تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 17:30
9 بازدید
کد خبر : 352983

ویروسی که فرزندآوری را تهدید می‌کند/ ایران جزو پنج کشور تولیدکننده واکسن پاپیلوم

ویروسی که فرزندآوری را تهدید می‌کند/ ایران جزو پنج کشور تولیدکننده واکسن پاپیلوم

پزشک و متخصص ویروس‌شناسی بالینی گفت: ویروس پاپیلوما از جنبه تهدید بر فرزندآوری و جوانی جمعیت تقریباً در رأس نسبت به سایر عوامل قرار دارد که دلیل آن ایجاد تغییرات سلولی در دهانه رحم خانم‌های بیمار و نیاز به پیگیری و درمان است که سبب می‌شود فرزند آوری در اولویت اول نباشد. به گزارش خبرگزاری

پزشک و متخصص ویروس‌شناسی بالینی گفت: ویروس پاپیلوما از جنبه تهدید بر فرزندآوری و جوانی جمعیت تقریباً در رأس نسبت به سایر عوامل قرار دارد که دلیل آن ایجاد تغییرات سلولی در دهانه رحم خانم‌های بیمار و نیاز به پیگیری و درمان است که سبب می‌شود فرزند آوری در اولویت اول نباشد.

به گزارش خبرگزاری آنا، سید محمد جزایری استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص ویروس‌شناسی بالینی درباره واکسن پاپیلوما اظهار داشت: اکنون ایران بعد از آمریکا، انگلستان، چین و هند در زمره کشورهای تولیدکننده این واکسن قرار دارد و واکسن دو ظرفیتی مقابله با این ویروس در کشور موجود است.

وی ادامه داد: واکسن‌های ۴ ظرفیتی تولید داخل نیز پس از تائید توسط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت تا چند ماه آینده در دسترس عموم خواهد بود.

پزشک و متخصص ویروس‌شناسی بالینی با بیان اینکه مردم باید در مورد ویروس پاپیلوما انسانی (HPV) بدانند، به بیان برخی نکات درباره این نوع ویروس پرداخت و اظهار داشت: بیماری پاپیلوما از نظر ظاهری و بالینی فقط با زگیل در بدن ( خصوصاً زگیل‌های تناسلی) شناخته می‌شود و عامل شایع‌ترین عفونت‌های آمیزشی در جهان در دهه گذشته و حال بوده و هست.

جزایری تأکید کرد: این ویروس از جنبه تهدید بر فرزندآوری و جوانی جمعیت تقریباً در رأس نسبت به سایر عوامل قرار دارد که دلیل آن ایجاد تغییرات سلولی در دهانه رحم خانم‌های بیمار و نیاز به پیگیری و درمان است که سبب می‌شود فرزند آوری در اولویت اول نباشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وجود زگیل‌های تناسلی در یکی و یا هر دو زوجین جوان ظهور سبب ایجاد بدگمانی و سوءظن و سایر مشکلات خانوادگی و روحی در زوج‌ها می‌گردد به نحوی که فرزند آوری در اولویت قرار نمی‌گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ویروس پاپیلوما در ایجاد ناباروری در زوجین نقش دارد، گفت: زنان پاپیلوما مثبت ۶ برابر پاپیلوما منفی احتمال پایین‌تری برای بارداری دارند.

جزایری ادامه داد: در یک مطالعه انجام شده در بین خانم‌های نابارور در کشورمان، در لیست ۹ عامل عفونی دخیل در این بیماران، ویروس پاپیلوما در صدر این لیست به عنوان شایع‌ترین عامل احتمالی ناباروری گزارش شده است.

این متخصص ویروس‌شناسی اظهار کرد: از بین مطالعات صورت گرفته در ایران در مردان مراجعه‌کننده به کلینیک‌های ناباروری، بین ۱۱ درصد تا ۴۰ درصد از مردان نابارور از نظر حضور ویروس پاپیلوما در مایع منی مثبت بوده‌اند و این در حالی است که در این دسته از مطالعات که به صورت مورد شاهدی انجام یافته، مردانی که از نظر باروری طبیعی بوده‌اند، این ویروس در آنها مشاهده نشده است.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn