تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 8:48
9 بازدید
کد خبر : 352600

اگر موهای پرپشتی می خواهید بخوانید

اگر موهای پرپشتی می خواهید بخوانید

کدخبر: ۱۲۴۵۱۲ ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ۰۸:۴۱ سلامت تغذیه سالم، جهت داشتن موهایی پرپشت و زیبا، اهمیت زیادی دارد. وقتی تغذیه مناسب و کم‌خونی و ضعف عمومی که از علل ریزش موهاست رفع شود، موها قوی و پرپشت خواهد شد. باید دانست خواب‌کم و بدخوابی‌ها با تضغیف مغز سبب ریزش مو می‌شود. همچنین وضعیت روانی مناسب،

تغذیه سالم، جهت داشتن موهایی پرپشت و زیبا، اهمیت زیادی دارد. وقتی تغذیه مناسب و کم‌خونی و ضعف عمومی که از علل ریزش موهاست رفع شود، موها قوی و پرپشت خواهد شد. باید دانست خواب‌کم و بدخوابی‌ها با تضغیف مغز سبب ریزش مو می‌شود. همچنین وضعیت روانی مناسب، عدم استرس، تحرک و فعالیت روزانه و شرایط روحی خوب هم از علل داشتن موهایی زیبا و جلوگیری از ریزش مو می‌شود

اگر موهای پرپشتی می خواهید بخوانید


دکتر الهام پارسا، پزشک متخصص طب سنتی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: “موی افراد بسته به مزاج آنها ویژگی‌های متفاوتی دارد.” وی توضیح داد که افرادی که در دوران نوزادی رشد موی سریعی داشته و در سن پیری دچار ریزش مو می‌شوند، دارای مزاج گرم هستند. این افراد معمولاً در جوانی و میانسالی موهای تیره و پرپشتی دارند. برعکس، کسانی که موهای صاف و روشن دارند، بیشتر نشانه‌ای از سردی مزاج را از خود بروز می‌دهند.

دکتر پارسا ادامه داد: “داشتن موهای سیاه، مجعد و با حجم و ضخامت زیاد، نشانه خشکی مزاج است و این افراد زودتر از دیگران دچار ریزش مو می‌شوند.” او همچنین به افراد با موهای نازک و با سرعت رشد پایین اشاره کرد و گفت که این افراد دارای مزاج تر هستند. 

وی در مورد عوامل موثر بر وضعیت موها بیان کرد: “تغییراتی که به دلیل رنگ کردن، کراتینه کردن و سشوار کشیدن روی موها ایجاد می‌شود، می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از مزاج فرد در نظر گرفته نشود.”

از سوی دیگر، دکتر پارسا به اهمیت تغذیه سالم برای حفظ موهای سالم اشاره کرد و گفت: “مصرف مرباهای به، سیب، بالنگ و هویج در صبحانه و غذاهایی مانند ماش‌پلو، خورشت به‌آلو و کباب می‌تواند به تقویت موها کمک کند.” 

وی همچنین به عوامل دیگر مانند خواب کافی، وضعیت روانی مناسب و فعالیت بدنی روزانه اشاره کرد و افزود: “این عوامل نیز در جلوگیری از ریزش مو و حفظ زیبایی آن مؤثر هستند.”

دکتر پارسا در پایان درباره رنگ‌های موی گیاهی نیز توضیح داد: “ترکیباتی مانند حنا و وسمه با جذب پوستی که دارند، می‌توانند به تقویت موها کمک کنند. اما توصیه می‌شود که از ترکیبات آماده عطاری‌ها استفاده نشود و افراد خود ترکیبات را تهیه و ترکیب کنند.”

با توجه به این نکات، به نظر می‌رسد که توجه به مزاج فرد و تغذیه مناسب، نقش کلیدی در حفظ سلامتی و زیبایی موها دارد.





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn