تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 10:11
16 بازدید
کد خبر : 353680

مذاکره وزیر علوم با دانشگاه آزاد برای تعدیل نرخ شهریه علوم پزشکی – آفتاب نو | اخبار ورزشی

مذاکره وزیر علوم با دانشگاه آزاد برای تعدیل نرخ شهریه علوم پزشکی – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سیمایی صراف در پاسخ به سوال افزایش شهریه دوره دکتری حرفه‌ای رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با دانشگاه آزاد در حال مذاکره هستم تا مشخص شود که با چه دلیلی افزایش داشته است. وی در پاسخ به این سوال که از نظر قانونی امکان این مقدار افزایش شهریه

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سیمایی صراف در پاسخ به سوال افزایش شهریه دوره دکتری حرفه‌ای رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با دانشگاه آزاد در حال مذاکره هستم تا مشخص شود که با چه دلیلی افزایش داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که از نظر قانونی امکان این مقدار افزایش شهریه وجود دارد یا خیر افزود: در موسسات غیر دولتی این گونه از تصمیمات در اختیار خود آنها است. در عین حال وزارت علوم تنها نظارت کلی بر دانشگاه‌های غیرانتفاعی دارد و یک موازینی داریم که سعی می‌کنیم با توجه به آنها نرخ جدید برای دانشجویان تعدیل شود.

وی درباره اینکه چه زمانی نتیجه اعلام می‌شود گفت: صبر کنید تا دانشگاه آزاد به ما جواب بدهد حتماً پیگیر هستیم.

به گزارش مهر، اخیراً به دنبال افزایش شهریه رشته‌های پزشکی برخی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به این افزایش اعتراضاتی داشتند و در نامه‌ای به مسئولان این دانشگاه عنوان کردند: رشد ۲۲ درصدی بسیار بیشتر از میزان معقول افزایش شهریه بوده و حتی در کوتاه مدت ممکن است روند جذب دانشجویان به دانشگاه را با کندی یا خلل مواجه سازد و با بهم خوردن ترکیب جمعیتی دانشگاه از طریق ورود حداکثری قشر ثروتمند ولو با رتبه‌های علمی پایین‌تر، جایگاه علمی دانشگاه و ترکیب فرهنگی آن با خطرات جدی مواجه شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد نیز در واکنش به اعتراض دانشجویان پزشکی درباره میزان افزایش شهریه، گفت: هزینه‌های دانشگاه اعم از حقوق کارمندان و … افزایش یافته که باید از طریق شهریه‌ها جبران شود.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn