تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 11:02
12 بازدید
کد خبر : 352696

فریبا: عفیف مقابل ایران خفیف بود/ فکر کردم گزارشگر بازی قطری است!

فریبا: عفیف مقابل ایران خفیف بود/ فکر کردم گزارشگر بازی قطری است!

جامعه ورزشی آفتاب نو: پیشکسوت فوتبال ایران گفت که مدافعان تیم ملی ایران در دیدار برابر قطر به خوبی عمل کردند و بازیکنان قطر از جمله اکرم عفیف را به خوبی مهار کردند. بهتاش فریبا در گفت‌وگو با در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در دیدار مقابل قطر در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار

جامعه ورزشی آفتاب نو:

پیشکسوت فوتبال ایران گفت که مدافعان تیم ملی ایران در دیدار برابر قطر به خوبی عمل کردند و بازیکنان قطر از جمله اکرم عفیف را به خوبی مهار کردند.

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در دیدار مقابل قطر در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: در مجموع بازی بسیار خوبی بود. طبیعی بود که در نیمه اول دو تیم به دنبال ارزیابی هم باشند و این مدل بازی‌ها نیمه دومشان تعیین کننده نتیجه آن خواهد بود. در نیمه دوم تیم ملی تغییر سیستم داشت و بازیکنان به خوبی پرس کردند. تیم ملی قطر هافبک و مهاجمان خوبی دارد ولی در عمق دفاع ضعیف است و بیشتر موقعیت‌های ایران از عمق دفاع آنها بود که تعدادی از آن تبدیل به گل شد و به تعدادی که گل زدیم هم موقعیت خراب شد. 

او ادامه داد: این نتیجه رویایی می‌توانست رویایی تر شود و در حافظه‌ها بماند. در دیدار برابر قطر مدافعان به خوبی فضاها را بستند و اجازه استفاده از توپ را به بازیکنی مثل اکرم عفیف ندادند. عفیف در مقابل ایران خفیف بود و بازیکنان اجازه حرکت به او را ندادند. 

فریبا در مورد عملکرد خط دفاعی تیم ملی ایران مقابل قطر گفت: میلاد محمدی به خوبی فضاها را به روی عفیف بست و در نبردهای تک به تک موفق بود. مهاجم قطر زمانی که به وسط زمین هم می‌رفت توس کریمی و عزت‌اللهی مهار می‌شد. وقتی که در طول ۹۰ دقیقه دفاع ایران یک یا دو موقعیت به تیم حریف می‌دهد، نمی‌توانیم بگوییم دفاعمان متزلزل است. در کنار محمدی، امید نورافکن با اینکه زمان زیادی در پست دفاع چپ قرار نداشت، در بحث پوشش مدافعان و بازی یک ضرب فوق العاده بود و سرعت انتقال بالایی داشت. 

بازیکن سابق تیم ملی ایران در مورد بازیکنان خط حمله ایران گفت: مهاجمان تیم با پرس خوبی که انجام دادند در بازپس گیری توپ بسیار موفق بودند. نکته ای که در این بازی به چشم خورد سرعت بالای انتقال توپ بود. عمق دفاع قطر آسیب پذیر بود و بازیکنان به خوبی از آن استفاده کردند. شاید مهدی طارمی در این دیدار خوب نبود ولی در حالیکه تمرکز قطری‌ها روی او بود به خوبی فضاها را برای آزمون، محبی و قایدی خالی کرد.

فریبا در خصوص صحبتهای امیر قلعه نویی در مورد پیشکسوتان تیم ملی و تشکر سرمربی تیم ملی ایران از او گفت: من در کنار تیم هستم و در تمام مراحل و تورنمنت‌های ملی شرکت کردم و این طبیعی است که هوادار تیم ملی ایران باشم. ما پیشکسوت ها اگر انتقاد داریم باید به سبک فوتبالی باشد. چند سالی است که با امیر قلعه‌نویی ارتباط دارم و او زمانی که مربی تیم باشگاهی هم بود از من نظر می خواست. 

او گفت: باید این موضوع را بگویم که در بازی برابر قطر فکر کردم گزارشگر بازی قطری است. گزارشگر بازی به گونه‌ای گزارش کرد که همه ناامید شدند و مسئولین باید دقت بیشتری در انتخاب گزارشگر برای بازی‌های ملی داشته باشند. در آلمان هم گزارشگر آلمانی از تیم ملی خود انتقاد می‌کند ولی در کنار این موضوع حمایت تیم ملی آلمان را فراموش نمی کند اما در بازی با قطر هیچ حمایتی از گزارشگر بازی ندیدم.

فریبا در خصوص جوان‌گرایی تیم ملی ایران عنوان کرد: ما نمی‌توانیم بازیکنان بزرگ‌مان را دور بیاندازیم و باید با یک شیب مناسب جوانان را به تیم اضافه کنیم. در ابتدا باید صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ قطعی شود و پس از آن جوانان آرام آرام فرصت بازی پیدا کنند. دو سال تا جام جهانی باقی مانده است و ممکن است خیلی از بازیکنان قدیمی در اختیار تیم ملی نباشند و باید جوانان جایگزین آنها شوند. در این دوسال تیم ملی باید اردو و بازی های تدارکاتی زیادی برگزار کند تا جوانان میدان ببینند. جوانان تیم ملی ایران به دلیلی لژیونر بودن با تجربه هستند و در ادامه راه، تیم ملی به آنها خواهد رسید.

منبع خبر: ایسـنا

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn