تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 16:49
11 بازدید
کد خبر : 352949

طراح حقارت صهیونیست ها در میدان رزم

طراح حقارت صهیونیست ها در میدان رزم

سال گذشته جهان شاهد یک اتفاق بزرگ در سرزمین های اشغالی بود . یکی از امنیتی ترین معبرهای جهان که با مجهزترین انواع  دوربین های حرارتی و سلاح های خودکار مجهز بود شاهد رخنه ای بزرگ بود. عده ای مجاهد طی یک عملیات دقیق و هوشمندانه که نشان از یک طراحی مبتکرانه توسط یک طراح

سال گذشته جهان شاهد یک اتفاق بزرگ در سرزمین های اشغالی بود . یکی از امنیتی ترین معبرهای جهان که با مجهزترین انواع  دوربین های حرارتی و سلاح های خودکار مجهز بود شاهد رخنه ای بزرگ بود. عده ای مجاهد طی یک عملیات دقیق و هوشمندانه که نشان از یک طراحی مبتکرانه توسط یک طراح با ذکاوت داشت توانستند از موانع سخت عبور کرده و وارد سرزمین های اشغالی تحت سیطره رژیم صهیونیستی شدند . 

این عملیات از زبان خود صهیونیست ها اعتبار آنها را در دنیا خدشه دار کرد.

گیورا آیلاند رئیس پیشین واحد اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (آمان) بعد از عملیات هفتم اکتبر گفت ؛ بازدارندگی اسرائیل را از بین‌رفت. این ژنرال اسرائیلی در تحلیل خود از عملیات هفت اکتبر گفته بود: ۳ نکته در این رویداد وجود دارد که از این لحظه شکستی سخت به‌نظر می‌رسد و باید بعد‌ها مورد بررسی قرار گیرد. 

عاموس هرئیل تحلیلگر نظامی روزنامه عبری هاآرتص نیز یک روز بعد از عملیات طوفان الاقصی (هشت اکتبر ۲۰۲۳) در این باره نوشت: جنبش حماس اقدام به حمله‌ای غافلگیرانه و مؤثر کرد که دستگاه اطلاعاتی اسرائیل را به طور کامل غافلگیر ساخت و دیدگاه دفاع عملیاتی در مزر‌های غزه را نابود کرد. آن رویکرد اسرائیل در زمینه سیاسی و استقرار نیرو‌های دفاعی و آمادگی آنها برای غافلگیری‌ها فروپاشید. قطعا بازدارندگی و هشدار اطلاعاتی در کار نبوده است.

مارتین اندیک سفیر پیشین آمریکا در تل‌آویو نیز از دیگر افرادی بود که بعد از عملیات هفتم اکتبر کلیدواژه از دست رفتن بازدارندگی در مصاحبه او با روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت تکرار شد.

در کنار همه این دیدگاه‌ها یک نظر قابل تامل است ؛ موشه دایان ژنرال اسرائیلی (۲۰ مه ۱۹۱۵ – ۱۶ اکتبر ۱۹۸۱) همواره می‌گفت: اسرائیل را باید به عنوان یک سگ هار دید که بسیار خطرناک است، از همین رو نباید مزاحم آن شد.

اما زوی هاوزر نایب رئیس کمیسیون و امنیت و روابط خارجی پارلمان اسرائیل (کنست) در یادداشتی که روزنامه اسرائیل هیوم آن را در سال جاری میلادی منتشر کرده است، به این باور رسیده است که اکنون وضعیت فرق کرده است و اسرائیل دیگر ترسناک نیست.

هفت اکتبر و یحیی السنوار نشان دادند که اسرائیل دیگر ترسناک نیست و این سگ هار باید رام شود . از این رو بنیامین نتانیاهو خواست به دنیا بگوید ما همان سگ هاری هستیم که موشه دایان می گفت و باید از آن ترسید . 

اما هفتم اکتبر سنوار و نحوی شهادت سنوار با لباس رزم و در حالی که همه خشاب های اسلحه جنگیش تمام شده بود نشان داد این سگ هار دیگر ترسی ندارد و فرزندان مقاومت تا آخرین لحظه و آخرین فشنگ در مقابل این سگ هار خواهند ایستاد.  

کاری که امروز فرزندان مقاومت در لبنان بعد از شهادت سید مقاومت شهید نصرالله می کنند در آینده ای نزدیک فرزندان مقاومت در غزه خواهند کرد و صهیونیست ها را به جنون همیشگی خواهند انداخت . باذن الله . 

شهید یحیی سنوار: 

 ما صدها کیلومتر تونل و هزاران موشک داریم اگر ایران نبود به اینجا نمی‌رسیدیم. برخلاف برادران عرب ایران به ما اسلحه و تخصص داد. دولت‌ های عربی درهایشان را به روی ما بستند و گفتند اول با آمریکایی‌ها صحبت کنید.

 





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn