صحنه های مبارزه در House of Ninjas خلاقانه و خوش ساخت هستند.

با این حال، درست مانند چند سریال رزمی دیگر، House of Ninjas می داند که نمی تواند به تنهایی به صحنه های اکشن تماشایی تکیه کند. بنابراین، هر شخصیت در خاندان نینجاها به خوبی توسعه یافته و هر یک از اعضای خانواده تاوارا دارای یک قوس شخصیتی جالب است که به داستان کلی سریال گره می خورد. کمدی و درام خانوادگی باعث می شود که این سریال حال و هوایی سبک تر و ملایم تر به خود بگیرد، اما هرگز به طور کامل از نمایش سکانس های خشن رزمی دور نمی شود.

بهترین سریال های رزمی جدید

۶- The Brothers Sun (۲۰۲۴)

فصل اول سریال رزمی The Brothers Sunکه چند ماه پس از انتشار، ادامه آن لغو شد، همچنان دارای سکانس های رزمی چشم نوازی است که به طور بی نقصی با داستان خانوادگی دراماتیک و پر از خطر آن ترکیب می شود. برادران سان با بازی بازیگر برنده جایزه اسکار، میشل یئو، در مورد چارلز سان (جاستین چین) است، پسر یک رئیس مافیا، که به کالیفرنیا سفر می کند تا از برادرش بروس (سام سونگ لی) و مادرش (یو) پس از اینکه پدرش تقریباً ترور می شود، محافظت کند.

فراوانی صحنه‌های اکشن در سریال The Brothers Sun دارای تکنیک‌های بسیار خوبی است که در فیلم‌های جذاب کونگ فویی دیده می‌شود، از جمله مبارزه تن به تن. با این حال، صحنه‌های اکشن پرتنش و تعداد زیاد کشته‌ها در سریال برادران سان با روابط دوست داشتنی خانوادگی موجود در کانون داستان متعادل می‌شود. برخی از بازیگران بیشتر از دیگران می‌درخشند، اما این رابطه خانوادگی است که حس کمدی را به سریال اضافه می‌کند که باعث می‌شود یک تماشای سرگرم‌کننده و البته امکان تماشای بی وقفه آسان فراهم شود.

بهترین سریال های رزمی جدید
Wu Assassins Season 1

۵- Wu Assassins (۲۰۱۹)

ایکو اوویس نه تنها یک بدلکار، رزمی کار و بازیگر باتجربه ای است که در فیلم های اکشنی مانند The Raid و Merantau بازی کرده است، بلکه یک تهیه کننده، طراح مبارزه و بازیگر اصلی سریال Wu Assassins از محصولات نتفلیکس نیز هست. این سریال در مورد مرد جوانی به نام کای جین با بازی اوویس است که باید با حذف پنج فرد قدرتمند، جهان را نجات دهد. ترکیب عناصر فانتزی با هنرهای رزمی، سریال قاتلان وو را بی نهایت سرگرم کننده کرده است.

اگرچه Wu Assassins در برخی مواقع در روایت یک داستان قانع‌کننده به مشکل می خورد، بسیاری از منتقدان از صحنه‌های مبارزه هیجان‌انگیز سریال تمجید کرده اند. بازیگران سریال از بازیگران و رزمی‌کاران سرشناس – مارک داکاسکوس، جوجو چان و لوئیس تان- تشکیل شده و تجربه آنها در سکانس های اکشن قاتلان وو مشهود است.

بهترین سریال های رزمی جدید

۴- Daredevil (۲۰۱۵-۲۰۱۸)

سریال Daredevil یا بی باک به اندازه Iron Fist بر هنرهای رزمی تاکید ندارد، اما رویکرد ظریف تر سریال اول به داستان سرایی و توسعه شخصیت، آن را شایسته ذکر در جایگاه بالاتری در این فهرست کرده است. سریال بی باک در مورد یک وکیل در روز و یک آتش به اختیار نقابدار در شب است، سریالی که مجموعه ای از سکانس های اکشن را به نمایش می گذارد. این یکی از دلایلی است که باعث شده این سریال رزمی یکی از بهترین سریال های دنیای سینمایی مارول در سال های پس از انتشارش باشد.

کیفیت صحنه‌های مبارزه سریال گواهی بر توانایی بازیگران و طراحان سکانس های مبارزه آن است. سکانس های اکشن در Daredevil شامل هنرهای رزمی بوده و به شدت خشن و بی رحمانه هستند. طرفداران و منتقدان به مقدار زیادی این اکشن را تحسین کرده اند، به ویژه صحنه های معروف راهرو در سریال. علاوه بر این، اکشن در Daredevil بی هدف نیست. برخوردهای مختلفی که شخصیت بی باک با دیگران دارد به خوبی برنامه ریزی شده، شخصیت محور است و به پیشبرد داستان کمک می کند.

بهترین سریال های رزمی جدید

۳- Into The Badlands (۲۰۱۵-۲۰۱۹)

Into the Badlands در آینده‌ای بسیار دور اتفاق می‌افتد، جایی که جنگ ایالات متحده را در وضعیتی ویران شده قرار داده است. منطقه بدلندز در نزدیکی کوه‌های راکی ​​قرار دارد، و این جایی است که شخصیت‌های اصلی سریال در بدلندز به امید دست یافتن به علم به آن سفر می‌کنند. فناوری، به غیر از برق و وسایل نقلیه زمینی، از جمله سلاح گرم دیگر وجود ندارد. حذف اسلحه در Into the Badlands امکان تمرکز بیشتر بر روی درگیری های فیزیکی را فراهم می کند.

استفاده از مبارزات تن به تن و هنرهای رزمی در سه فصل سریال رزمی در بدلندز به مقدار بسیار زیادی دیده می شود. سکانس های اکشن در این سریال ساخت شبکه AMC توسط تهیه کننده اجرایی استفان فانگ و همچنین طراح افسانه ای هنگ کنگی سکانس های رزمی، کو هوئن چیو کارگردانی می شود. تجربه حرفه ای کو هوئن چیو در اکشن سریال مشهود است. ماهیت باشکوه بخش اکشن این سریال رزمی عملاً ادای احترامی به فیلم های کلاسیک رزمی تاریخ سینماست.

بهترین سریال های رزمی جدید

۲- Warrior (۲۰۱۹-۲۰۲۳)

داستان سریال مبارز در دوران جنگ های تانگ می گذرد و بر اساس یک ایده اورجینال از بروس لی ساخته شده است. در سریال رزمی مبارز، یک اعجوبه هنرهای رزمی (اندرو کوجی) پس از ترک چین برای یافتن خواهرش به یک تانگ قدرتمند فروخته می شود. سریال Warrior در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار در Cinemax پخش شد، اما پس از تصمیم برای توقف تولید محتواهای اورجینال به Max منتقل شد. با این حال، سریال مبارز پس از آمدن به Max لغو شد و با سه فصل به پایان رسید.

با این حال، این سریال رزمی جنایی بعد از این که در نتفلیکس در دسترس قرار گرفت بسیار موفق بود. تماشاگران و منتقدان به شدت تحت تاثیر روایت سریال و اکشن جذاب آن قرار گرفتند. برت چان که رزومه‌اش شامل Wednesday, Iron Fist, و Snowpiercer است، سکانس‌های مبارزه سریال Warrior را طراحی کرده است. کوجی نیز مانند تعدادی از بازیگران سریال مبارز خود یک هنرمند رزمی کار است که حسی از دقت و اعتبار را به رفتارها و سکانس های اکشنش می بخشد و البته مخاطب را بیش از پیش در درگیری های اورجینال داستان غرق می کند.

بهترین سریال های رزمی جدید

۱- Cobra Kai (۲۰۱۸- تاکنون)

کبرا کای دنباله‌ای بر فیلم‌های اورجینال The Karate Kid است که ادامه‌ای پر جنب و جوش بر یک داستان محبوب به شمار می آید. در طول شش فصل خود، Cobra Kai تحسین های گسترده ای را به دست آورده است زیرا سریال دارای مقادیر ایده آلی از نوستالژی و نوآوری است. سریال رزمی کبرا کای از دیدگاه جانی لارنس (ویلیام زابکا) روایت می شود، در حالی که یک مدرسه آموزش هنرهای رزمی به نام کبرا کای را افتتاح کرده و دوباره با دانیل لاروسو (رالف ماکیو) همراه می‌شود.

هنرهای رزمی سریال کبرا کای با آنچه در فیلم های بچه کاراته باز دیده می شود متفاوت بوده اما به همان اندازه هیجان انگیز است. هنرهای رزمی نقش مهمی در رقابت های جذاب در سریال ایفا می کند و اکشن آن به همان اندازه در رشد شخصیت های داستان حیاتی است، در حالی که آنها به بهبود مهارت های خود در هر فصل ادامه می دهند. هر دوی این عناصر روایی به اکشن موجود در کبرا کای اجازه می‌دهند تا وزن عاطفی داشته و هدف بزرگ‌تری داشته باشند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn