تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 9:40
23 بازدید
کد خبر : 352633

پیروزی تاریخی پرسپولیس مقابل استقلال/ ادموند بزیک طلسم ۷ ساله را شکست!

پیروزی تاریخی پرسپولیس مقابل استقلال/ ادموند بزیک طلسم ۷ ساله را شکست!

جامعه ورزشی آفتاب نو: وقتی پرسپولیس در پاییز سال ۱۳۶۸ با تک‌گل رضا عابدیان موفق به پیروزی مقابل استقلال شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که از آن زمان به بعد قرمزپوشان پایتخت برای پیروزی برابر استقلال زمانی طولانی منتظر خواهند ماند اما بردن استقلال به یک طلسم ۷ ساله برای پرسپولیس تبدیل شد. طلسمی که

جامعه ورزشی آفتاب نو:

وقتی پرسپولیس در پاییز سال ۱۳۶۸ با تک‌گل رضا عابدیان موفق به پیروزی مقابل استقلال شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که از آن زمان به بعد قرمزپوشان پایتخت برای پیروزی برابر استقلال زمانی طولانی منتظر خواهند ماند اما بردن استقلال به یک طلسم ۷ ساله برای پرسپولیس تبدیل شد. طلسمی که سرانجام در ۲۷ مهر ۱۳۷۵ شکسته شد و این تیم حریف سنتی خود را دوباره مغلوب کرد.

گل تاریخی بزیک

استقلال و پرسپولیس ۲۷ مهر سال ۱۳۷۵ در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که شرایط قرمزها انصافا بهتر از حریف بود و در جریان مسابقه نیز نمایش هماهنگ‌تری ارائه کردند اما تا دقایق پایانی کار با تساوی بدون گل جلو می‌رفت و اغلب تماشاگران تصور می‌کردند بازی با همین نتیجه به پایان خواهد رسید ولی ارسال توپ از جناح چپ به درون محوطه جریمه استقلال با کنترل و ضربه ناگهانی ادموند بزیک همراه شد تا این مهاجم ارمنی مهم‌ترین گل زندگی خود برای پرسپولیس را به ثمر برساند و شاگردان استانکو پابلوکوویچ به لطف همان تک‌گل موفق به شکست دادن استقلال پس از ۷ سال شوند. 

استارت برکناری پورحیدری 

دقیقا پس از همان شکست بود که استقلال آماده تحولات فراوانی شد. اختلافات داخلی سر باز کرد و در نهایت مدیریت این باشگاه تصمیم به تغییر سرمربی گرفت. اگرچه منصور پورحیدری بلافاصله پس از این مسابقه برکنار نشد اما شکست در دربی پایتخت زمینه برای کنار رفتن او و روی کار آمدن ناصر حجازی را در پاییز سال ۷۵ فراهم کرد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn