تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 8:07
12 بازدید
کد خبر : 353574

سوء‌استفاده جنسی از کودکان؛ تهدیدی در عصر هوش‌مصنوعی

سوء‌استفاده جنسی از کودکان؛ تهدیدی در عصر هوش‌مصنوعی

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش گزارش علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ سوء‌استفاده جنسی از کودکان در فضای مجازی به یکی از چالش‌های جدی و نگران‌کننده تبدیل شده است. با پیشرفت فناوری‌ هوش‌مصنوعی، تولید و انتشار محتوای غیرقانونی و آسیب‌زا به کودکان به طرز چشمگیری افزایش یافته است. ابزار‌های هوش‌مصنوعی می‌توانند تصاویر و ویدئو‌های واقعی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش گزارش علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ سوء‌استفاده جنسی از کودکان در فضای مجازی به یکی از چالش‌های جدی و نگران‌کننده تبدیل شده است. با پیشرفت فناوری‌ هوش‌مصنوعی، تولید و انتشار محتوای غیرقانونی و آسیب‌زا به کودکان به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

ابزار‌های هوش‌مصنوعی می‌توانند تصاویر و ویدئو‌های واقعی را دستکاری کرده و محتوای جعلی تولید کنند که به سوء‌استفاده از کودکان منجر می‌شود‌.

از آن جایی که این مسئله امنیت روانی و جسمی کودکان را تهدید می‌کند پس نیاز به اقدامات جدی و فوری از سوی نهاد‌های دولتی و سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله با این معضل است. محافظت از کودکان در دنیای دیجیتال باید در اولویت قرار گیرد.

بنیاد نظارت بر اینترنت انگلیس، به عنوان یکی از نهاد‌های کلیدی در مبارزه با محتوای غیرقانونی در فضای مجازی، در گزارشی از افزایش قابل توجه تولید و انتشار تصاویر سوء‌استفاده جنسی از کودکان با استفاده از ابزار‌های هوش‌مصنوعی خبر داده است.

این سازمان اعلام کرده که میزان محتوای مجرمانه شناسایی شده در شش ماه گذشته، بیش‌تر از کل سال گذشته بوده است.

سوء‌استفاده جنسی از کودکان؛ تهدیدی در عصر هوش‌مصنوعی
درک ری هیل، مدیر اجرایی موقت بنیاد نظارت بر اینترنت، تأکید کرده که سطح پیچیدگی این تصاویر نشان‌دهنده این است که ابزار‌های هوش‌مصنوعی به کار رفته، بر روی تصاویر و ویدئو‌های قربانیان واقعی آموزش دیده‌اند.

همچنین، موارد دیگری که این سازمان مستقر در انگلیس گزارش کرده، شامل ویدئو‌های تولید شده با تکنیک «جعل عمیق» (دیپ‌فیک) است که در آن‌ها تصاویر پورنوگرافی بزرگسالان به گونه‌ای دستکاری شده‌اند تا شبیه به تصاویر سوء‌استفاده از کودکان به نظر برسند.

گفتنی است که بیش از نیمی از این محتوا در سرور‌های واقع در روسیه و ایالات متحده میزبانی می‌شود و تعداد قابل توجهی هم در سرور‌های مستقر در ژاپن و هلند قرار دارند.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn