تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 8:10
14 بازدید
کد خبر : 352580

منتظر سرمای زمستانی باشید | ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرما به تهران می‌رسد؟

منتظر سرمای زمستانی باشید | ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرما به تهران می‌رسد؟

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «همراه با کاهش دما در این مناطق وزش باد شدید نیز رخ می دهد.»فریبا گودرزی افزود: «شنبه (۲۸ مهر) در شمال آذربایجان شرقی، غرب کردستان، اردبیل، مازندران، شمال و شرق زنجان، شمال البرز و شمال غرب بارش باران گاهی رعد

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «همراه با کاهش دما در این مناطق وزش باد شدید نیز رخ می دهد.»
فریبا گودرزی افزود: «شنبه (۲۸ مهر) در شمال آذربایجان شرقی، غرب کردستان، اردبیل، مازندران، شمال و شرق زنجان، شمال البرز و شمال غرب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد مورد انتظار است.»
گودرزی ادامه داد: «این وضعیت در همین مناطق تا روزهای پایانی هفته آتی ادامه دارد و با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته بارش باران شدیدتر می‌شود. دمای هوا به طورقابل ملاحظه هوا سرد خواهد شد.»
امروز (۲۷ مهر) رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید و در نواحی مستعد گردوخاک در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، سبب صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی شده‌است. اثر مخاطره‌این این هشدار شامل احتمال طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی است.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: «از جمعه (۲۷ مهر) تا دوشنبه (۳۰ مهر) در غرب، شمال غرب، جنوب غرب دامنه‌های جنوبی دامنه‌های مثل مرکزی و جنوبی البرز برای بعد از ظهر و شب‌ها ورزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که با کاهش کیفیت هوا همراه است. استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، مرکزی و غرب خوزستان نیز با ورود توده گرد و خاک از کشور عراق با کاهش کیفیت هوا روبه رو می‌شوند.»
بیشینه دمای تهران امروز (۲۷ مهر) ۲۹ درجه سانتی‌گراد است و با آغاز هفته کاهش دما را تجربه می‌کند. به طوری دمای تهران شنبه (۲۸ مهر) ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌شود و دوشنبه (۳۰ مهر) به ۲۴ درجه سانتی گراد می‌رسد. بارش پراکنده در ارتفاعات تهران نیز رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
جزئیات فعالیت سامانه بارشی جدید در ایران

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn