تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 9:25
7 بازدید
کد خبر : 353641

احداث ۴۱ مجموعه ورزشی روباز در مشهد

احداث ۴۱ مجموعه ورزشی روباز در مشهد

احداث ۴۹ ایستگاه بدنسازی پارکی طی مدیریت شهری ششم سید حسین غیاثی، معاون سلامت و تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در همین رابطه بیان کرد: بوستان‌های شهر مشهد با توجه به فضا‌هایی که دارند، فرصت بسیار خوبی را برای مدیریت شهری به منظور ترویج و توسعه ورزش همگانی ایجاد کرده اند و به

احداث ۴۱ مجموعه ورزشی روباز در مشهد
احداث ۴۹ ایستگاه بدنسازی پارکی طی مدیریت شهری ششم

سید حسین غیاثی، معاون سلامت و تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در همین رابطه بیان کرد: بوستان‌های شهر مشهد با توجه به فضا‌هایی که دارند، فرصت بسیار خوبی را برای مدیریت شهری به منظور ترویج و توسعه ورزش همگانی ایجاد کرده اند و به همین دلیل نیز احداث ایستگاه‌های بدنی در بوستان‌ها به نشاط اجتماعی در بین شهروندان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه احداث ایستگاه‌های بدنسازی در بوستان‌ها جزو اولویت‌های مدیریت ششم در راستای اقدامات حوزه ورزش بوده است، افزود: طی مدیریت شهری این دوره، ۴۹ ایستگاه بدنسازی پارکی در بوستان‌های مختلف سطح شهر مشهد جهت استفاده شهروندان احداث شده است.

غیاثی همچنین مطرح کرد: علاوه بر این نیز هشت مجموعه ورزشی سرپوشیده از جمله مجموعه آبی استخر شهید قربانی در منطقه چهار، سالن ورزشی مادر و کودک در منطقه۱۱، سوله ورزشی شهدای باغبان در منطقه ۶، سالن ورزشی شهدای پاکبان در منطقه پنج، خانه تنیس روی میز و سالن ورزشی بازی‌های رایانه‌ای در منطقه چهار، سالن ورزشی ویژه بانوان در منطقه دو و سوله ورزشی مهرگان در محدوده شهری منطقه یک جزو مواردیست که در طول فعالیت‌های این دوره مدیریت شهری احداث شده است.

احداث ۴۱ مجموعه ورزشی روباز

معاون سلامت و تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد همچنین در ادامه با اشاره به اینکه فضا‌های ورزشی روباز در افزایش مشارکت شهروندان به فعالیت‌های ورزشی تاثیرگذار است گفت: در طول فعالیت مدیریت شهری ششم، تعداد ۴۱ مجموعه ورزشی روباز در مناطق مختلف شهر احداث شده تا شهروندان بتوانند در این فضا‌ها فعالیت کنند.
غیاثی همچنین تصریح کرد: این مجموعه‌ها شامل چمن مصنوعی منطقه توس، مجموعه روباز کرامت ۱۲، زمین روباز ۲۲ بهمن، بوستان ورزشی بانوان کوهسنگی، زمین ساحلی پایانه مسافربری امام رضا (علیه السلام)، زمین روباز ۲۲ بهمن و .. می‌شود.

برگزاری رویداد‌های ورزشی ویژه بانوان

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات مدیریت شهری به منظور ترویج فرهنگ ورزش همگانی برگزاری رویداد‌های مختلف در بوستان‌ها و دیگر مراکزعمومی است، ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که با استقبال خوب شهروندان مواجه شد و برای اولین بار به صورت رایگان در ۱۷۰ پایگاه ورزشی سطح شهر مشهد اجرا شد، طرح ورزش صبحگاهی ویژه بانوان مشهدی بوده این طرح دربوستان‌های بانوان، سالن‌های ورزشی و برخی از مساجد در حال اجرا است.

معاون سلامت و تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با ذکر این مطلب که بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و باید از ظرفیت و توانمندی این قشر از طریق اجرای رویداد‌های ورزشی ویژه بانوان استفاده کرد، افزود: یکی از جشنواره‌هایی که در فصل تابستان و در ۱۰ بوستان مخصوص بانوان اجرا شد، جشنواره تفریحی، ورزشی شهربانو بود که با هدف ترویج فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، ارتقای سلامت جسمی و روحی مادران و دختران و تقویت ارتباطات خانوادگی برگزار شد و یکی از اهداف این معاونت همواره افزایش و ارتقا رویداد‌های ورزشی ویژه بانوان بوده است.

رویداد‌های ورزشی، افزایش نشاط اجتماعی
غیاثی با بیان اینکه رویداد‌های ورزشی موجب افزایش نشاط اجتماعی می‌شود، بیان کرد: یکی از رویکرد‌های مدیریت شهری، همواره برگزاری رویداد‌ها به صورت خانواده محور است و یکی از برنامه‌هایی که به صورت مستمر و خانوادگی هر هفته اجرا می‌شود، همایش خانوادگی «بیا بریم کوه» است که این برنامه در ارتفاعات اطراف مشهد با هدف افزایش و شادابی نشاط اجتماعی و خانواده‌ها و همچنین ترویج ورزش به صورت گروهی برگزار می‌شود.

وی با ذکر این نکته که در دوره ششم شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد با نگاهی سلامت محور و مردم محور وارد حوزه ورزش و تربیت بدنی شده اند، گفت: باتوجه به نقش مهم ورزش در سلامت جسمانی و روانی شهروندان، مدیریت شهری با اتکا به مشارکت مردمی و شورا‌های اجتماعی محلات، اقدام به تاسیس باشگاه‌های ورزش شهروندی کرده است.
معاون سلامت و تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص فعالیت این باشگاه‌ها اعلام کرد: باشگاه شهروندی با برنامه‌ای جامع و هدفمند تلاش دارد تا با همکاری مردم، سطح سلامت جامعه را ارتقا دهد و نقش مردم را در حوزه ورزش پررنگ‌تر و موثرتر سازد، به همین منظور نیز دو همایش بیا بریم کوه و پایه دوچرخه سواری هستی توسط این باشگاه‌ها برگزار می‌شود.
غیاثی همچنین مطرح کرد: با محوریت حفظ ورزش‌های سنتی و باستانی ایرانی و همچنین ترویج نسل نوجوان به ورزش رویداد «پهلوانک‌های جهان شهر برکت و کرامت» در بوستان‌های سطح شهر مشهد در حال اجراست.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn